Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Babyen er straks 5 mnd og har siden fødsel vært plaga med tett nese. Pga dette er det dårlig med søvn på han og vi er oppe flere ganger om natten.. noen som har erfaring/opplevd dette før? Prøvd å ta det opp med helsesøster, men får aldri svar. Anonymous poster hash: 88e28...b67
Pobie Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Saltvannsnesespray og en sånn dings som du suger ut snørr med. Begge deler fåes kjøpt på apoteket. Hvis HS ikke vil gi råd, burde du ta en tur til legen og spørre.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Dryppe morsmelk i nesa👍🏻 Anonymous poster hash: 85ea6...9a0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Nesesuger er genialt. Men det må være een fra otrivin, hvor du suger i en slange. Vi kjøpte først en slags pumpe, men den var idiotisk. Drypp først morsmelk eller saltvann i nesa for å løse opp, og sug i vei. Morsmelk synes jeg var best, da noe av det du drypper inn havner i svelget på barnet, og de reagerer positivt på melk, men negativt på saltvann (forståelig nok!). Anonymous poster hash: d6581...4eb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Hvis baby er konstant tett tenker jeg det kan være ekstra sårbare slimhinner eller trange neseganger? Hvordan er innimiljøet? Ofte kan det hjelpe med litt åpent vindu. Heve hodeenden på sengen, men det har du sikkert prøvd. Anonymous poster hash: e64c4...17a
Mostly Harmless Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Haha, jeg leste tett nese på baby siden frokost, og tenkte du fikk prøve å holde ut i alle fall til lunsj. Du kan bruke en sprøyte på 1 ml og spyle nesa med saltvann. Det gjorde de på sykehuset her da var nyfødte var inne med luftveisinfeksjon. Det løser godt opp der og da, og småen elsker fortsatt å få spylt nesa si når han er tett. Å heve hodeenden og ikke ha det for varmt på soverommet kan hjelpe noe, men det har dere kanskje prøvd. Jeg ville prøvd å holde det så støvfritt som mulig rundt ham også, selv om det ikke er så lett å ha det striglet med spedbarn i hus. Jeg har ikke noe svar på hvorfor han er konstant tett, men kan dere ikke spørre om å få snakke med legen på helsestasjonen? Slitsomt for dere alle når det forstyrrer søvnen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Vi har prøvd både saltvann og nesesuger uten positiv effekt. Det gjorde faktisk ting vondt verre... Han begynner bare å blø neseblod når nesesuger blir brukt et par ganger, og siden han er så mye tett så blir han veldig kvalm av å få så mye saltvann i magen. Vi har ganske høy fuktighet i huset og har varmepumpe så lufta burde vel være ganske bra... men jeg er jo ikke proff så vet ikke. Men soverommet er både kaldt og veldig god luft men han blir potte tett på natten. Eneste som hjelper er å ha løk inne på rommet (ja, løk.... rommet vårt er blitt en kebabsjappe) 😂 Anonymous poster hash: 88e28...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå