Gå til innhold

Barnevennlig pizzasaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg må bare spørre 😂 Hvilken barnevennlig pizzasaus bruker dere?

Anonymous poster hash: 6b57d...986

Skrevet

Mutti pizzasauce liker min kresne gutt veldig godt :)

Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Barn er folk og folk spiser ordentlig mat.

Fres løk og kjøttbiter eller kjøttdeig eller røkt kjøttpølse, ha oppi fem-seks opphakkete tomater, et hakket hvitløksfedd, en liten boks tomatpure, oregano, salt, pepper og en god dæsj god olivenolje. La putre.

Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Barn er folk og folk spiser ordentlig mat.

Fres løk og kjøttbiter eller kjøttdeig eller røkt kjøttpølse, ha oppi fem-seks opphakkete tomater, et hakket hvitløksfedd, en liten boks tomatpure, oregano, salt, pepper og en god dæsj god olivenolje. La putre.

Ta det helt med ro, ungen her spiser alt det vi gjør. Men mange pizzasauser er sure eller sterke 😆

Skrevet

Mutti pizzasauce liker min kresne gutt veldig godt :)

Takk for svar 😊

Skrevet

Ta det helt med ro, ungen her spiser alt det vi gjør. Men mange pizzasauser er sure eller sterke

Ikke min. Men kjøpesauser smaker ape-susp. Lag heller selv, da styrer du jo surhet/sterkhet selv.

Skrevet

Jeg har en sønn som ikke er noe glad i "tomatklumper" så når jeg lager selv bruker jeg dem hermetikkboksen med moste tomater.

Freser løk og hvitløk i litt olje, har i litt raspet gulrot, finhakket paprika og litt finhakket stangselleri. Har i en pakke kjøttdeig og steker alt i sammen. Krydrer med pizzakrydder, salt og pepper. Har over en boks moste tomater, et par skjeer tomatpuré, en buljongterning og litt vann om jeg synes den er for tykk. La putre, jo lenger jo bedre.

Om jeg bruker glass blir det dolmio smooth, den er uten tomatklumper 😉

Anonymous poster hash: 8f1dc...853

Skrevet

Ikke min. Men kjøpesauser smaker ape-susp. Lag heller selv, da styrer du jo surhet/sterkhet selv.

Takk for tips! Jeg har laget nesten lik din mange ganger før,men jeg har en nyfødt her,så i dag gjør jeg det enkelt

Skrevet

Jeg har en sønn som ikke er noe glad i "tomatklumper" så når jeg lager selv bruker jeg dem hermetikkboksen med moste tomater.

Freser løk og hvitløk i litt olje, har i litt raspet gulrot, finhakket paprika og litt finhakket stangselleri. Har i en pakke kjøttdeig og steker alt i sammen. Krydrer med pizzakrydder, salt og pepper. Har over en boks moste tomater, et par skjeer tomatpuré, en buljongterning og litt vann om jeg synes den er for tykk. La putre, jo lenger jo bedre.

Om jeg bruker glass blir det dolmio smooth, den er uten tomatklumper 😉

Åh sorry, inni hodet mitt leste jeg spagettisaus jeg. Skjønner ikke hvordan det gikk til, det står jo pizza....

På pizza bruker vi som regel peppes pizzasaus

Skrevet

Åh sorry, inni hodet mitt leste jeg spagettisaus jeg. Skjønner ikke hvordan det gikk til, det står jo pizza....

På pizza bruker vi som regel peppes pizzasaus

Takk for oppskrift! 😃 Jeg lagrer den😆

Kanskje teste ut den peppes da.😊

Skrevet

Jeg bruker First Price. Den har nemlig ingen klumper. Krydre den litt med diverse ting.

Anonymous poster hash: 3f9d7...915
Skrevet

Lager en tomatsausbase selv og fryser ned i porsjoner. Krydder ekstra med alt etter som hva den skal brukes.

Anonymous poster hash: 1dbc7...f22

Skrevet

Lager en saus med tomat og nesten like mye revet selleri og gulrot som base. Gjerne en dæsj kremost, litt løk og biter av forskjellige grønnsaker pluss kjøttdeig og diverse urter.

Pesto med hasselnøtter og ramsløk er også populært

Anonymous poster hash: c4947...8a4

Skrevet

Oi, her var det mye rart..

Anonymous poster hash: f4854...f68
Skrevet

Ketchup!

Fungerer som bare det

Anonymous poster hash: 6d59c...5d7

Skrevet

Men kjøpesauser smaker ape-susp

Jeg har alltid lurt på hvordan ape-susp smaker!

Skrevet

Vi bruker ca en halv kopp ketchup, 1ts worcestershiresaus, 1 hakka hvitløk og en ss pizzakrydder, salt og pepper.

Anonymous poster hash: 9a1df...5ef

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan ape-susp smaker!

Ape-susp heter faktisk Toro Dolmio på latin.

Skrevet

Jeg synes ikke Dolmio er så ille jeg. Tomatpuré og melk derimot, det høres nokså forferdelig ut. Pizza laget med ketchup likeså. 

Jeg lager alltid selv, men kjører den som regel i blenderen til slutt, da slipper jeg sutring over løkbitene. 

Skrevet

Kan også forveksles med Knorr

Skrevet

Lager en saus med tomat og nesten like mye revet selleri og gulrot som base. Gjerne en dæsj kremost, litt løk og biter av forskjellige grønnsaker pluss kjøttdeig og diverse urter.

Pesto med hasselnøtter og ramsløk er også populært

Anonymous poster hash: c4947...8a4

Hva slags ost bruker du på pizza med pesto?

Saus laget av ketchup høres helt forferdelig ut. Da ville jeg heller brukt et ferdigglass. Den fra Peppes syns jeg heller ikke er god.

Mine ban er bald i pizza med hvit i stedet for rød saus, og da bruker jeg creme freche, hvitløk, div krydder

Anonymous poster hash: c1b49...3de

Skrevet

Dolmio funker fint for mine små. Ape-susp er tydeligvis helt innafor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...