Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Del Skrevet 31. oktober 2016 Ett av de håpløse spørsmålene som egentlig er umulig å gi svar på, men har behovet for å lufte det litt uansett.. Hadde innsett av egg for 17 dager siden. Normalt får jeg mensen etter forsøk 2 uker+1 dag etter innsett (dette er mitt 6 ferskforsøk), dvs fredag. Dette var også testdag satt fra klinikken. Den eneste gangen mensen ikke har kommet denne dagen var jeg gravid (endte dessverre i MA). Ingen mens kom hele helgen. Følte meg litt "rar", litt vondt i ryggen, tisset ofte etc i helgen og korttenkte meg tenkte at "yess, da er jeg gravid". Følte jeg kjente igjen tegnene fra sist, og tenkte at når mensen ikke kommer så betyr det vel bare en ting (det er tross alt ingen usikkerhet om når eggløsning var i ett IVF forsøk..he he). Men i går kom tvilen snikende. Ved tidligere forsøk som har vært negative har jeg sluttet med progesteron etter 14 dager. Men nå fortsetter jeg litt lenger med cyclogest. Jeg fant en test i skapet hjemme i helgen, som jeg tok i går kveld. Desverrre var den negativ. Det var av typen sånne billigstrimler, og utløpsdato er 11/2016, så den er gammel. Men kontrollstreken kom jo opp, så virker som den skulle virke. Jeg tok den på kveldsurin. Hadde løpt på do hele kvelden, men tror det gikk 2-3 timer uten dobesøk for jeg tok testen. Kan cyclogesten være årsaken til at mensen ikke er kommet? Det står i arket fra klinikken at mensen i noen tilfelle kan bli utsatt noen dager pga progesteron, men det står også at det er vanlig å få mensen 2-3 dager før testdato. Nå er jeg 3 dager etter testdato, dvs 5-6 dager etter vanlig menstruasjon. Virker lenge at den skal ha blitt usatt så lenge, eller kan det skje? Jeg har glemt alt av penger i dag, så får ikke kjøpt med meg noen ny test før sent i kveld, så lurer jo veldig på om jeg skal håpe, eller innse at dette var negativt. Har også rekvisisjon på blodprøve som jeg skal ta, men tar jo litt tid å få svar på den. Merker jeg er litt ekstra emosjonell om dagen, hadde ikke det positive forsøket i vår endt i MA skulle termin vært rundt nå. Det er vel det samme for alle her inne, man blir vel alle like skuffa ved negative forsøk. Anonymous poster hash: eba96...644 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298144-skal-jeg-h%C3%A5pe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå