Gå til innhold

Lus!! Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,fant lus hos ungene,og MEG selv på fredag. Tok 10 minutters kuren,som skal drepe alt,og eventuelt hemme utviklingen til eggene. Kjøpte i tillegg elektrisk lusekam. Men fant levende lus i håret både igår og idag!! Er dette normalt!Jeg vil ha noe som dreperde umiddelbart( men vil ikke skinne meg) Hjelp!!

Anonymous poster hash: f3e7e...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg at du ikke har brukt nok middel i håret deres. Hvilket middel brukte du og hvor mye pr.person?

Anonymous poster hash: c4197...2ec

Skrevet

Linicin 10 minutters shampoo. Halv flaske per hode. I tillegg til elektrisk lusekam

Skrevet

Her har vi blitt fortalt at det bare er Prioderm som helt sikkert tar knekken på lusa.

Både apoteket og bhg sier dette her...

Anonymous poster hash: e1dae...0a8

Skrevet

Ok,takk for tips

Skrevet

Vi hadde lus i hus i sommer og brukte også Linicin. Det aller viktigste med Linicin, som det IKKE er opplyst om på pakken, er at du MÅ ha den i mer enn de 10 minuttene! For sikkerhets skyld så hadde vi i kuren i flere timer her hjemme. Og jeg med mitt lange tjukke hår, brukte nesten en hel flaske alene. Jentene mine brukte en halv hver. Gjentok seansen etter 8/9 dager for sikkerhets skyld. Men alle ble kverket i første runde. Takk og pris!!

I tillegg har jeg blitt i etterkant mye flinkere til å komme håret vårt med lusekam for å sjekke. Det bør alle andre gjøre også!

Kjøp inn mer middel, fordel det godt! Du trenger nok hjelp for å få det jevnt fordelt. Pøs på og la det være i lenge. En på apoteket mente vi kunne sove med det også, men det trengte ikke vi.

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde lus i hus i sommer og brukte også Linicin. Det aller viktigste med Linicin, som det IKKE er opplyst om på pakken, er at du MÅ ha den i mer enn de 10 minuttene! For sikkerhets skyld så hadde vi i kuren i flere timer her hjemme. Og jeg med mitt lange tjukke hår, brukte nesten en hel flaske alene. Jentene mine brukte en halv hver. Gjentok seansen etter 8/9 dager for sikkerhets skyld. Men alle ble kverket i første runde. Takk og pris!!

I tillegg har jeg blitt i etterkant mye flinkere til å komme håret vårt med lusekam for å sjekke. Det bør alle andre gjøre også!

Kjøp inn mer middel, fordel det godt! Du trenger nok hjelp for å få det jevnt fordelt. Pøs på og la det være i lenge. En på apoteket mente vi kunne sove med det også, men det trengte ikke vi.

Lykke til!

Skrevet

Lykke til!

Skrevet

Lykke til!

Skrevet

Brukte den ti-minutter kuren fra Linicin på ene ungen i sommer. Kunne plukke levende lus av håret hans etterpå. Kjørte på med den mer oljete kuren som skal være minimum 15 (?) min fra Linicin, og det funka.

Skrevet

Sjampoen er ikke like effektiv som oljen sa de da det er vanskelig når sjampoen krever fuktig hår i forkant. Hvis det er for mye vann i håret blir middelet fortynnet for mye og effekten reduseres. Derfor er oljen i tørt hår best.

Skrevet

Vi har hatt lus flere ganger opp gjennom årene. Erfaringen min er at det ikke er veldig smittsomt, men veldig vanskelig å bli kvitt.

Elektrisk lusekam funker dårlig.

Effektiv kur koster skjorta! Tenker du trenger opp mot 2000,-

Du må ha en av disse dobbelt tennede kammene.

Du må ha det linimentet, det silikonet, og du må bruke mye, og behandle hyppigere enn hva som står på pakken.

Du må også ha sjampo som du bruker hyppigere enn hva dom står på pakken.

Du bør første uka behandle og kjemme annenhver dag. Så fortsetter du Kjelling i 2 uker, for å bli kvitt eggeskallene som ser ekkelt og skittent ut.

Anonymous poster hash: 90f47...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...