Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #26 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg tror at alle kan være utro når omstendighetene passer. Jeg hadde protestert at mannen deler rom med en kvinnelig kollega. Jeg sier ikke at han ikke kan bli utro hvis han ønsker det, men man trenger heller ikke legge til rette og friste mer enn nødvendig. Deler han rom med en annen mann og damer med andre damer blir det i hvert fall mer komplisert for de skal jo også sove et sted. Ikke alle som syns det er så digg med sex på do. Anonymous poster hash: 0fab3...6ad
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #27 Skrevet 26. oktober 2016 Men da er du jo helt enig med meg i at man ikke trenger ligge med kolleger på jobbtur. Jeg antar at det for din del er utelukket og at det er derfor du blir så snurt. Mitt neste spørsmål er da hvorfor du gidder å dele livet ditt med en mann du vil mistenke for å tilhøre gruppen som ligger rundt på jobbtur? Eller er det slik at du hadde velta deg i kollegasex bare du hadde fått sjansen? Anonymous poster hash: da212...307 Problemet er jo at man ikke kan være sikker på noen andre enn seg selv. Selv om man har full tillit til mannen, kan det hende at han svikter deg likevel. Og da er det veldig greit å ikke legge opp til flere muligheter for utroskap, noe samsoving i fylla utvilsomt er. Anonymous poster hash: 586d4...97d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #28 Skrevet 26. oktober 2016 Men da er du jo helt enig med meg i at man ikke trenger ligge med kolleger på jobbtur. Jeg antar at det for din del er utelukket og at det er derfor du blir så snurt. Mitt neste spørsmål er da hvorfor du gidder å dele livet ditt med en mann du vil mistenke for å tilhøre gruppen som ligger rundt på jobbtur? Eller er det slik at du hadde velta deg i kollegasex bare du hadde fått sjansen? Anonymous poster hash: da212...307 Herregud, ta av skylappene evt på lesebrillene så kan vi diskutere. Du tar jo ikke poenget og ser ikke saken... Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #29 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har ingen problem med å sove med en mann eller dame på rommet. Anonymous poster hash: 62304...07f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #30 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har ingen problem med å sove med en mann eller dame på rommet. Anonymous poster hash: 62304...07f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #31 Skrevet 26. oktober 2016 Herregud, ta av skylappene evt på lesebrillene så kan vi diskutere. Du tar jo ikke poenget og ser ikke saken... Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Din sak: "Det er høyst sannsynlig at en mann ligger med en kollega på jobbreise. Det er enda mer sannsynlig, ja, nærmest sikkert, at det skjer om de skal dele overnattingssted." Min sak: "Om man ligger med en kollega på jobbreise eller noe annet sted er noe man styrer selv, enten man er mann eller kvinne, og ikke noe man trenger å organisere livet sitt eller partners etter." Anonymous poster hash: da212...307
Mostly Harmless Skrevet 26. oktober 2016 #32 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg tror at alle kan være utro når omstendighetene passer. Jeg hadde protestert at mannen deler rom med en kvinnelig kollega. Jeg sier ikke at han ikke kan bli utro hvis han ønsker det, men man trenger heller ikke legge til rette og friste mer enn nødvendig. Deler han rom med en annen mann og damer med andre damer blir det i hvert fall mer komplisert for de skal jo også sove et sted. Ikke alle som syns det er så digg med sex på do. Anonymous poster hash: 0fab3...6ad Men HVEM er det som skal bestemme hva som er uoverkommelig fristelse da? Jeg forventer at min mann selv er i stand til å vurdere om han vil bli fristet om han gjør slik eller sånn, og sette grenser for seg selv i tråd med det. Den jobben vil ikke jeg ha.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #33 Skrevet 26. oktober 2016 Din sak: "Det er høyst sannsynlig at en mann ligger med en kollega på jobbreise. Det er enda mer sannsynlig, ja, nærmest sikkert, at det skjer om de skal dele overnattingssted." Min sak: "Om man ligger med en kollega på jobbreise eller noe annet sted er noe man styrer selv, enten man er mann eller kvinne, og ikke noe man trenger å organisere livet sitt eller partners etter." Anonymous poster hash: da212...307 hehe, i skylappverden er det sikkert slik ja... wow Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #34 Skrevet 26. oktober 2016 hehe, i skylappverden er det sikkert slik ja... wow Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Nei, dette er den virkelige verden. Har du ikke bedre argumenter enn det? Kan du påvise misrepresentasjon av "saken" her? Anonymous poster hash: da212...307
Salomine Skrevet 26. oktober 2016 #35 Skrevet 26. oktober 2016 Forstår ikke helt hvorfor det skulle være nødvendig at to av motsatt kjønn skulle dele hotellrom,telt, seng osv. Det blir litt merkelig syns jeg. Når det er sagt, så tror jeg at hvis man er typen som er utro, så finner man muligheten selv om man ikke deler rom. Bøttekottet,parken utenfor,garderoben....mange muligheter. .
