Gå til innhold

Når noen bruker mine bilder uten å gi meg "cred".. (ooops ble visst litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehm.. HI her igjen..

Nå blir jeg usikker på meg selv igjen.. Har brukt hele dagen til å samle opp mot til å sende en melding og si fra. Men å hisser jeg meg litt opp da for å tørre å sende denne meldingen. Og nå sendte jeg en litt lang melding på facebook og angrer med en gang. Var jeg for sint/hissig i meldingen? Herregud jeg sliter altså haha :P Men må bli ferdig med dette på en måte så det ikke plager meg mer..

Anonymous poster hash: c7ab2...45e

Ikke legg ut her hva du har skrevet til dem på fb, da kan du identifiseres, det er unødvendig!

Om du har vært sint/hissig i den meldingen så er det faktisk helt på sin plass.

Venner utnytter ikke venner, det er ikke vennskap!

De utnytter deg, det de gjør er ulovlig, og selv etter flere påminnelser nekter de å gi deg cred for bildene.

Venner gjør bare ikke slikt mot andre venner, det er råttent og det er respektløst og utnyttende.

I tillegg så sier det mye av dem som såkalt profesjonelt band (som jeg regner med de er eller ønsker å bli), for det de gjør er ikke en gang i nærheten av å være profesjonelt. Tok de bildene selv kunne de latt være å skrive hvem som tok bildene. Det de gjør nå er nærmest tyveri fra deg.

Så om du var overtydelig på meldingen til dem - BRA!

Da har du stått opp for deg selv. Takler de ikke å høre at de har behandlet deg så dårlig, da er de virkelig ikke de gode vennene du har sett dem som. Du er tydeligvis en langt bedre venn av dem enn de er av deg :/

Bra at du nå har stått opp for deg selv!! :)

Anonymous poster hash: 5914c...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke legg ut her hva du har skrevet til dem på fb, da kan du identifiseres, det er unødvendig!

Om du har vært sint/hissig i den meldingen så er det faktisk helt på sin plass.

Venner utnytter ikke venner, det er ikke vennskap!

De utnytter deg, det de gjør er ulovlig, og selv etter flere påminnelser nekter de å gi deg cred for bildene.

Venner gjør bare ikke slikt mot andre venner, det er råttent og det er respektløst og utnyttende.

I tillegg så sier det mye av dem som såkalt profesjonelt band (som jeg regner med de er eller ønsker å bli), for det de gjør er ikke en gang i nærheten av å være profesjonelt. Tok de bildene selv kunne de latt være å skrive hvem som tok bildene. Det de gjør nå er nærmest tyveri fra deg.

Så om du var overtydelig på meldingen til dem - BRA!

Da har du stått opp for deg selv. Takler de ikke å høre at de har behandlet deg så dårlig, da er de virkelig ikke de gode vennene du har sett dem som. Du er tydeligvis en langt bedre venn av dem enn de er av deg :/

Bra at du nå har stått opp for deg selv!! :)

Anonymous poster hash: 5914c...078

Hehe jeg er redd for at jeg er 100% identifiserbar allerede da jeg ikke har endret noe på historien her.. så om noen av dem kommer over tråden vet de garantert det er meg. Sikkert flere i publikum som ville ha kjent meg igjen også;) 

Men ja, litt godt å få sagt det.. Men nå får jeg ikke svar.. ba de fjerne bildene og de har ikke gjort det ennå. Jeg ser at meldingen er sett...jaja bryr meg mindre og mindre egentlig bare godt å få det gjort

Skrevet

Jeg skrev ikke annet enn det jeg har sagt her pluss det som har kommet i kommentarer fra dere. Men litt hissig kanskje.

Eg komme ikkje til å bruke mer tid på disse bildene. resten av bildene beholde eg sjøl. og nei, eg komme ikkje til å ta de nye bandbildene. eg har gjort dåkker en stor tjeneste og det e utrolig pinlig på deres vegne at du i det hele tatt tør å publisere sånt uten å kreditere fotografen. Sjøl om ikkje dette e levebrødet mitt, så gjorde eg dåkker en tjeneste, og eg sa tydelig ifra sist du brukte mine bilder uten å merke med navn (uten at du gjorde noe med det då heller). men det e faktisk en selvfølge at du ikkje publisere andres bilder uten å merke med navn. dette e barndomslærdom for alle i bransjen. og då meine eg ikkje bare fotobransjen. men dåkker prøve å framstå som et seriøst band og drite dåkker jævlig ut med å spre bildene på den måten uten navn. Eg vil du ska fjerne alle bildene eg sendte til deg fra facebook. De ska ikkje ligge der "blanda" med andre sine fyllebilder. "Alle" såg eg tok bilder i går og eg vil kje de ska tro eg har tatt de stygge. Fikk heller ikkje mulighet til å redigere, der eg faktisk hadde tenkt å sette mitt navn på pga. det du gjorde sist men trodde faktisk du var smart nok til å forstå megatabben og ikkje la det skje igjen. men vise seg bare dåkker er någen uprofesjonelle idioter. sorry altså men eg har nesten ikkje ord for å beskrive kor utrolig flaut det e for dåkker. eg har aldri opplevd at noen har brukt andre sine bilder til å promotere seg sjøl uten å kreditere fotografen. Det e en selvfølge. Nå e de allerede spredt på nett og tilgjengelig for alle. Det e ikkje greit i det heile tatt. Sorry hvis du syns eg var skikkelig hard nå men eg ser at det e nødvendig her. Eg vil bare minne deg igjen på at eg har jobba i mange år med store band som feks a-ha, bare egil, og til og med ozzy. eg har veldig mange kontakter i denne bransjen og derfor mange musikervenner på facebook så eg snakke altså av erfaring her. EG e ikkje amatør. DÅKKER e. eg e i hvert fall utrolig glad for at eg ikkje ga deg alle bildene. vil og minne deg på at det e ulovlig ifølge åndsverkloven §3.. eg virke kanskje sur nå. men ikkje kom og sei du ikkje visste det eller noe for sjøl om det burde vært unødvendig så har eg faktisk sagt det til deg før, at navn SKAL på bildene. alltid.

Skrevet

Jeg tenker at dersom du hadde vært rørlegger, så hadde du fått betalt for jobben.....

Utrolig hva enkelte mener man skal gjøre gratis for andre, mens andre ting venter de selv å få betalt for.

Dine bilder er faktisk dine åndsverk og det er i overkant frekt å bruke dem uten å kreditere deg. Når de har så liten respekt som du beskriver, så tenker jeg at enkelte vennskap kanskje kan reduseres til..... jta -0?

Anonymous poster hash: b8a55...835
Skrevet

Jeg tenker at dersom du hadde vært rørlegger, så hadde du fått betalt for jobben.....

Utrolig hva enkelte mener man skal gjøre gratis for andre, mens andre ting venter de selv å få betalt for.

Dine bilder er faktisk dine åndsverk og det er i overkant frekt å bruke dem uten å kreditere deg. Når de har så liten respekt som du beskriver, så tenker jeg at enkelte vennskap kanskje kan reduseres til..... jta -0?

Anonymous poster hash: b8a55...835

Hehe jaja..

godt å få støtte fra alle her i hvert fall. Men når de ikke gjør som jeg sier (fjerner bildene), noen som har tips til hva jeg skal gjøre da? 😬

Skrevet

Du var kanskje en smule krass.. 🙊 men gjort er gjort.. du fikk frem poenget ditt hvertfall!

Anonymous poster hash: 4aed7...b9a

Skrevet

Oioi det var en VELDIG sint melding! Ser du for deg at dere kan være venner etter dette?

Anonymous poster hash: 39e82...303

Skrevet

Oioi det var en VELDIG sint melding! Ser du for deg at dere kan være venner etter dette?

