Gå til innhold

Hva har du utbetalt i mnd på uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten ikke jobbet, så får nok minstebeløpet. Er det likt som aap? Forstått det sånn at man ikke får barnetillegg lenger?

Skal skrive budsjett, så litt greit å vite litt om dette..

Anonymous poster hash: a02fe...ed1

Skrevet

Jeg har 20000 ca. Barnetillegg for 2 barn inkludert. Dette ca 3000 pr barn. Tror også jeg har minstebeløp.

Anonymous poster hash: 1c526...148

Skrevet

Kommer an på om du er enslig eller ikke. Minstesatsen, altså.

Man får barnetillegg.

Anonymous poster hash: 41999...476
Skrevet

Kommer an på om du er enslig eller ikke. Minstesatsen, altså.

Man får barnetillegg.

Barnetillegg får man automatisk når man har AAP, ved uføre er den behovsprøvd dersom man er gift. Og der er jammen ikke mye mannen skal tjene før barnetillegg forsvinner.

Jeg er 70% ufør og får brutto 14.000 hver måned.

Anonymous poster hash: b7e1a...c41

Skrevet

Barnetillegg får man automatisk når man har AAP, ved uføre er den behovsprøvd dersom man er gift. Og der er jammen ikke mye mannen skal tjene før barnetillegg forsvinner.

Jeg er 70% ufør og får brutto 14.000 hver måned.

Men så får man vel heldigvis også bostøtte, barnetrygd og barnebidrag, kanskje? Så da er det gjennomførbart likevel :)

Skrevet

Jeg får utbetalt 17000 kr . Har ung ufør og ingen barnetillegg fordi mannen min tjener bra.

Jeg er 100% ufør men får bare utbetalt 80% fordi jeg er gift.

Skrevet

Jeg får utbetalt 17000 kr . Har ung ufør og ingen barnetillegg fordi mannen min tjener bra.

Jeg er 100% ufør men får bare utbetalt 80% fordi jeg er gift.

Hvor mye tjener mannen din? Hva blir sett på som bra.

Min mann tjener 540 000 så regner med han tjener for mye til ag jeg skal få barnetillegg.

Ikke hi. Var ikke meningen å kuppe tråden.

Anonymous poster hash: 05452...f15

Skrevet

Mannen min tjener ca 400.000 i året så jeg får ikke fullt barnetillegg, men jeg får noe

Har 22.600 i uførerygd før skatt

I barnetillegg har jeg ca 2000 kr pr barn i måneden

Anonymous poster hash: 72881...d57

Skrevet

Jeg skal i gang med å søke uføre jeg og nå og har lett litt på nettet hva jeg klmmer til å få utbetalt. Er jo veldig redd for å få mindre enn det jeg har nå. Jeg har på aap utbetalt 6300 hver 14 dag.

Leste et sted at minstesatsen på uføre for de som er gift er 2,28*G

Så regner med at jeg får det samme som idag.

Anonymous poster hash: ba731...978

Skrevet

25000 KR BRUTTO.Dette er inkludert forsørgertillegg

Anonymous poster hash: f0e82...1a6
Skrevet

Ca 17 000,- utbetalt, tror jeg. Det er inkludert barnetillegg for to barn, og jeg er gift så får litt redusert i forhold til å være enslig, men ikke reduksjon pga mannens inntekt. Har minstesats.

Anonymous poster hash: 500f1...d9f

Skrevet

Er 80% ufør. Får utbetalt tilsammen 30.000 + lønn for resterende (som jeg jobber.)

Får ikke forsørgertillegg.

Dette spørs på hvor mye du tjente før du ble ufør, om du er yrkesskadd eller ung ufør osv osv.

Taper en god del på å ikke være frisk. For jeg har nå knapt noen lønnsutvikling og alle karrieremuligheter er utopi.

Klager likevel selvsagt ikke, for jeg har en månedsutbetaling som absolutt er til å leve av uten å måtte snu hver krone.

(men har selvsagt også hatt et solid stuidelån og en del år uten særlig inntekt pga studier osv)

Anonymous poster hash: 77a1a...e0c
Skrevet

Men så får man vel heldigvis også bostøtte, barnetrygd og barnebidrag, kanskje? Så da er det gjennomførbart likevel :)

Jeg skrev om meg selv som gift med en mann som har grei inntekt men ikke fantastisk.

Jeg syns det føles ganske urettferdig at enslige får barnetillegg men ikke gifte. Ser ut som staten er klar over at barn koster, men jeg som gift og ufør må overlate alt økonomisk ansvar for barna over til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...