Gå til innhold

Fler som venter nr.4?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Minsten her er snart 11 mnd. Jeg veide meg i forrige mnd og var da tilbake i startvekt. Nå har jeg allerede gått opp 2 kg. Likevel har jeg nesten ikke fått spist og vært i ganske mye aktivitet synes jeg. Det er nok ganske hormonelt betinget for min del tror jeg. Forrige svangerskap spiste jeg kun litt frukt, drakk litt kaffe (fikk dilla på det), og spiste bare hjemmelaget sunn mat. La likevel på meg 22 kg (!!). Vann var det iallefall ikke.

Jeg venter nr 4 og det var absolutt ikke planlagt ; ) Har 3 gutter på 11, 9 og snart 3 ! Mannen har en gutt fra før på 9.

er bare 5+2 så mye kan skje. Nå går jeg bare og venter på at kvalmen skal melde sin ankomst. Den pleier å komme i uke 7 ; )

Annonse

Hei!

Jeg sniker meg inn her.., anonymt til å begynne med😊

Har 3 nydelig barn og er ca 7 uker på vei med nr 4. Å jeg er kjempe usikker!! 😞 Fant det ut forrige uke, å nå må jeg ta et valg..

Grunner for at jeg tviler:

-mannens usikre jobb(vikariat nå)

-Økonomi(men grei økonomi når han er i 100 % vikariat)

-De barna jeg har nå "krangler" om oppmerksomheten..største vil flytte til pappa(2 store har annen far)pga av småsøsknene.

-Jeg har kjempe stress på jobb, har en sentral stilling og ikke mange ansatte, flere har blitt gravide siste tiden så det passer virkelig ikke jobbmessig.

-Bosituasjonen nå er 75 kvm og 2(!) soverom. Men det ene kan kan gjøres om til 2, men vi har å tenkt på å flytte.

Og generelt det å få hverdagen til å gå opp med 4.. Eldste er snart 10, og en på 6 og snart 2.

- å få tilbake kropp, litt fritid og voksen tid

Grunner for at jeg vil beholde:

-jeg føler meg ikke helt ferdig med baby tid

-jeg vet jeg ikke vil angre

-meg og min samboer har et solid forhold og klarer utfordringer veldig fint sammen

- dette blir da han 2.barn(selv om han sier han ser på de to andre likt som sin biologiske)

Tja.. Der var d..

Uff ser liksom selv hva jeg bør, men hjerte er ikke hent enig..

Dette er så vanskelig.. 😕

Det er så rart å kjenne på alle symptomer å vite at det kanskje ikke skal vedvare.

Jeg har vært hos legen og fått litt råd, han ville jeg skulle ringe amathea å snakke med dem, å han henviste meg til ultralyd for å fastsette hvor langt jeg er, da jeg er veldig usikker..

Vet ikke hva jeg vil med dette, men har ingen å snakke med om det..😌

Anonymous poster hash: b422d...959

Hei!

Jeg sniker meg inn her.., anonymt til å begynne med😊

Har 3 nydelig barn og er ca 7 uker på vei med nr 4. Å jeg er kjempe usikker!! 😞 Fant det ut forrige uke, å nå må jeg ta et valg..

Grunner for at jeg tviler:

-mannens usikre jobb(vikariat nå)

-Økonomi(men grei økonomi når han er i 100 % vikariat)

-De barna jeg har nå "krangler" om oppmerksomheten..største vil flytte til pappa(2 store har annen far)pga av småsøsknene.

-Jeg har kjempe stress på jobb, har en sentral stilling og ikke mange ansatte, flere har blitt gravide siste tiden så det passer virkelig ikke jobbmessig.

-Bosituasjonen nå er 75 kvm og 2(!) soverom. Men det ene kan kan gjøres om til 2, men vi har å tenkt på å flytte.

Og generelt det å få hverdagen til å gå opp med 4.. Eldste er snart 10, og en på 6 og snart 2.

- å få tilbake kropp, litt fritid og voksen tid

Grunner for at jeg vil beholde:

-jeg føler meg ikke helt ferdig med baby tid

-jeg vet jeg ikke vil angre

-meg og min samboer har et solid forhold og klarer utfordringer veldig fint sammen

- dette blir da han 2.barn(selv om han sier han ser på de to andre likt som sin biologiske)

Tja.. Der var d..

Uff ser liksom selv hva jeg bør, men hjerte er ikke hent enig..

Dette er så vanskelig.. 😕

Det er så rart å kjenne på alle symptomer å vite at det kanskje ikke skal vedvare.

Jeg har vært hos legen og fått litt råd, han ville jeg skulle ringe amathea å snakke med dem, å han henviste meg til ultralyd for å fastsette hvor langt jeg er, da jeg er veldig usikker..

Vet ikke hva jeg vil med dette, men har ingen å snakke med om det..😌

Hadde det akkurat likt nå, brukte til slutt 12 uker på å tenke og tenke og tenke. Helt grusomt, vært så deprimert og usikker. Men nå er jeg over 13 uker og når valget er ikke lenger der, og det letta veldig på ting.

Anbefaler sterkt å ringe amathea å snakke med de, de er helt obligatoriske og det hjelper veldig :) masse lykke til med valget.

Anonymous poster hash: 90f47...6b0

Takk for svar😊

Ja jeg skal ringe de, ikke blitt noe klokere i helgen ihvertfall.. Vurderer sterkt å snakke med noen i familien eller på betro meg til en på jobb for å høre om de mener det er helt på viddene eller om de støtter meg å sier det går bra..

Jobben er helt klart værst.. Hadde de støttet meg hadde ting vært litt annerledes😌

Skjønner godt hvordan du har det !

Jeg er/var i samme situasjon . Veldig ulpanlagtvgravid ned nr 4

Grein konstant i 10 dager før jeg kom på første UL siden jeg har mye ekstra oppfølging Pga risikosvangerksap.

Jeg visste ikke om jeg ville beholde . UL viste noe i livmor som ikke var et normalt utviklet embryo . Legen sa 95% sikkert SA og en liten sjans for graviditet utenfor livmor, Uansett kom ikke dette til å ende med et barn.

Fælt å si det, men jeg følte en lettelse for å slippe å ta valget . Tok en HCG og skal ta ny imorgen . Så ny UL og så må vel legen. Stemme seg for om han mener det er i eller utenfor livmor regner jeg med. Etter dette har kvalmen kommet for alvor og jeg blir så veldig trøtt av kvalmestillende så jeg er sliten og lei og gleder meg til å bli ferdig .

Lykke til med valget . Kjenne etter hva som er rett for deg! Jeg skal innrømme at jeg tror jeg hadde valgt å ikke beholde da jeg ikke klarte å kjenne glede over svangerskapet overhode, selvom jeg prøvde aldri så hardt

Skjønner godt hvordan du har det !

Jeg er/var i samme situasjon . Veldig ulpanlagtvgravid ned nr 4

Grein konstant i 10 dager før jeg kom på første UL siden jeg har mye ekstra oppfølging Pga risikosvangerksap.

Jeg visste ikke om jeg ville beholde . UL viste noe i livmor som ikke var et normalt utviklet embryo . Legen sa 95% sikkert SA og en liten sjans for graviditet utenfor livmor, Uansett kom ikke dette til å ende med et barn.

Fælt å si det, men jeg følte en lettelse for å slippe å ta valget . Tok en HCG og skal ta ny imorgen . Så ny UL og så må vel legen. Stemme seg for om han mener det er i eller utenfor livmor regner jeg med. Etter dette har kvalmen kommet for alvor og jeg blir så veldig trøtt av kvalmestillende så jeg er sliten og lei og gleder meg til å bli ferdig .

Lykke til med valget . Kjenne etter hva som er rett for deg! Jeg skal innrømme at jeg tror jeg hadde valgt å ikke beholde da jeg ikke klarte å kjenne glede over svangerskapet overhode, selvom jeg prøvde aldri så hardt

Jeg vet ikke hva jeg skal si, noen ganger ordner naturen opp..? Jeg må ærlig si at jeg hadde nok hatt d lettere om jeg slapp valget selv.. Jeg er jo en oppegående person, har masse kjærlighet å gi, d er alkurat derfor jeg synes det er så vanskelig å å der å faktisk ta valget om å velge bort et barn.. Men vi må jo klare det hele livet å.. Økonomisk, tid å tilstedeværelse.

Klarer man å jobbe fullt med 4 barn? Det spørsmålet stiller jeg litt på spissen. Helt sikker på at det går, men vi har såå stress i hverdagen med 3..😜 Blir svett bare av tanken. Minste vi har er 2 over jul å propell uten like😛

Jeg betrodde meg forresten til en veldig real kollega i dag(hun er ikke oppi "ledelsen" som meg..) Hun sa selvfølgelig at jobben måtte jeg ihvertfall ikke tenke på, hun ba meg heller tenke på hva jeg vil selv og hva som passer min familie og mitt liv. Det var veldig deilig å få luftet dette, og etter hun sa det, så tenkte jeg faktisk at om jeg tar vekk jobbproblem, så sitter jeg kun igjen med å tenke på meg selv å den første tanken var da, at da kunne jeg ta abort uten at jeg gjorde det for jobben, men ut i fra hva som er best for meg....

En liten tankevekker.. Jeg må bruke dagene godt nå kjenner jeg😕

En ting jeg vet er å ikke komme i dene situasjonen igjen uten at jeg vet hva jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...