Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Har dere noen gode tips til bålmat en 2. klassing kan ta med på turdagene? De har uteskole med bål en gang i uken, og alle de andre barna har med pølser m/tilbehør denne dagen. Min datter synes ikke noe om pølser, men synes samtidig det er leit at hun ikke har med bålmat. Spesielt når det er så ofte som en gang i uken. Jeg forsøker å sende med toast, pastasalat og lignende på turdager, men min fantasi har enda ikke kommet på noe hun kan grille over bålet. Pinnebrød får de ikke lov til å ha med, fordi det blir så grisete. Tips anyone? Anonymous poster hash: 4ab10...6f7
tante grusom master of law Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Ostesmørbrød i folie som hun kan grille.
sug lut Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Fiskekaker var populært hos mine. Og banan hvor du skjærer en lang sprekk og stapper sjokoladebiter nedi (gjør klar hjemme), legges i glørne til den er brun utenpå og sjokoladen er smelta inni (husk serviett til å holde den og teskje å spise med).
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Kjøttboller kan stekes på samme måte som pølser. Karbonader, ferdigstekt kjøtt som kan varmes, fisk og grønsaker i folie. Marsmellows og kjeks er ofte populært hos barna, men sjelden lovlig. Anonymous poster hash: b782a...1de
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Fisk og gr.saker I folie Kjøp toastjern for å ha over bål, så kan hun ordne seg ostesmørbrød. Fiskekaker Karbonader Anonymous poster hash: 7303c...ec2
Admin Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Østemsørbrød og en sånn pølsepinne formet som en Y, ser ikke helt hvordan pinnebrød blir grisete, er det laget riktig skal den ikke klisse.
Himmel og hav Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Villmarksbacon eller flesk i skiver som hun kan tre på pinne, grille og legge på brødskiva. Gjerne sammen med grillede cherrytomater. Ferdiggrillede kyllinglår som kan varmes på bål, enten i folie eller på pinne. Rå potet i tynne skiver pakket i dobbel folie. Dryss på salt, pepper og et krydder hun liker, og litt olje eller smør så de ikke setter seg fast.
Chupa chups Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 En elev av meg hadde med champignon fylt med blåmuggost. Genialt på bålet, må si jeg ble imponert over 11-åringen som likte dette 😄 Ellers er vel det meste nevnt her. Jeg har ofte med grønnsakssuppe med nudler i, i en suppertermos. Svenske kjøttboller og skiver av maiskolbe, ferdig tredd på spyd, kan være godt. Ferdigstekte pannekaker varmet forsiktig på bålet er nydelig. Det samme er hjemmebakte smultringer og tykklefse.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Store gode kjøttkaker hun kan holde over bålet, og så lompe. Anonymous poster hash: 89a51...01b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Bakt potet med div hun liker som tilbehør på. Anonymous poster hash: f7de1...013
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Tacolompe med ost, mais, skinke eller annet. Det har vi ofte på hytta. Bretter den bare i to (ruller den ikke isammen da) Anonymous poster hash: 84e01...ec6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Har dere noen gode tips til bålmat en 2. klassing kan ta med på turdagene? De har uteskole med bål en gang i uken, og alle de andre barna har med pølser m/tilbehør denne dagen. Min datter synes ikke noe om pølser, men synes samtidig det er leit at hun ikke har med bålmat. Spesielt når det er så ofte som en gang i uken. Jeg forsøker å sende med toast, pastasalat og lignende på turdager, men min fantasi har enda ikke kommet på noe hun kan grille over bålet. Pinnebrød får de ikke lov til å ha med, fordi det blir så grisete. Tips anyone? Anonymous poster hash: 4ab10...6f7 Ja, for pølser er ikke grisete i det heletatt :D :D Lurer på intelligensen til folk som kommer med slike uttalelser (dvs de på skolen din) Anonymous poster hash: 75c6c...f25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå