Gå til innhold

Hva betyr uttrykket "det tar jeg som et kompliment"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan vel bety at det du sa i noen tilfeller kunne blitt tolket negativt, men at mottaker ikke gjør det - men "tar det som et kompliment". Eller det kan være noe som helt klart er negativt, men mottakeren lar det prelle kjekt av.

Anonymous poster hash: 0fb04...d83

HI her.

Jeg sa til ei venninne (hun er helt normalt søt med en veldig kjekk sønn) at han på et bilde lignet veldig på henne. Hun svarte at hun tok det som et kompliment.

Jeg bare tenkte på min egen reaksjon når jeg hører at sønnen min ligner på meg: "SÅ koselig å høre!" eller lignende.. sønnen min er jo veldig kjekk, samme som min venninnes sønn😉

Anonymous poster hash: 3e325...f34

HI her.

Jeg sa til ei venninne (hun er helt normalt søt med en veldig kjekk sønn) at han på et bilde lignet veldig på henne. Hun svarte at hun tok det som et kompliment.

Jeg bare tenkte på min egen reaksjon når jeg hører at sønnen min ligner på meg: "SÅ koselig å høre!" eller lignende.. sønnen min er jo veldig kjekk, samme som min venninnes sønn😉

Syns den var helt innafor. Hun mener vel da at sønnen er så kjekk så hvis han ligner på henne så må hun være pen også, noe som kam være et kompliment.

Anonymous poster hash: 26d98...cee

Syns den var helt innafor. Hun mener vel da at sønnen er så kjekk så hvis han ligner på henne så må hun være pen også, noe som kam være et kompliment.

Signerer denne. ☝️

Anonymous poster hash: 56da4...0a2

Ok, jeg tolket det som hun ikke likte å høre det.. 😉 da misforstod jeg nok😅

Annonse

Når jeg sier det, så mener jeg det veldig positivt.

Jeg har en veldig vakker venninne, og når folk vi møter for første gang spør om vi er søstre sier jeg at "det tar jeg som et kompliment!" Noe jeg også gjør! Ligner jeg så mye på venninna mi lissom??? :-) :-) :-) Wohoooo!

HI her.

Hun har nok oppfattet det som en positiv kommentar fra deg, og uttrykket blir da brukt for å anerkjenne og vise at hun likte den kommentaren.

Hvis man derimot sier: "det VELGER jeg å ta som et kompliment" kan det bety at man også kunne blitt fornærmet...

Anonymous poster hash: d8794...9c2

Jeg har svart sånn når noen har kommentert at datteren min likner på meg. Jeg mente det som: "Hvis hun, som er så pen, likner på meg, så er jo det et kompliment til meg - da må jo jeg være litt pen også".

Anonymous poster hash: 914f5...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...