Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #1 Skrevet 27. oktober 2016 Vi skal fly med SAS til syden, og jeg har litt problemer med å forstå reglene... Barnevogn er inkludert i billetten så det er greit. Men: på siden står det at hvis vogna kan deles i to deler skal den det. Betyr det at de to delene skal pakkes og sendes hver for seg? Og så kan man kjøpe poser for 50kr/stk hos sas på flyplassen men det står også at man kan pakke den i plast eller annen emballasje. Kan vi da pakke den i egne (kraftige) plastsekker istedet? Eller må vi kjøpe SAS-poser til å ha utenpå der igjen? Noen som har flydd med SAS og hatt med vogn som har peiling? Anonymous poster hash: 9915e...d55
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #2 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg ville definitivt ha sendt vognen i en prampack. De aller fleste forsikringer dekker ikke skader på vognen dersom den ikke er pakket i en slik. Vi gjør alltid det, og har egen prampack laget spesielt for vårt vognmerke. Jeg tror at de mener man skal legge sammen vognen så mye som mulig, slik at "pakken" blir minst mulig i størrelse. Ellers får du god veiledning i skranken for spesialbagasje. Anonymous poster hash: 1bdda...6ca
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #3 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg glemte å si: Man kan leie prampack på nett og hos barneutstyrsforretninger, så man trenger ikke å kjøpe egen. Anonymous poster hash: 1bdda...6ca
Blondzilla Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg flyr mye og har fått vogn ødelagt tre ganger. Ingen prampack og har aldri vært noe spørsmål om det. Har hatt to forskjellige forsikringer som har dekket det. Hvis du får plass til vogna i en sekk så er det ok, hvis ikke, pakk den i to. Hvis der er en stor vogn, ville jeg pakket den i to deler så ikke den blir for høy for bagasjebåndet. Du trenger ikke bruke posen fra SAS.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #5 Skrevet 27. oktober 2016 Takk for svar dere, da regner jeg med at jeg kan pakke den i én pakke det er en duo-reisevogn og vi bruker sportsdel så den blir ganske kompakt uansett :-) tenkte rulle litt bobleplast rundt før vi har den i sekken, samt ta av hjulene 😊 Hadde leid prampack hvis vi skulle hatt med hovedvogna (eller en annen mer kostbar vogn) men vi har med denne nettopp fordi det er mindre krise om den blir ødelagt 😊 men SAS har ikke nødvendigvis krav om prampack/lignende for å erstatte (norwegian derimot...), og forsikringen vår dekker sånt uansett (men skjer det kommer vi neppe til å benytte oss av det.). 😊 Anonymous poster hash: 9915e...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå