Gå til innhold

Datteren min spiste verdens beste tikka masala......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min kom hjem i ekstase fra barnehagen; hun hadde spist verdens beste tikka masala. Dvs saus og ris.

Lurer på om: hvis jeg serverer tikka masala på glass, litt fløte oppi så det ikke er noe sterkt. Og ris til. Tro om det blir like fantastisk godt?

Anonymous poster hash: 69f18...901

Skrevet

Vi bruker pakka fra toro og blander inn kokosmelk i stedet for creme fresh som det står man skal bruke. Yndligsretten til begge barna her.

Anonymous poster hash: f1727...7f8

Skrevet

Vi bruker pakka fra toro og blander inn kokosmelk i stedet for creme fresh som det står man skal bruke. Yndligsretten til begge barna her.

Anonymous poster hash: f1727...7f8

Denne fra barnehagen var bare sausen. Og ris.

Skrevet

Dersom man lager ordentlig tikka masala tar det timer noe jeg håper de ikke tar seg tid til i barnehagen, men heller tar seg av barna.

Hvorfor ikke bare spørre dem om hvordan de lagde den, kan hende det er Toro de brukte?

Anonymous poster hash: f3b42...eb3
Skrevet

Dersom man lager ordentlig tikka masala tar det timer noe jeg håper de ikke tar seg tid til i barnehagen, men heller tar seg av barna.

Hvorfor ikke bare spørre dem om hvordan de lagde den, kan hende det er Toro de brukte?

Ja de brukte toro. Og fløte.

Poenget var at i barnehagen er "alt" godt. Hjemme rynker hum på nesa for alt.

Skrevet

Kan man ikke ta seg av barna mens man lager mat? Min datter gikk i en naturbarnehage der de lagde all mat fra bunnen av, de hadde egne matgrupper der flere av barna var med på å lage maten sammen med en eller to ansatte. De hadde et pedagogisk opplegg rundt det, det funket veldig bra:)

Anonymous poster hash: 68741...989

Skrevet

Kan man ikke ta seg av barna mens man lager mat? Min datter gikk i en naturbarnehage der de lagde all mat fra bunnen av, de hadde egne matgrupper der flere av barna var med på å lage maten sammen med en eller to ansatte. De hadde et pedagogisk opplegg rundt det, det funket veldig bra:)Anonymous poster hash: 68741...989

Jo, kanskje 2 barn. Hvordan synes du det er lage mat med 10-15 barn på kjøkkenet? Lettere å lage selv, hvertfall der jeg jobber.

I vår bhg har vi ikke kjøkken stort nok til å ha med mange barn. Det er trangt og ikke tilrettelagt for flere enn én ved grytene. De kutter evnt grønnsaker, legger på fiskepinner osv, men dette tar jo såpass liten og er ikke egnet for mange barn, og tar så lite tid at ikke det blir noen matgruppe. De står ikke å ser på at ertene koker opp akkurat :)

Supert at de får det til altså, men da må det være skikkelgk opplegg. Vi legger vekt på andre ting som tar opp ye tid i hverdagen, så derfor er det ikke mulig for matgruppe.

Anonymous poster hash: 3ccc7...733

Skrevet

I barnehagen jeg jobbet i tidligere var det egen kokk og servicemedarbeider...

Skrevet

Jo, kanskje 2 barn. Hvordan synes du det er lage mat med 10-15 barn på kjøkkenet? Lettere å lage selv, hvertfall der jeg jobber.

I vår bhg har vi ikke kjøkken stort nok til å ha med mange barn. Det er trangt og ikke tilrettelagt for flere enn én ved grytene. De kutter evnt grønnsaker, legger på fiskepinner osv, men dette tar jo såpass liten og er ikke egnet for mange barn, og tar så lite tid at ikke det blir noen matgruppe. De står ikke å ser på at ertene koker opp akkurat :)

Supert at de får det til altså, men da må det være skikkelgk opplegg. Vi legger vekt på andre ting som tar opp ye tid i hverdagen, så derfor er det ikke mulig for matgruppe.

Anonymous poster hash: 3ccc7...733

Snakker om å kun se begrensninger og ikke muligheter...

Anonymous poster hash: 11de9...bb0

Skrevet

Snakker om å kun se begrensninger og ikke muligheter...

Anonymous poster hash: 11de9...bb0

Og du jobber i barnehage eller?

Anonymous poster hash: fcb3a...a2c

Skrevet

Jeg skal kjøpe toro tikka masala på pose, og ha i kokosmelk. Med ris ved siden av. Forhåpentligvis blir det en høydare.

Hi

Skrevet

Må anbefale dere toros tika masala som er i en svart boks. Bruk kyllingkjøttdeig til. Den er suuuupergod og hele familiens favoritt. Det følger med toppkrydder til dem som vil ha den ekstra sterk. Lag gjerne en deilig salat til. Dette er den eneste retten fra toro som vi syns er god 😅😍

Anonymous poster hash: 4f25f...0d1

Skrevet

Må anbefale dere toros tika masala som er i en svart boks. Bruk kyllingkjøttdeig til. Den er suuuupergod og hele familiens favoritt. Det følger med toppkrydder til dem som vil ha den ekstra sterk. Lag gjerne en deilig salat til. Dette er den eneste retten fra toro som vi syns er god 😅😍

Anonymous poster hash: 4f25f...0d1

Takk for tips

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...