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #36 Skrevet 26. oktober 2016 Forstår ikke helt hvorfor det skulle være nødvendig at to av motsatt kjønn skulle dele hotellrom,telt, seng osv. Det blir litt merkelig syns jeg. Når det er sagt, så tror jeg at hvis man er typen som er utro, så finner man muligheten selv om man ikke deler rom. Bøttekottet,parken utenfor,garderoben....mange muligheter. . Nødvendigheten ligger i at man kanskje er ansatt i et lite firma uten allverden å gå på. Kostnaden ved reisen dobles om man må bestille to lugarer eller to rom. Det blir gjerne forskjellen om man kan dra på kurset eller hva det nå er eller ikke. Evt kunne man nok betalt rommet sitt selv, men jeg hadde aldri brukt egne penger på enerom om dette var en kollega jeg kjente godt, stolte på og trivdes sammen med. Anonymous poster hash: 774bf...ec8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #37 Skrevet 26. oktober 2016 Nei, dette er den virkelige verden. Har du ikke bedre argumenter enn det? Kan du påvise misrepresentasjon av "saken" her? Anonymous poster hash: da212...307 Tror ikke det er noen vits å argumentere med deg, sorry. Virker som ikke du har "vært ute en vinternatt" før og vet hvordan ting foregår. Hvordan julebord og sanskebåtturer drukner i alkohol osv. Du mener at man selv styrer hva som skjer, og får ikke med deg komponenten fyll, fest og naken kollega i senga... Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #38 Skrevet 26. oktober 2016 Tror ikke det er noen vits å argumentere med deg, sorry. Virker som ikke du har "vært ute en vinternatt" før og vet hvordan ting foregår. Hvordan julebord og sanskebåtturer drukner i alkohol osv. Du mener at man selv styrer hva som skjer, og får ikke med deg komponenten fyll, fest og naken kollega i senga... Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Styrer du ikke selv hvor mye du drikker? Dey gjør jeg, det gjør kollegaene mine og det gjør mannen min. Anonymous poster hash: 774bf...ec8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #39 Skrevet 26. oktober 2016 Tror ikke det er noen vits å argumentere med deg, sorry. Virker som ikke du har "vært ute en vinternatt" før og vet hvordan ting foregår. Hvordan julebord og sanskebåtturer drukner i alkohol osv. Du mener at man selv styrer hva som skjer, og får ikke med deg komponenten fyll, fest og naken kollega i senga... Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Jeg har vært på min andel julebord og jobbturer i de tredve årene jeg har vært i arbeidslivet og i andre sammenhenger der man er på reise. Jeg kan faktisk styre min tilnærming til fylla, det kan også menn jeg omgir meg med. Jeg har aldri vært på arbeidsplass eller i annen sammenheng hvor jeg har funnet nakne kolleger i senga mi, faktisk, enda jeg har delt både rom og telt med menn jeg ikke var gift med og har en voldsom overvekt av mannlige kolleger og menn i støtteapparatet rundt idretten jeg driver. Og jeg hadde da uansett ikke sanseløst hatt sex med vedkommende om det hadde skjedd at noen hadde gått overstyr og tenkt at sex var en god ide - er du og dine mannlige omgivelser helt uten vilje og vett? Anonymous poster hash: da212...307
