Gå til innhold

Hva kjøper dere i julegave til 8 år gamle gutter som ikke leker så mye lenger?

Anbefalte innlegg

Har tvillinggutter på snart 8 og i år er første gangen vi har dette luksusproblemet. 

De har det de trenger av duppedingser, akebrett, nye ski fikk de i fjor, skøyter har de. De har alt av idrettsutstyr de trenger og igrunn nok klær, kan sikkert fylle litt på her.

Vi har stor familie og alle spør hva de ønsker seg. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til de selv en gang.

De leker igrunn lite med leker, lego er ikke stas for tiden heller. 

Noen som har noen gode tips, jeg er ikke tilhenger av å kjøpe for å kjøpe men de er jo fortsatt små og gaver er jo veldig stas enda.

Anonymous poster hash: 17600...50b

Fortsetter under...

Annonse

Min ønsker seg hotellpute, sånn stor pute vet du. Har gitt det ønsket videre til mormor, så hun kjøper det til han.

Har en nevø som ønsker seg klubbdrakten til fotballaget han heier på.

Ellers er opplevelser morsomt å både gi og få, billetter og følge til noe de synes er gøy, kan jo være alt fra kino til dyreparken, en fotballkamp, teater, sirkus eller andre show. Et gavekort fra bestemor kan jo være f.eks at i vinterferien skal dere overnatte en natt hos meg også skal vi "fyll inn det som passer"

Gode bøker får man aldri nok av

Anonymous poster hash: 6c6bb...21b

Bøker, brettspill (gjerne for hele familien) Uno, kinobilletter, badelandbilletter. Klær. Solbriller/slalombriller, klokke, billig kamera eller undervannskamera. Stæsj til sykkel, f.eks fartsmåler. skikort.

Anonymous poster hash: 8019e...b5c

Bøker, brettspill (gjerne for hele familien) Uno, kinobilletter, badelandbilletter. Klær. Solbriller/slalombriller, klokke, billig kamera eller undervannskamera. Stæsj til sykkel, f.eks fartsmåler. skikort.

Gutten vår på 10 år liker heller ikke å leke med leker lengre.

Vi har tenkt å gi han gopro kamera til jul.

En annen ting som er rå kult i den alderen er en skikkelig elektrisk bil (velg elektrisk fremfor nitro, du får de like raske) Fin gave fra foreldre og eventuelt spleisegave med besteforeldre.

Annonse

Pokemonkort, turutstyr (kniv, sovepose, telt, turkopp med navn, fiskestang osv), gavekort på billett til tusenfryd eller lignende, abonnement på et blad de synes er morsomt (donald, mineworld, aftenposten junior), bøker, brettspill som alle kan spille sammen, "forskersett" - teknisk museum har masse gøy hvis noen av gavekjøperne bor i nærheten (nettbutikken deres er veldig stusselig sammenlignet med butikken inne på museet).

Vår får skikkelig tursekk med plass til sovepose og liggeunderlag. Ni år, og samme problem... får i tillegg bøker og klær.

Anonymous poster hash: 7e459...809

Turutstyr (sekk, fjellsko, termos, turbukse..)

Vr/briller (til PlayStation ol)

Gamer headset

Fotballdrakt til favorittklubben

Ds-spill

Brettspill

Bluetooth-høyttalere

Fotballplakater

Cr7 fotballsko

Sånn der EM-ball

Litt av ønskelister her i huset;)

Anonymous poster hash: 1c5df...62a

Bøker, spill (brett og tv) kino, sportsutstyr, fotballdrakt, avansert tecnic lego (noe helt annet enn ninjago og city) kokebok for barn

Endret av frk Nilsen

Brettspill syns tanebarna mine er stas.

De syns også det er gøy med ting de kan lage eller bruke litt tid på, samtidig som det er noe de ikke kan bruke igjen siden. Slik som esker til å lage sprettballer og eksprimenter. Litt bruk og kast, men de syns det er gøy å ta frem en dag de kjeder seg.

Anonymous poster hash: 6cdce...f20

Brettspill syns tanebarna mine er stas.

De syns også det er gøy med ting de kan lage eller bruke litt tid på, samtidig som det er noe de ikke kan bruke igjen siden. Slik som esker til å lage sprettballer og eksprimenter. Litt bruk og kast, men de syns det er gøy å ta frem en dag de kjeder seg. Anonymous poster hash: 6cdce...f20

Esker til å lage sprettballer - høres spennende ut! Kan du fortelle mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...