Gå til innhold

"Artige" fysiske bivirkninger av røykeslutt...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Bivirkninger" blir kanskje ikke riktig begrep, men men...

40 dager siden røykeslutt! Veldig stolt av meg selv, har gått bemerkelsesverdig greit! MEN....!!! Det er liksom ikke måte på hvor mye kroppen forandrer seg akkurat nå!

1. Forstoppelse.Konstant!! Tror jeg tørner gæren snart... Må jevnlig hjelpe til med medikamenter for å tømme meg...rett og slett. Er da også konstant oppblåst, ser 4-5 mnd gravid ut, i tillegg til at jeg seff går og fiser hele tida...prøver å begrense det altså, men det er ikke lett...🙈🙈

2. Kviser! Oh lord! I skrivende stund har jeg 3 store, vonde røde kviser, strategisk plassert på haka og på kinnet (pluss en på skulderen...) Sånne underjordiske tårn... Har blitt fjortis igjen 😝

3. Sulten! Vektoppgang! Åjada...1,5 til 2 røykesluttkilo...

I tillegg har jeg slitt med søvnvansker, men der holder på å gå seg til...

Så jeg føler meg skikkelig lekker om dagen. Litt feitere, full av kviser, oppblåst, fiser og konstant forstoppa. Jadda...

Håper dette går over snart (for jeg har nemlig stumpa røyken for godt, okke som)...!!

Dagens lille frustrasjon...!

Anonymous poster hash: 6c3a7...081

Skrevet

Du får også friskere farge på huden din, pusten din lukter bedre, hele deg lukter bedre.

Du blir ikke så lett andpusten, og etter hvert blir det veldig godt å tenke på at det ikke lenger er røyken som styrer livet ditt.

Sånn, hvis du trengte noe på den andre vektskåla.

Lykke til, du er kjempeflink!

Skrevet

Du får også friskere farge på huden din, pusten din lukter bedre, hele deg lukter bedre.

Du blir ikke så lett andpusten, og etter hvert blir det veldig godt å tenke på at det ikke lenger er røyken som styrer livet ditt.

Sånn, hvis du trengte noe på den andre vektskåla.

Lykke til, du er kjempeflink!

Takk skal du ha! 😊 Er selvfølgelig klar over alt dette, og merker det allerede på pusten faktisk...nesten litt skremmende... I tillegg kjenner jeg nå veldig godt hvordan andre røykere lukter, og er veldig glad for at jeg ikke lukter slik selv lengre...! Bare alt det andre nå går over, så kanskje flere av de tingene du nevner kommer på plass 😊 HI

Anonymous poster hash: 23e4c...5a7

Skrevet

Takk skal du ha! 😊 Er selvfølgelig klar over alt dette, og merker det allerede på pusten faktisk...nesten litt skremmende... I tillegg kjenner jeg nå veldig godt hvordan andre røykere lukter, og er veldig glad for at jeg ikke lukter slik selv lengre...! Bare alt det andre nå går over, så kanskje flere av de tingene du nevner kommer på plass 😊 HI

De som lykkes best med røykekutt bytter nikotin-avhengigheten med treningsavhengighet! Begynn å tren! Det hjelper mot kilo, kviser og obstipasjon. Det hjelper det også mot aggresjon, rastløshet, søvnløshet! Du får overskudd og du vil føle deg enda freshere som røykfri!

Gratulerer til deg med ditt viktigste livsvalg! Du har økt levealderen din med mange mange år! Bra jobba! Hold ut!

Anonymous poster hash: 34bed...d63

Skrevet

De som lykkes best med røykekutt bytter nikotin-avhengigheten med treningsavhengighet! Begynn å tren! Det hjelper mot kilo, kviser og obstipasjon. Det hjelper det også mot aggresjon, rastløshet, søvnløshet! Du får overskudd og du vil føle deg enda freshere som røykfri!

Gratulerer til deg med ditt viktigste livsvalg! Du har økt levealderen din med mange mange år! Bra jobba! Hold ut!

Anonymous poster hash: 34bed...d63

Takk for tips! Men, jeg trener allerede...! Kanskje trene mer? HI

Skrevet

Gratulerer, Hi! :)

Ting går seg til etterhvert. Det å slutte å røyke er et stress, og under stress (selv positivt stress) kan vi miste mer mineraler. Om du er litt lav på magnesium kan det være med på å stoppe magen din. Så kan være du kan ha hjelp av magnesiumtilskudd.

Ellers kan du godt ta noen runder med probiotika for magen din, få normalisert tarmbakteriefloraen din. Da ville jeg gått for en bredspektret og sterk probiotika, gjerne opp til 80 mrd. bakterier pr. tablett.

Tenk at du går gjennom en utrensing i kroppen nå - du blir kvitt masse guffe som du har samlet på deg i flere år.

Nyt livet som røykfri :D

Anonymous poster hash: 6538a...a33
Skrevet

Kaffe smaker himmelsk mye mer og bedre!

Og renere!

Skrevet

Det virker faktisk som om kroppen prøver å kvitte seg med litt avfallsstoffer ja...kanskje ikke så rart? Til deg som gav råd om probiotika; det skal jeg undersøke! 😊 At kaffen smaker mye bedre, har jeg faktisk ikke tenkt over...! HI

Skrevet

Jeg sluttet i februar og savner hvordan kaffen smakte før. Nyter den ikke like mye nå😔

Skrevet

Nå kan jo også bivirkningene dine også forklares av matinntaket..?

Mye mat, kanskje ikke helt sunn mat kan jo gjøre alt det med kroppen.

Og det økte matinntaket får man jo gjerne når man slutter med røyk/nikotin.

Man må jo holde fingre og munn opptatt;)

Anonymous poster hash: 72b7c...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...