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #40 Skrevet 26. oktober 2016 Styrer du ikke selv hvor mye du drikker? Dey gjør jeg, det gjør kollegaene mine og det gjør mannen min. Anonymous poster hash: 774bf...ec8 Er ikke jeg som er problemet her da... Det er jo de som ikke styrer dette eller greier kontrollere seg. Og de finnes det maaange av. Og plutselig en fest ramler Ola som pleier stoppe etter 2 øl utpå fylla også. Og den kvelden kom det godt med at han ikke delte lugar med heite Hege fra resepsjonen... Den ideele verden og reel verden har ganske stort gap, dessverre... Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #41 Skrevet 26. oktober 2016 Er ikke jeg som er problemet her da... Det er jo de som ikke styrer dette eller greier kontrollere seg. Og de finnes det maaange av. Og plutselig en fest ramler Ola som pleier stoppe etter 2 øl utpå fylla også. Og den kvelden kom det godt med at han ikke delte lugar med heite Hege fra resepsjonen... Den ideele verden og reel verden har ganske stort gap, dessverre... Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Ok, så du mistror alle andre kvinner enn deg selv, samt alle menn. DET er faktisk veldig spesielt. Anonymous poster hash: da212...307
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #42 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har vært på min andel julebord og jobbturer i de tredve årene jeg har vært i arbeidslivet og i andre sammenhenger der man er på reise. Jeg kan faktisk styre min tilnærming til fylla, det kan også menn jeg omgir meg med. Jeg har aldri vært på arbeidsplass eller i annen sammenheng hvor jeg har funnet nakne kolleger i senga mi, faktisk, enda jeg har delt både rom og telt med menn jeg ikke var gift med og har en voldsom overvekt av mannlige kolleger og menn i støtteapparatet rundt idretten jeg driver. Og jeg hadde da uansett ikke sanseløst hatt sex med vedkommende om det hadde skjedd at noen hadde gått overstyr og tenkt at sex var en god ide - er du og dine mannlige omgivelser helt uten vilje og vett? Anonymous poster hash: da212...307 Ja, sikkert. Får du med deg måten du diskuterer på? Fordi DU har opplevd lite så tror du at grums ikke eksisterer? Eller at JEG er den fæle ulven og hopper på alt? I dine 30 år i arbeidslivet har du ikke opparbeidet særlig stor forståelse eller argumentasjonsteknikk. Hersketeknikken ser jeg du prøver hardt å bruke, men alt faller gjennom da alt fremstår så tanketomt. Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #43 Skrevet 26. oktober 2016 Ok, så du mistror alle andre kvinner enn deg selv, samt alle menn. DET er faktisk veldig spesielt. Anonymous poster hash: da212...307 Nå sier vi takk til deg. Kjære trollemor:) Anonymous poster hash: 27d31...1b9
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2016 #44 Skrevet 26. oktober 2016 Er ikke jeg som er problemet her da... Det er jo de som ikke styrer dette eller greier kontrollere seg. Og de finnes det maaange av. Og plutselig en fest ramler Ola som pleier stoppe etter 2 øl utpå fylla også. Og den kvelden kom det godt med at han ikke delte lugar med heite Hege fra resepsjonen... Den ideele verden og reel verden har ganske stort gap, dessverre... Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Å ha tillit betyr også at man har tillit til at partneren kan styre både alkoholinntak og ev amorøse følelser. Selvsagt kan det glippe! Selv om man har tillit stoler man vel sjelden blindt, men poenget her er om man velger å stole nok på den man lever sammen med. Jeg kan ikke si at jeg er 100 % sikker på at mannen min aldri kommer til å være utro, men jeg velger å tro at han ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #45 Skrevet 26. oktober 2016 Nå sier vi takk til deg. Kjære trollemor:) Anonymous poster hash: 27d31...1b9 Det er ikke noe "trolleri" med å ha en annen oppfatning enn deg - hvilket er til overmål tydelig i denne tråden. Anonymous poster hash: da212...307
