Gå til innhold

Det om å dele hotellrom/telt/lugar med en annen dame - synes mange her er naive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ikke snak om å få eller ikke få lov, men om valget. Jeg tror ikke noen arbeidsgivere ville få gjennom å tvinge en kvinnelig ansatt til å dele soverom med en mannlig ansatt. Det ville fort bli ansett som trakassering hvis kvinnen absolutt ikke ønsket å dele soverom med en mann. Så jo, mannen har valget - han kan nekte å dele rom med en kvinne på jobbturer. Og i hvert fall på turer med kompiser - da tar man med seg eget telt og ikke deler telt med en kvinne. Hvorfor VELGER en gift mann å dele soverom med en dame han ikke er gift med?

Anonymous poster hash: 586d4...97d

Enig, men jeg ville jo heller ha lurt på hvorfor han skulle insistere på å dele rom heller enn å nekte ham det. Ser du forskjellen?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke noe "trolleri" med å ha en annen oppfatning enn deg - hvilket er til overmål tydelig i denne tråden.

Anonymous poster hash: da212...307

Men hvis det hadde vært slik du ser ut til å mene at det er så hadde det jo ikke vært noen utroskap rundt omkring, og det er det jo. Eller nekter du for det også?

Anonymous poster hash: 27d31...1b9

Skrevet

Og det siste jeg vil bruke tiden min på er å tøyle andres lyster. Har mannen lyst på noen andre kan jeg ikke gjøre noe med det. Da får han gjøre det da, men det blir ikke i forhold med meg.

Anonymous poster hash: 68c73...8ca

Skrevet

Det er ikke paranoid å tro at menn som deler rom med pyntede fulle damer har flere sjanser til å være utro, enn menn som sover på eget rom, gjerne også med en mannlig kollega. Ser man på statistikken over utroskap som forekommer på julebord, så er man ikke paranoid.

Men det er paranoid å prøve og forhindre at mannen er i alle situasjoner hvor det er lettere for han å være utro, om han vil. DET gidder jeg ikke passe på.

Jeg er sammen med en mann, ikke et dyr som ikke kan styre driften sin.

Hvis jeg er sammen med en som vil være utro er det ikke forholdene (julebord etc.) Som er grunnen.

Skal jeg nekte han julebord resten av livet mener du? Siden det statistisk sett skjer mye utroskap der?

Skrevet

Men det er paranoid å prøve og forhindre at mannen er i alle situasjoner hvor det er lettere for han å være utro, om han vil. DET gidder jeg ikke passe på.

Jeg er sammen med en mann, ikke et dyr som ikke kan styre driften sin.

Hvis jeg er sammen med en som vil være utro er det ikke forholdene (julebord etc.) Som er grunnen.

Skal jeg nekte han julebord resten av livet mener du? Siden det statistisk sett skjer mye utroskap der?

Nei, men man trenger ikke å tilrettelegge for utroskap ved å gi uttrykk for at det er greit å dele soverom og/eller seng med en annen dame. Det er greit å si fra om at man ikke synes noe om det og at han burde bytte rom. Jeg hadde for eksempel aldri akseptert å bli puttet på et rom med en gift eller singel mann når jeg selv er i et forhold. Hadde syntes det var ukomfortabelt.

Skrevet

Nei, men man trenger ikke å tilrettelegge for utroskap ved å gi uttrykk for at det er greit å dele soverom og/eller seng med en annen dame. Det er greit å si fra om at man ikke synes noe om det og at han burde bytte rom. Jeg hadde for eksempel aldri akseptert å bli puttet på et rom med en gift eller singel mann når jeg selv er i et forhold. Hadde syntes det var ukomfortabelt.

Ja, men hva har jeg med det å gjøre? Mannen kan jo si ifra selv. Orker ikke prøve å styre han. Min mann er i forsvaret. Han kan ikke nekte å dele rom med andre damer.

Hva skal jeg gjøre? Be han bytte yrke, fordi fristelsen en dag blir for stor?

Ideelt sett ønsker jeg jo ikke at han skal dele dobbeltrom med en dame, men det skjønner han vel selv.

Dette er helt bortkastet bekymring for min del. Jeg tror han klarer «å kontrollere seg», om han vil.

Annonse

Skrevet

Jeg tror forøvrig ikke at man «tilrettelegger» for utroskap selv om man ikke nekter mannen å dele rom med en annnen dame. Hvis det er partnerbytte kanskje, men da snakker vi ikke om utroskap lenger.

Skrevet

Folk er forskjellige. Noen har større tendens til å være utro enn andre. Jeg stoler på mannen min, selvsagt vet jeg at det er en mulighet for at han er utro, men jeg stoler på ham likevel. Også når han er på jobbreise.

Der jeg jobber har vi forresten noen menn som er kroniske utro, og gjerne roter rundt på jobbturer. Andre er det aldri. Det at to av dem ofte bedrar samboer/kone, gjør ikke at jeg grer resten av mennene på jobben over samme kam.

Anonymous poster hash: deec1...229
Skrevet

Så lenge mannen ikke har gjort noe som skal få meg til å mistenke noe eller miste tilliten, så er tillit for meg et valg jeg tar. Enten har jeg tillit til den jeg er sammen med, eller så har jeg det ikke. Har jeg ikke tillit må jeg se om den kan repareres, det som er feil i forholdet må jobbes med - ellers blir han fort en eks. Et forhold uten tillit er ikke verdt noe som helst.

Men i dette tilfellet så mener jeg respekt er langt viktigere enn tillit. En mann som respekterer sin partner og hennes følelser vil ikke med viten og vilje sette seg selv i en situasjon som kan skape så sterke mistanker om utroskap som det å dele rom med en annen dame kan skape. Hvis de har snakket om slike situasjoner på forhånd og er enige om at det er greit for dem begge så er det jo ikke noen sak i det hele tatt.

Så lenge en mann ikke har gjort noe som skulle tilsi at jeg ikke skulle ha tillit til ham, da velger jeg å ha tillit til ham. Det er et valg, det er ikke naivitet. Men jeg forventer også at mannen har så mye respekt for forholdet og mine følelser at han ikke setter seg i situasjoner som kan stille så store spørsmål om han fortjener den tilliten.

Det kan sikkert oppstå "krisesituasjoner" (eller slik hun over nevner forsvaret), men jeg har tilgode å oppleve at arbeidsgivere sender dame og mann som ikke er sammen med hverandre på jobbreise uten å ha råd til å betale separate rom for dem. Da har arbeidsgiverne valgt å sende bare en, finne billigere overnatting, eller ha telefonkonferanser der dette er mulig.

I de aller, aller fleste tilfeller så trenger ikke en mannlig og kvinnelig kollega å dele rom.

Anonymous poster hash: 3d003...4c6
Skrevet

Mennesket er ikke skapt for å være monogamt. Derfor det er så mye utroskap rundt omkring.

Og det forekommer nok oftere enn folk flest tror....

Men så er det vel tanken om at det man ikke vet har man ikke vondt av osv osv.

Anonymous poster hash: dee8f...575

Skrevet

Mennesket er ikke skapt for å være monogamt. Derfor det er så mye utroskap rundt omkring.

Og det forekommer nok oftere enn folk flest tror....

Men så er det vel tanken om at det man ikke vet har man ikke vondt av osv osv.

Anonymous poster hash: dee8f...575

Dette er forskerne faktisk uenige om.

Men at mange sikkert er utro uten at partneren får vite det, det stemmer nok.

Skrevet

Min mann hadde ikke gjort noe. Jeg har enda ikke på over 20 år hatt behov for mistillit. Men om flertallet menn er slik kan jeg ikke vite. :)

Noen har nok opplevd svik/utroskap og det er kanskje ikke lett å legge den tanken bort.

Jeg har aldri tenkt den tanken, befriende, en ting mindre å tenke på :)

Anonymous poster hash: 6fea6...1ce

Skrevet

Så lenge mannen ikke har gjort noe som skal få meg til å mistenke noe eller miste tilliten, så er tillit for meg et valg jeg tar. Enten har jeg tillit til den jeg er sammen med, eller så har jeg det ikke. Har jeg ikke tillit må jeg se om den kan repareres, det som er feil i forholdet må jobbes med - ellers blir han fort en eks. Et forhold uten tillit er ikke verdt noe som helst.

Men i dette tilfellet så mener jeg respekt er langt viktigere enn tillit. En mann som respekterer sin partner og hennes følelser vil ikke med viten og vilje sette seg selv i en situasjon som kan skape så sterke mistanker om utroskap som det å dele rom med en annen dame kan skape. Hvis de har snakket om slike situasjoner på forhånd og er enige om at det er greit for dem begge så er det jo ikke noen sak i det hele tatt.

Så lenge en mann ikke har gjort noe som skulle tilsi at jeg ikke skulle ha tillit til ham, da velger jeg å ha tillit til ham. Det er et valg, det er ikke naivitet. Men jeg forventer også at mannen har så mye respekt for forholdet og mine følelser at han ikke setter seg i situasjoner som kan stille så store spørsmål om han fortjener den tilliten.

Det kan sikkert oppstå "krisesituasjoner" (eller slik hun over nevner forsvaret), men jeg har tilgode å oppleve at arbeidsgivere sender dame og mann som ikke er sammen med hverandre på jobbreise uten å ha råd til å betale separate rom for dem. Da har arbeidsgiverne valgt å sende bare en, finne billigere overnatting, eller ha telefonkonferanser der dette er mulig.

I de aller, aller fleste tilfeller så trenger ikke en mannlig og kvinnelig kollega å dele rom.

Må signere dette. Ja, tillit er viktig å ha, men man skal ha respekt for partneren likevel. Det er for eksempel respektløst å bare danse sammen med en annen dame når man er ute sammen slik at kona blir sittende alene hele kvelden. Selv om mannen da ikke har sex, kysser eller kliner med sin dansepartner. Det er respektløst å ta inn på et hotellrom sammen med en annen dame gjerne foran hele arbeidsplassen, slik at folk kan begynne å mistenke noe, og kona føler seg utrygg. De fleste kan unngå å dele rom, seng, telt og sovepose med en dame. Slik som han i det andre innlegget om danskebåten - som Brennheite Badeand påpekte, så får man nøkkelkort når man sjekker inn, det går ikke an å bare "kaste inn bagasjen" på tilfeldig lugar og flytte inn der.

Det gjelder enda mer turer som ikke er jobbturer - man MÅ ikke under noen omstendighet dele telt eller seng med en dame på tur, med mindre man er blitt tatt av snøstorm og bare har en sovepose/ett telt tilgjengelig, men det er nødssituasjon. Når man skal på tur så vet man som regel hvem som skal dit og kan forberede seg.

Og igjen, hvor mange av dibbernes menn hadde akseptert at de delte rom med en mann på jobbreise, lugar på fylletur med danskebåten eller telt i skogen? Jeg tipper det er svært få av dem.

Annonse

Skrevet

Min mann hadde ikke gjort noe. Jeg har enda ikke på over 20 år hatt behov for mistillit. Men om flertallet menn er slik kan jeg ikke vite. :)

Noen har nok opplevd svik/utroskap og det er kanskje ikke lett å legge den tanken bort.

Jeg har aldri tenkt den tanken, befriende, en ting mindre å tenke på :)

Anonymous poster hash: 6fea6...1ce

Problemet er jo at mange av oss har sett hvor mye tull som foregår, og kona har ingen anelse. Det samme gjelder menn som blir bedratt. I veldig mange tilfeller får ikke kona vite noen ting, og alle andre vet. Her på DiB råder de fleste til å holde kjeft og for all del ikke informere kona, men la mannen og elskerinnen holde på. Det gjør forferdelig vondt å se kona når hun endelig får vite hva som har skjedd, og at alle andre visste uten å si fra. Ja, som sagt, tillit er viktig. Men man kan ikke være 100 % sikker på at en full mann som deler seng med en full, gjerne stivpyntet og jovial dame, aldri vil finne på noe tull, og at hvis de gjør det, så får du vite det med en gang. Det finnes flust med trofaste gode menn, og som regel vil disse mennene automatisk utelukke det å dele rom eller seng med en annen dame, av respekt for partneren. Sånn som for meg hadde det vært utrolig ubehagelig å dele soverom eller seng med en annen mann, det er invasjon i min personlige "Space".

Men det finnes også en god del bedratte koner som går rundt og tror at deres mann er ikke kapabel til noe sånt. Har selv vært i situasjonen en gang, og det er helt for jævlig.

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Man kan sende bare en. Eller man kan sende to menn, slik at to i bedriften får kompetansen man trenger. Vi kjører alltid dobbelt, to blir sertifisert. Som eneste dame i bedriften blir jeg da en dyr ansatt. Det ble gjerne til at to menn fikk tilbud om kurs og jeg ble hengende etter på sertifiseringer. Diskriminering? Ja, men vi driver på små marginer og jeg forstår vurderingen. Da jeg sa fra at jeg ikke er så kresen på overnatting slutta jeg å bli utelatt.

Hva mannen min mener om dette? Veit ikke, har aldri spurt om hans mening.

Anonymous poster hash: 774bf...ec8

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Man kan sende bare en. Eller man kan sende to menn, slik at to i bedriften får kompetansen man trenger. Vi kjører alltid dobbelt, to blir sertifisert. Som eneste dame i bedriften blir jeg da en dyr ansatt. Det ble gjerne til at to menn fikk tilbud om kurs og jeg ble hengende etter på sertifiseringer. Diskriminering? Ja, men vi driver på små marginer og jeg forstår vurderingen. Da jeg sa fra at jeg ikke er så kresen på overnatting slutta jeg å bli utelatt.

Hva mannen min mener om dette? Veit ikke, har aldri spurt om hans mening.

Vel, de fleste møter i dag kan gjennomføres via Skype. Det ER allerede for mye reising og for mange som reiser, noe som har konsekvenser både for miljøet og økonomien til staten, bedrifter og andre. Man MÅ ikke sende mange ansatte hver gang og man MÅ ikke reise. Jeg hadde foretrukket å ha alle møter på Skype, hater å reise og mister verdifull tid med barna når jeg må gå og trø i en annen by i x antall timer uten mål og mening.

Skrevet

Vel, de fleste møter i dag kan gjennomføres via Skype. Det ER allerede for mye reising og for mange som reiser, noe som har konsekvenser både for miljøet og økonomien til staten, bedrifter og andre. Man MÅ ikke sende mange ansatte hver gang og man MÅ ikke reise. Jeg hadde foretrukket å ha alle møter på Skype, hater å reise og mister verdifull tid med barna når jeg må gå og trø i en annen by i x antall timer uten mål og mening.

Får ikke sertifiseringer via Skype, altså..

Skrevet

Og igjen, hvor mange av dibbernes menn hadde akseptert at de delte rom med en mann på jobbreise, lugar på fylletur med danskebåten eller telt i skogen? Jeg tipper det er svært få av dem.

Det hadde han da overhodet ikke hatt noe problem med, han vet nemlig at valget om å være sammen uansett må tas hver eneste dag og at om jeg hadde villet gå eller ha et forhold på si så hadde han ikke kunnet avverge det uten å låse meg inne. Det har ingenting med overnattingsforholdene å gjøre.

Anonymous poster hash: da212...307

Gjest Antarctica
Skrevet

hehe, i skylappverden er det sikkert slik ja... wow

Anonymous poster hash: 27d31...1b9

Men hva syns du er alternativet, da?

Selv om de du syns har skylapper på plutselig fjernet dem - hvor skal man kanalisere all sin nyvunne mistenksomhet?

Gjest Antarctica
Skrevet

Men det finnes også en god del bedratte koner som går rundt og tror at deres mann er ikke kapabel til noe sånt. Har selv vært i situasjonen en gang, og det er helt for jævlig.

Det kommer ganske tydelig fram i ditt ordvalg underveis her... Men det har da jeg også. Og forskjellen ligger jo i om man lar fortidens forsmedeligheter forpeste nåtida og framtida også.

Blir litt som å være hypokonder og å krisemaksimere alle farer: hvis jeg forbereder meg i årevis på kreft, tar prøver, engster meg, løper til legen, ser symptomer overalt og unngår matvarer og aktiviteter som plasserer meg i kontakt med kreftfremkallende stoffer - og så dør jeg i stedet av akutt hjertestans.

Hva så med alle de forholdsreglene jeg tok? Hva så med all forsiktigheten og alt jeg grua meg og bekymra meg, hva gjorde det med livet mitt? Jo; dette: Det tok fra meg livsglede, men hindret meg ikke i å dø.

På samme måte: jeg kan forfølge mannen og rense hans liv for tilgjengelige kvinner. Men det garanterer ikke at forholdet varer.

Skrevet

Jeg har ingen problem med å sove med en mann eller dame på rommet.

Anonymous poster hash: 62304...07f

Huff nei,takk. Er godt med privat liv.

Snorking og fising fra "ukjente" = nei, takk

Anonymous poster hash: 461d3...45b

Skrevet

Dere som må dele rom, hva jobber dere med? Hadde aldri vurdert å dele rom med en kollega. Det beste med å reise med jobben er jo å få et stort dobbeltrom helt for seg selv og ta en liten "husmorferie" mens man er avgårde.

Anonymous poster hash: e0e3e...216

Skrevet

Var hobbyflørter før i tiden. var omtrent ikke en eneste mann som ikke gikk på kroken..de gifte/opptatte mannfolka var aller værst. trist men sant. kjenner maaaange...og alle har koner de forguder og har det bra med. Mannen min jobber i et firma som pleier å dra på slike turen. ikke et stort firma..men nå har vel omtrnt 90 % av firmaet vært utro på jobbtur med danskebåten. De kommer hjem fra tur etter å ha pult flere damer hele ture og kysser dama si og sier de har savnet henne når de kommer hjem. flere av de er nybakte foreldre.. det er trist: (

Anonymous poster hash: ab8f7...67c
Skrevet

Må si jeg synes det er meget rart at en arbeidsgiver booker menn og damer inn på samme dobbeltrom, i den grad det forekommer. Regner ikke med Forsvaret og andre spesielle situasjoner.

Hadde aldri godtatt å dele rom med en mannlig kollega, og hadde ikke likt at min mann gjorde det heller.

Er ikke så redd for utroskap, men har med med personlige grenser å gjøre.

Dessuten, er det ikke noe som heter "leilighet gjør tyv?"

Tror nok alle kan være utro under gitte omstendigheter, fellesrom og alkoholbruk minsker ikke akkurat risikoen heller...

Skrevet

Må si jeg synes det er meget rart at en arbeidsgiver booker menn og damer inn på samme dobbeltrom, i den grad det forekommer. Regner ikke med Forsvaret og andre spesielle situasjoner.

Hadde aldri godtatt å dele rom med en mannlig kollega, og hadde ikke likt at min mann gjorde det heller.

Er ikke så redd for utroskap, men har med med personlige grenser å gjøre.

Dessuten, er det ikke noe som heter "leilighet gjør tyv?"

Tror nok alle kan være utro under gitte omstendigheter, fellesrom og alkoholbruk minsker ikke akkurat risikoen heller...

Det er jo det jeg ville frem til, før jeg er blitt beskyldt for å være farget av personlige erfaringer, mangle tillit til mannen og annet. Det ER lettere å bli fristet når man får alt servert på et fat, enn når man må jobbe for det. Må man snike rundt, kanskje ha seg på stinkende do eller måtte finne unnskyldninger for sin romkamerat, passe på at kollegaene ikke ser at du går inn på dama sitt rom. Deler du rom, så må du være på det rommet uansett, trenger ikke å snike rundt, jobbe for å få dama med på rommet. Og som sagt, den norske alkoholkulturen og kulturen for "hullkort" og annet utfordrende på julebord gjør det enda lettere å gi etter for fristelsen. Svært få mennesker, både menn og damer, kan si at de ALDRI hadde vært utro under noen omstendigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...