Gå til innhold

Inspirert.. åpent forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen kan få dette til å fungere? Er det virkelig noen som klarer å distansere seg så følelsesmessig fra den man har sex med...?!!

For meg høres det utrolig spesielt ut.

Jeg tenker at

1. Man kan ikke ha samme kjærlighet og tilhørighet til partneren sin om man lever i et forhold hvor man har sex med andre!? Jeg hadde dødd av sjalusi om det var sånn at den jeg ville leve med hadde sex med andre.

2. Man må jo få litt følelser for den man har sex med!? Jeg blir iallefall følelsesmessig engasjert veldig fort om jeg har sex med noen og liker det. Det er kosingen og sånn som følger med ofte som gjør dette.

3. Dersom man har sex med noen man ikke har noen følelser for, er det da god sex? For min del trenger jeg følelser for å kunne nyte selve akten. Hvis ikke blir det bare spenningen med flørten og ikke noen annen nytelse.

Min konklusjon blir da at jeg ikke forstår at dette kan gå an! Må jo være mye bedre å gå fra hverandre enn å destruere forholdet ytterligere med å ha et åpent forhold?

Jeg ville ikke sett på et åpent forhold som et forhold, men da evt to "venner" som bor sammen og ikke lever i et kjærlighetsforhold.

Så tenker jeg også da, hvordan er dette som et forbilde for barna? Ikke tro at de ikke merker at kjærligheten er borte. Tror mange gjør barna en bjørnetjeneste ved å leve sammen på denne måten.

Hvordan er det muuulig tenker jeg?

Anonymous poster hash: 4e9b6...56d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lurer ikke på noe som helst. Du fordømmer.

Skrevet

Du lurer ikke på noe som helst. Du fordømmer.

Eh nei, lurer seriøst på hvordan det er mulig å leve sånn uten å ødelegge forholdet totalt. Tror jeg vet bedre enn deg om jeg lurer eller ikke 😂

Skrevet

Jeg og kjæreste lever i et forhold der vi har sex med andre innimellom, partnerbytte innimellom, og firkant når det passer seg.

Vi gjør dette fordi vi tenner på det, liker det og har drømt om det hele livet.

Du må jo være særdeles kort i tankegangen, HI, om du tror at de punktene du lirte av deg i hovedinnlegget, har noen som helst relevans for vårt liv. Vi er bare glade for at vi har funnet hverandre og nyter et sexliv som mange misunner oss. Man kan jo bare lese litt her inne, om alle kvinnene som lever i sexløse samliv. De lever jo bare med feil partner! Har måttet leve med flere trangsynte som deg tidligere, HI. Det må være trist å ha den tankegangen din.

Anonymous poster hash: 0551b...12a

Skrevet

Min konklusjon etter å ha lest innlegget ditt er at det nok ikke er noe for deg. Og det er jo helt greit, og vi får håpe din mann er enig.

Jeg har sex med en annen enn mannen min, og har følelser for dem begge. Det ene trenger ikke utelukke det andre.

For å sammenligne med noe flere her kjenner seg igjen i: Du har et barn som du elsker over alt på jord. Så får du et barn til. Kjærligheten til første barn blir jo ikke noe mindre av den grunn!

Problemet her er at mange trekker likhetstegn mellom kjærlighet og "eierskap".

Anonymous poster hash: 3bad2...a92

Skrevet

Jeg og kjæreste lever i et forhold der vi har sex med andre innimellom, partnerbytte innimellom, og firkant når det passer seg.

Vi gjør dette fordi vi tenner på det, liker det og har drømt om det hele livet.

Du må jo være særdeles kort i tankegangen, HI, om du tror at de punktene du lirte av deg i hovedinnlegget, har noen som helst relevans for vårt liv. Vi er bare glade for at vi har funnet hverandre og nyter et sexliv som mange misunner oss. Man kan jo bare lese litt her inne, om alle kvinnene som lever i sexløse samliv. De lever jo bare med feil partner! Har måttet leve med flere trangsynte som deg tidligere, HI. Det må være trist å ha den tankegangen din.

Anonymous poster hash: 0551b...12a

En ting er å være swingers og gjøre dette for å krydre sexlivet. Det jeg ville frem til i hovedinnlegget var mer de som gjør det pga lite/ingen sex eller lidenskap i forholdet. Da tror jeg ikke man elsker partneren lenger.

HI

Skrevet

Min konklusjon etter å ha lest innlegget ditt er at det nok ikke er noe for deg. Og det er jo helt greit, og vi får håpe din mann er enig.

Jeg har sex med en annen enn mannen min, og har følelser for dem begge. Det ene trenger ikke utelukke det andre.

For å sammenligne med noe flere her kjenner seg igjen i: Du har et barn som du elsker over alt på jord. Så får du et barn til. Kjærligheten til første barn blir jo ikke noe mindre av den grunn!

Problemet her er at mange trekker likhetstegn mellom kjærlighet og "eierskap".

Anonymous poster hash: 3bad2...a92

Men har du det, mens mannen vet om det og han syns det er helt greit? Snakker ikke om utroskap men at begge parter kan leve med dette og fremdeles elske hverandre syns jeg er rart.

HI

Skrevet (endret)

En ting er å være swingers og gjøre dette for å krydre sexlivet. Det jeg ville frem til i hovedinnlegget var mer de som gjør det pga lite/ingen sex eller lidenskap i forholdet. Da tror jeg ikke man elsker partneren lenger.

HI

Og igjen er det rapende uinteressant hva du tror, du kan kun tro på egne vegne og ikke på andres. Det er neppe slik at de over her tar feil av egne følelser og nå er de så svineheldige at de har deg til å fortelle seg hvordan det EGENTLIG er. Endret av sug lut
Skrevet

Men du skjønner vel at du, dine meninger, følelser og seksuelle preferanser ikke er noen mal for hvordan alle andre i hele verden har det og føler og mener og tenker?

Altså, partnerbytte og åpent forhold er virkelig ikke min greie, men jeg klarer likevel å forstå at andre kan ville leve livet sitt på en helt annen måte enn hva jeg velger. Folk er forskjellige, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Og hvorfor er det et problem for så mange at andre ikke er helt som dem?

Skrevet

Noen har ikke det samme forholdet til sex som andre. Jeg har hatt masse engangsgreier og elskere. Har ikke hatt følelser for noen av dem. Har selvfølgelig hatt en medmenneskelig følelse da, følte jeg måtte si det siden hi virker litt kort.

Han jeg bor sammen med nå elsker jeg ikke. Har aldri elsket noen, men vi fungerer godt sammen. Sexen suger. Tenner mer på uforpliktende sex der jeg virkelig kan utfolde meg.

Anonymous poster hash: 42124...706

Skrevet

Alle innleggene dine består jo av at DU føler... DU tror... Men dette handler ikke om DEG, eller om DINE følelser. Folk er forskjellige.

Åpent forhold er ikke noe for meg, men jeg klarer likevel å innse at andre mennesker er forskjellige fra meg. Det er det du må øve deg på: Godta at andre er annerledes enn deg, og tenker, føler og handler annerledes. Helt uten at det bør være et problem for deg.

Skrevet

Jeg er enig med deg, HI. Ser du blir beskyldt for å Være både kort og lite forståelsesfull 😂😂Hahaha. Ser det har blitt en "lynsjestemning" blant dibberne 😂😂Det du sier og spør om tror jeg nok er det som er vanlig at fleste parten mener. Spør du "kvinnen i gaten" tror jeg du vil få flere tilhengere av dinn synspunkter. Her på DIB skal alt være så forbanna liberalt.

Anonymous poster hash: 4e17f...eb6

Skrevet

Jeg er enig med deg, HI. Ser du blir beskyldt for å Være både kort og lite forståelsesfull Hahaha. Ser det har blitt en "lynsjestemning" blant dibberne Det du sier og spør om tror jeg nok er det som er vanlig at fleste parten mener. Spør du "kvinnen i gaten" tror jeg du vil få flere tilhengere av dinn synspunkter. Her på DIB skal alt være så forbanna liberalt.

Hvis du er så uvant med motstand at du kaller uenighet for lynsjestemning burde du kanskje vurdere å utvide omgangskretsen.

Skrevet

Jeg har lært meg å akseptere at vi er forskjellig, jeg trenger ikke skjønne alt. Og jeg tenker de fleste forsøker å gjøre det som gjør dem godt.

Lever ikke i et åpent forhold selv

Ungen grunn til å avslutte forholdet dersom begge er fornøyd med løsningen. Barna skal ikke vite hvem/når foreldrene har sex med uansett.

Anonymous poster hash: a5530...ad2

Skrevet

Hahaha! Du "sug lut". Du tåler ikke mye motstand? 😂😂😂Hahahaha!Takk for at du prøver å late som om du er gjennomtenkt og liberal. Hahahaha! Her prøver du å gå på personangrep med å si at jeg må utvide min omgangskrets!! 😂😂😂Vel. Jeg kan garantere deg at jeg har større omgangskrets enn deg 😉

Skrevet

Rart. For i vater er du ikke. Er det disse smiley-gjengene du ser på som omgangskrets?

Skrevet

Hahaha! Du "sug lut". Du tåler ikke mye motstand? 😂😂😂Hahahaha!Takk for at du prøver å late som om du er gjennomtenkt og liberal. Hahahaha! Her prøver du å gå på personangrep med å si at jeg må utvide min omgangskrets!! 😂😂😂Vel. Jeg kan garantere deg at jeg har større omgangskrets enn deg 😉

Du taper deg virkelig når du må ty til smilefjes og latterkikk for å vise hvor kjekk og populær du er. Dette ble bare flaut!

Anonymous poster hash: e6a08...6b2

Skrevet

Hahaha 😂😂😂Dette morer meg virkelig. Men nå blir jeg opptatt med andre ting enn dib, så blir ikke å lese mer av denne utrolige gode diskusjonen 😂😂😂Åja; det er smilefjesene og latteren i mine innlegg som er flaut *leses med ironi* 😜

Skrevet

Er blitt gjort en del forskning på åpne forhold i usa. Veldig høy skilsmisserate hos par med åpne forhold. høyere enn vanlig (som jo allerede er ganske høyt).

De pekte på at åpne forhold fort blir ujevnt og kan oppfattes som galt av den andre. Den ene har mer partnere enn den andre, eller motsatt - den ene har kun en, langvarig partner.

Les Modern Love av Ansari..står mye bra der

Anonymous poster hash: a6d47...c8c

Skrevet

Jeg respekterer at andre ikke forstår, men for oss er sex lek og moro når det er sammen med andre.

Vi har vært sammen i 11 år, i 8 av disse har vi lekt med andre. Vi har et fantastisk sexliv sammen, ca 5 ganger i uken. Likevel er det spennende å ha sex med andre, både sammen og hver for oss. Ingen av oss har sex alene med én annen, da er en av oss sammen med et par. Vi har 3 faste par hvor vi bytter på, noen ganger er mannen min der, eller jeg hos dem osv. Andre ganger er vi sammen alle 4 eller fler.

Noen år har vi kanskje gjort dette 1-2 ganger, andre år, som nå, mer hyppig, kanskje annen hver helg. Jeg blir ekstremt kåt på min mann av å vite at han er hos noen andre og har sex. For oss er det en styrke i forholdet faktisk, vi opplever stadig nyforelskelse i hverandre. I tillegg er det deilig og gøy!

Andre drar på byen, drikker og danser. Vi knuller og nyter:-) Har aldri opplevd sjalusi. God kommunikasjon og klare grenser er viktig. Jeg kysser for eksempel ingen andre menn, det er for intimt for meg. Likevel liker jeg å se mannen min kline heftig med ei annen. Hjernen og kroppen er rar :-)

Anonymous poster hash: 5e55a...6e8

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg fatter ikke at en kvinne kan ha lyst til å ligge med en annen kvinne.

Men verden har millioner av lesbiske som syns sex med en kvinne er praktfullt.

Så man må bare lære seg at det ikke nytter å måle andre med en målestokk som kun passer på en selv.

Skrevet

For min egen del tror jeg at jeg kunne taklet at mannen hadde sex med en annen innimellom, spessielt om han fortalte meg om det etterpå, men jeg tror ikke jeg hadde taklet å ha en lovlig elsker selv. Sansynlig vis ville jeg blitt sliten og irritert meg mye over mannen.

Tanten min forsøkte å leve i et slikt åpent forhold. Det fungerte bare en liten stund.

Anonymous poster hash: 7a6b2...8a7

Skrevet

Jeg fatter ikke at en kvinne kan ha lyst til å ligge med en annen kvinne.

Men verden har millioner av lesbiske som syns sex med en kvinne er praktfullt.

Så man må bare lære seg at det ikke nytter å måle andre med en målestokk som kun passer på en selv.

Det er nettopp det (hadde det ikke vært for sexen hadde det vært helt fint å være lesbisk, lizzom). Jeg synes ideen "åpent forhold" er utrolig lite sexy og kunne aldri hatt det sånn, men om folk får det til å funke godt for seg i en eller annen utforming så må de da gjerne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...