the amazing spidermamma Skrevet 26. oktober 2016 #46 Skrevet 26. oktober 2016 Nå har ikke jeg en mann som hele tida maser om å få lov til å dra på fylleturer med heite ekser. Men hvis det eneste som hadde hindret ham i å gjøre dette og dermed også harve over denne heite eksen, er at jeg sier at han ikke får lov, da tenker jeg at det er meningsløst å fortsette i forholdet. Det er vel heller naivt å tro at man kan ha full kontroll over et annet menneske.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #47 Skrevet 26. oktober 2016 Nå har ikke jeg en mann som hele tida maser om å få lov til å dra på fylleturer med heite ekser. Men hvis det eneste som hadde hindret ham i å gjøre dette og dermed også harve over denne heite eksen, er at jeg sier at han ikke får lov, da tenker jeg at det er meningsløst å fortsette i forholdet. Det er vel heller naivt å tro at man kan ha full kontroll over et annet menneske. Her er det ikke snak om å få eller ikke få lov, men om valget. Jeg tror ikke noen arbeidsgivere ville få gjennom å tvinge en kvinnelig ansatt til å dele soverom med en mannlig ansatt. Det ville fort bli ansett som trakassering hvis kvinnen absolutt ikke ønsket å dele soverom med en mann. Så jo, mannen har valget - han kan nekte å dele rom med en kvinne på jobbturer. Og i hvert fall på turer med kompiser - da tar man med seg eget telt og ikke deler telt med en kvinne. Hvorfor VELGER en gift mann å dele soverom med en dame han ikke er gift med? Anonymous poster hash: 586d4...97d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #48 Skrevet 26. oktober 2016 Hvert eneste år i desember blir det publisert artikler i forskjellige media om hvor mye utroskap som forekommer på jobbreiser, spesielt julebord. Det har også vært artikler der hotellbetjeningen forteller om all sexen folk har med andre enn sin partner når de er på reise. Likevel synes svært mange at det er totalt uproblematisk at noen deler rom med en kvinnelig kollega, reisefølge og så videre? Er folk virkelig så naive, eller tror de at det aldri skjer dem, men bare alle andre? Anonymous poster hash: 586d4...97d Er heller lykkelig naiv enn ulykkelig paranoid Anonymous poster hash: 68c73...8ca
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #49 Skrevet 26. oktober 2016 Er heller lykkelig naiv enn ulykkelig paranoid Anonymous poster hash: 68c73...8ca Det er ikke paranoid å tro at menn som deler rom med pyntede fulle damer har flere sjanser til å være utro, enn menn som sover på eget rom, gjerne også med en mannlig kollega. Ser man på statistikken over utroskap som forekommer på julebord, så er man ikke paranoid. Anonymous poster hash: 586d4...97d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #50 Skrevet 26. oktober 2016 Å ha tillit betyr også at man har tillit til at partneren kan styre både alkoholinntak og ev amorøse følelser. Selvsagt kan det glippe! Selv om man har tillit stoler man vel sjelden blindt, men poenget her er om man velger å stole nok på den man lever sammen med. Jeg kan ikke si at jeg er 100 % sikker på at mannen min aldri kommer til å være utro, men jeg velger å tro at han ikke er det. Jeg har skrevet om tillit lenger opp. Noen hevder jo at dersom man har tillit til mannen så er han aldri utro. Anonymous poster hash: 27d31...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå