Gå til innhold

Jeg skal ha fest i morgen, og en venninne jeg vet bruker dop kommer. Kan jeg på forhånd be henne la være å bruke noe hos meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er totalforbud med dop i mitt hus. Jeg har tre barn og vil rett og slett ikke ha noe sånt mellom mine 4 vegger.

Dessuten blir hun venninna mi ekstremt HØY på seg sjæl hver gang hun bruker det. Og skikkelig hyper. Fjaser og tuller og holder ikke kjeft ett sekund.

Mange av mine "seriøse" venner kommer, og disse er foreldre til mine venners barn kommer.

Jeg bekymrer meg veldig for at hun skal "ta av". Er det frekt av meg og si fra til henne på forhånd at det er totalforbud for dop i mitt hus?? Eller er det frekt? Hun sier selv hun har sluttet, men det er det ingen av våre felles som tror på...

Anonymous poster hash: e99c9...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gitt henne ultimatum om å være nykter eller ka være å komme😡

Anonymous poster hash: dc85c...945

Skrevet

Jeg ville aldri hatt slike folk i huset engang. Så jeg synes det er helt innafor å be henne om det. Men jeg vil tro dette kun har to mulige utfall. Enten dukker hun ikke opp, eller så respekterer hun ikke deg og kommer dopet. Slike folk går det rett og slett ikke an å stole på.

Anonymous poster hash: 25468...ded

Skrevet

Jeg hadde sagt det som det var - at det er totalforbud mot dop i ditt hus.

Ville også sagt at dere som kjenner henne merker forskjell på henne når hun doper seg og når hun ikke gjør det, og at oppførselen hennes ikke tyder på at hun har sluttet.

Du kan si at hun ikke skal bruke noe hos deg, og du kan si at hun ikke skal være dopet når hun kommer (hvis ikke kan hun jo ta seg noe rett før hun kommer).

Nulltoleranse her også.

Anonymous poster hash: 3a0e6...d99
Skrevet

Hvorfor har du invitert henne?? JA du kan be henne ikke bruke dop i ditt hus.

Skrevet

Og dukker hun opp dopet eller doper seg mens hun er hos deg kan du også be henne om å gå.

Anonymous poster hash: 3a0e6...d99
Skrevet

En slik venninne hadde jeg faset ut, lett. Når du først har invitert henne må du jo selvfølgelig si at hun ikke kan dope seg hos deg, det burde hun i utgangspunktet forstå av seg selv.

Skrevet

En slik venninne hadde jeg faset ut, lett. Når du først har invitert henne må du jo selvfølgelig si at hun ikke kan dope seg hos deg, det burde hun i utgangspunktet forstå av seg selv.

Enig . Jeg hadde også gradvis brutt kontakten , jeg har barn og vil ikke havne i situasjoner hvor nær venninne ruser seg, og ikke i huset mitt i allefall . Skulle politiet stått på døra di og de fant dop hjemme hos deg så er det virkelig krise. Håper hun respekterer deg.

Jeg har alltid tatt avstand til dop og hadde nok ikke hatt mer kontakt med hun enn innimellom , og iallefall ikke festet med hun

Anonymous poster hash: 8201c...952

Skrevet

Nekt du å bruke dop i ditt hus og tips ho om at en av gjestene er politi.

Skrevet

Hadde droppet å invitere henne.

Skrevet

Ja det kan du og er hun noe til venninne så respekterer hun det eller lar vær og komme.

Skrevet

Hvorfor er du venninne med henne og slipper henne inn i huset? Trenger hun hjelp til avrusning etc hadde det vert noe annet, men det der hadde jeg ikke giddet av hensyn til meg selv og alle rundt meg. Hva om noe skjer og de finner dop i din leilighet pga hu. Nei, fy søren, pass på barna dine du!

Anonymous poster hash: 431da...bac

Skrevet

altså dere! Skal vi droppe venner som sliter?! De er mennesker de også! Nå hadde ikke invitasjon til fest vært min måte å være der på, men dere kan ikke mene at man skal kutte kontakten helt fordi en venninne får trøbbel? Så lenge hun ikke drar deg og dine inn i det?!

Skrevet

Har selv bekjente og venner som røyker hasj. Har sagt rett ut at i mitt hus kan de bare drite i å ha med seg sånn, eller bruke det. Klartekst funker fint, da vet de hvor jeg står og man unngår sure miner. 