Anonymous poster hash: 39e82...303

Var vel ikke perlevenner før, heller, så det er vel greit? Jeg plages mer av mangelen på store bokstaver 😁😁

Anonymous poster hash: f166e...71c

Skrevet

Litt krass ja... Men bra du sier ifra! Og nå som jeg ser du snakker samme dialekt som meg ble jeg nesten litt nyskjerrig på hvem dette er🙈

Anonymous poster hash: c24d5...57e

Skrevet

At du tør å legge ut hele meldingen her og gjøre deg så gjennkjennelig for de som vet om dette

Anonymous poster hash: 8ecf6...f40
Skrevet

Jeg skrev ikke annet enn det jeg har sagt her pluss det som har kommet i kommentarer fra dere. Men litt hissig kanskje.

Eg komme ikkje til å bruke mer tid på disse bildene. resten av bildene beholde eg sjøl. og nei, eg komme ikkje til å ta de nye bandbildene. eg har gjort dåkker en stor tjeneste og det e utrolig pinlig på deres vegne at du i det hele tatt tør å publisere sånt uten å kreditere fotografen. Sjøl om ikkje dette e levebrødet mitt, så gjorde eg dåkker en tjeneste, og eg sa tydelig ifra sist du brukte mine bilder uten å merke med navn (uten at du gjorde noe med det då heller). men det e faktisk en selvfølge at du ikkje publisere andres bilder uten å merke med navn. dette e barndomslærdom for alle i bransjen. og då meine eg ikkje bare fotobransjen. men dåkker prøve å framstå som et seriøst band og drite dåkker jævlig ut med å spre bildene på den måten uten navn. Eg vil du ska fjerne alle bildene eg sendte til deg fra facebook. De ska ikkje ligge der "blanda" med andre sine fyllebilder. "Alle" såg eg tok bilder i går og eg vil kje de ska tro eg har tatt de stygge. Fikk heller ikkje mulighet til å redigere, der eg faktisk hadde tenkt å sette mitt navn på pga. det du gjorde sist men trodde faktisk du var smart nok til å forstå megatabben og ikkje la det skje igjen. men vise seg bare dåkker er någen uprofesjonelle idioter. sorry altså men eg har nesten ikkje ord for å beskrive kor utrolig flaut det e for dåkker. eg har aldri opplevd at noen har brukt andre sine bilder til å promotere seg sjøl uten å kreditere fotografen. Det e en selvfølge. Nå e de allerede spredt på nett og tilgjengelig for alle. Det e ikkje greit i det heile tatt. Sorry hvis du syns eg var skikkelig hard nå men eg ser at det e nødvendig her. Eg vil bare minne deg igjen på at eg har jobba i mange år med store band som feks a-ha, bare egil, og til og med ozzy. eg har veldig mange kontakter i denne bransjen og derfor mange musikervenner på facebook så eg snakke altså av erfaring her. EG e ikkje amatør. DÅKKER e. eg e i hvert fall utrolig glad for at eg ikkje ga deg alle bildene. vil og minne deg på at det e ulovlig ifølge åndsverkloven §3.. eg virke kanskje sur nå. men ikkje kom og sei du ikkje visste det eller noe for sjøl om det burde vært unødvendig så har eg faktisk sagt det til deg før, at navn SKAL på bildene. alltid.

Du er ivertfall fra samme område som meg 😊 (og du har rett)

Anonymous poster hash: 05ba1...814

Skrevet

SELVSAGT skal du krediteres for bildene og helt på sin plass at du sa i fra. Krass melding, men det trengs kanskje i og med at de ikke rettet seg etter ønskene dine om kreditering i første omgang. Støtter meg bare til det som er skrevet over her om åndsverkloven. Jeg er ikke fotograf, men har en forholdsvis stor interiørkonto på instagram, og det er den gjengse oppfatning i det "miljøet" at man ikke legger ut andres bilder uten å kreditere. Det skjer selvsagt fra tid til annen likevel, så jeg har begynt å vannmerke mine bilder.

Oppdater oss med hva de svarer / hva som skjer fremover da? De bør jo legge seg flate og beklage...men spørs vel det.

Anonymous poster hash: 56870...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...