Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja okei, er ikke meningen å skulle få et hvitt barn i den forstand, vi har alle forskjellige pigmenter å ser forskjellige ut å det er ikke noe problem :) vi er norske. Med mørkt hår begge to så planen var bare å finne en med tilnærmet lik opprinnelse på en måte. Uten å virke for optatt av utseende for det er vi ikke altså :)

Du kan jo sjekke på cryos og se der, der ser du variasjonen i farger på caucasian/skandinavisk. 

For mange av oss betyr utseende noe, enten at donor ligner parter eller ligner i fargene på en selv. For min del har jeg tenkt helt motsatt i valg av donor, har ikke vært ute etter at fargene skal ligne meg, men valget av donor er viktig, uansett hvilke egenskaper en fokuserer på. 

Når det kommer til å velge donoren er det mange tanker, og noen handler om utseende, det er helt ok. 

Ja for oss så er det litt viktig å ha en donor med likheter til samboer. Men hvorvidt det resulterer i en lys eller mørk baby iform av at vi alle ser forskjellige ut har ingen betydning, eneste vi ønsker er at det kan være en mulighet for noen likheter :) man får ikke styrt alt å det tror jeg er greit :) et barn er stort ønsket uansett.

Men takk for opplysninger :):)

Hvis dere velger kontakbar donor så får du jo vite en del som f.eks.: øyenfarge, hårfarge, høyde, vekt og om de er lys eller mørk i huden +  om de har lett for å bli brun i sola eller ikke, blodtype, sykdomshistorie for hele familien inkludert søsken, tanter/onkler, foreldre og besteforeldre. + donors interesser, hvor de har reist, lyd-intervju osv.

Om du går på european sperm bank så har du en 3-måneders gratis abonement med storkklinikk ellers koster det 1000 kr for 3 måneder.

:)

Annonse

cryos sædbank er veldig grei for å titte i. Helt gratis, og dersom en meldier seg inn, kan en lagre favoritter. Der er det mange som har utvidet profil, men fremdeles anonyme. For bruk i norge må det være ikke-anonym. For bruk i danmark er begge deler ok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...