Anonymous poster hash: dff29...daf
Skrevet

altså dere! Skal vi droppe venner som sliter?! De er mennesker de også! Nå hadde ikke invitasjon til fest vært min måte å være der på, men dere kan ikke mene at man skal kutte kontakten helt fordi en venninne får trøbbel? Så lenge hun ikke drar deg og dine inn i det?!

Er ikke snakk om venner som sliter , men å dra rus inn i mitt hus hadde jeg ikke gjort

Anonymous poster hash: 8201c...952

Skrevet

Selvfølgelig! Dop i mitt hus hadde vært uaktuelt! Trodde man også selv risikerte straff hvis politiet kommer og det er dop der? Uansett, ingen tvil for min del her: aldri i verden om noen får komme dopet eller med dop inn til meg!

Anonymous poster hash: 91f15...17b

Skrevet

Det høres vel mer ut som livsstilsvalg enn nedkjørt narkis på hjørnet.

Skrevet

Den dama der hadde ikke vært invitert hit en gang...

Anonymous poster hash: 4df7b...b25

Skrevet (endret)

Klart du skal si fra at du ikke vil ha dop eller dopbruk i ditt hus. Hvis hun blir sur eller fornærmet så er det hennes problem. Hvis hun har vanskeligheter med å akseptere det så får hun la vær å komme på festen. 

Vær tydelig på hva du mener, understrek at hvis du så mye som får en bitteliten mistanke om at hun har med eller tar så er det rett ut fra festen. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet (endret)

Ikke inviter henne mer. Narkotika er forbudt i Norge og dessuten er det sååååååå harry:

Av ren nysgjerrighet ... hva ruser hun seg på?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Kanskje jeg har gått glipp av noe, men er ikke dop ULOVLIG? I så fall kan jeg ikke skjønne det skal være frekt å be henne ikke dope seg i ditt hjem?!

Anonymous poster hash: ba021...fc9

Skrevet

Litt merkelig hvis hun ikke allerede vet ditt ståsted ang dop? Og at hun isåfall ville akseptert at det er neinei i ditt hus.

Jeg hadde ikke akseptert det! Razzia drar hele festen i dass, kleint og ubehagelig. Vil du risikere dette med de streite vennene dine?

Vet du om hun kan være involvert i noe som kan gjøre at hun kan være i polititets søkelys feks? Som regel blir aldri sånt nevnt da..

Men tror ikke jeg hadde invitert henne på samme fest jeg altså, hadde aldri tatt sjansen.

Anonymous poster hash: f9be8...937

Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen

Jeg har noen venner som jeg er ufattelig glad i, men de ruser seg gjerne på fest. Jeg er sammen med dem når jeg ikke har barn, men det har vært flere tilfeller hvor jeg har unnlatt å invitere dem hjem på selskapeligheter.

Jeg vet at jeg kunne satt ned foten og sagt at det ikke er aktuelt med annet enn alkohol hos oss. Likevel, de kan gå ut for å ta en "røyk" og komme tilbake påvirket. Jeg stoler rett og slett ikke på at de holder seg unna.

Jeg tenker med skrekk på om de andre foreldrene i klassa, eller naboer hadde opplevd dette hos meg. Det er jo ikke jeg som har et problem, men det kan jo ikke bekjente vite helt sikkert. Ser for meg bekymringsmelding og annet..

Jeg ville aldri kuttet dem som venner, de er en del av hjertet og livet mitt. Men jeg kan ikke blande dem inn i det livet jeg lever som småbarnsmor. Og det er fryktelig sårt.

Hadde jeg vært deg ville jag enten latt være å invitere eller satt et tydelig ultimatum. Forklar hvorfor det er viktig for deg. Men jeg vet akkurat hvilken reaksjon du kan forvente når du tar det opp. Du kommer til å bli den store stygge ulven, fordi du tråkker på noe som helt sikkert er veldig sårt for venninnen din.

Anonymous poster hash: c62e1...aa3

Skrevet

Ikke inviter henne mer. Narkotika er forbudt i Norge og dessuten er det sååååååå harry:

Av ren nysgjerrighet ... hva ruser hun seg på?

Stort sett kokain.

Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg har i mange pen prøvd å kutte kontakten. Jeg orker slike folk i livet mitt. Det er flere ting ved denne dama som ikke er bra. Og hun er blitt ganske ensom, mistet mange venninner. Forstår det godt slik hun holder på.

Men hun har to barn og jeg er gudmor til eldste. Føler derfor at jeg aldri på en måte blir helt fri fra henne...

Men da skal jeg i hvert fall ta en tlf til henne og forklare ståa. I beste fall velger hun å ikke komme...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...