Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg har for en stund siden begynt med briller på heltid pga to skjeve hornhinner. Det er helt fantastisk å ikke ha daglige migreneanfall, har hatt hodepine siden tidlige tenårene så jeg er glad for at de endelig fant ut hva det var. Men så lurer jeg på, og ønsker gjerne svar fra andre med skjeve hornhinner, kan man gå over til linser når man har det? Og hvordan er det evt. med øyeoperasjon? Anonymous poster hash: 69387...685
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Jeg har ett øye med ganske skeiv hornhinne. Bruker annen type linser til dette øye. De er over dobbelt så dyr som linsene til det andre øye. Finnes kun daglinser jeg kan bruke. Laser er jeg ikke en kandidat til i følge min optiker. Det er nok fordi jeg ikke har stabilt syn lenge nok. Anonymous poster hash: d7240...3f7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Jeg har skjev hornhinne på ene øyet og bruker linser. Det har ikke vært noe problem. Anonymous poster hash: 906a8...eae
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Jeg har veldig skjeve hornhinner og har brukt linser i mange år. De er ikke 100% tilpasset pga. det ikke er mulig, men jeg ser så og si 100% med dem Har vel blitt vant til det antar jeg Anonymous poster hash: 4ddba...343
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Har to skjeve hornhinner og har brukt kontaktlinser i 23 år når Anonymous poster hash: aea19...c93
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Du må ha spesialister som er tyngre i den ene ender, da vrir de seg med den tunge sine ned så de blir nogenlunde tilpasset synet ditt. Med det blir ikke 100% tilpasset sånn som briller Jeg hadde linser i mange år, men valgte å laseroperere til slutt og har aldri angret. Anonymous poster hash: c4e5f...329
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Jeg har hatt skjeve hornhinner og linser siden barneskolen. Tatt laser, ble kvitt skjevheten, men fortsatt ganske nærsynt. Anonymous poster hash: 98920...48e
Salla Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Jeg har også skjeve hornhinner. Jeg kompanserte for det med økt styrke på linsene i mange år, men nå er det blitt så mye at jeg må ha linser med hornhinnetilpasning. Jeg bruker månedslinser som jeg bruker en uke i strekk før ett hviledøgn eller to. Synes ikke det ble særlig dyrere enn før. Veldig fornøyd med linsene :-)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Du må ha toriske linser Snakk med optikeren, de vet hva du må ha. De linsene jeg må ha har ikke 0 i styrke som jeg har på det ene øyet, (null i nær/langsynt, men veldig skjeve hornhinner), tror det minste de har er 0.75!? Men det føles likevel greit, ser ikke like godt som med briller, men det er bare ting langt unna jeg ikke klarer å lese ordentlig Anonymous poster hash: af97c...004
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke noe særlig styrke på brillene mine, er mest bare prismer i glassene pga hornhinnene. Skal sjekke nøyere med både operasjon og linsebruk! Anonymous poster hash: 69387...685
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke noe særlig styrke på brillene mine, er mest bare prismer i glassene pga hornhinnene. Skal sjekke nøyere med både operasjon og linsebruk! Anonymous poster hash: 69387...685 Prismer er pga problemer med samsyn og har ingenting med skjeve hornhinner å gjøre prismer et ikke mulig i linser, da må du ha briller. Anonymous poster hash: c3fcc...bd8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Prismer er pga problemer med samsyn og har ingenting med skjeve hornhinner å gjøre prismer et ikke mulig i linser, da må du ha briller. Anonymous poster hash: c3fcc...bd8 Hm, jeg bare repeterer hva øyelegen sa til meg, har ikke veldig peiling på hvordan det hele henger sammen. Fikk beskjed om at jeg har 2 skjeve hornhinner og får prismer i glassene Anonymous poster hash: 69387...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå