Gå til innhold

Det om å dele hotellrom/telt/lugar med en annen dame - synes mange her er naive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert eneste år i desember blir det publisert artikler i forskjellige media om hvor mye utroskap som forekommer på jobbreiser, spesielt julebord. Det har også vært artikler der hotellbetjeningen forteller om all sexen folk har med andre enn sin partner når de er på reise. Likevel synes svært mange at det er totalt uproblematisk at noen deler rom med en kvinnelig kollega, reisefølge og så videre? Er folk virkelig så naive, eller tror de at det aldri skjer dem, men bare alle andre?

Anonymous poster hash: 586d4...97d

Fortsetter under...

Skrevet

Ja enig med deg. Skylappene på. Selvsagt puler mennene deres når de får sjansen.

Noen få skjeldne eksemplarer gjør det ikke, men jeg er sikker på at flesteparten hopper på om de får muligheten. Menn vil parre seg, så enkelt og så vanskelig er det. Blir han opphisset er det svært vanskelig å stoppe for han.

Men velg å ikke tro på det. Og ikke la deg forstyrre av fakta.

Anonymous poster hash: 7c913...5d3

Skrevet

Ja enig med deg. Skylappene på. Selvsagt puler mennene deres når de får sjansen.

Noen få skjeldne eksemplarer gjør det ikke, men jeg er sikker på at flesteparten hopper på om de får muligheten. Menn vil parre seg, så enkelt og så vanskelig er det. Blir han opphisset er det svært vanskelig å stoppe for han.

Menn er dyr, mener du. Da er det kanskje også en forklaring de kan påberope seg ved anklager om voldtekt?

Skrevet

har väl ingenting med naivet og gjøre,men at du stoler på kjæresten/samboer/mannnen

Skrevet

Hvorfor skulle de dele rom med andre?

Det hadde jeg aldri godtatt. Og min mann hadde ikke godtatt at jeg delte rom med andre

Anonymous poster hash: 461d3...45b

Skrevet

Jeg kjenner mannen min så godt at hvis han hadde delt rom med ei flott dame som var med enn villig så hadde han nok ikke latt seg stoppe... så derfor er ikke sånt greit, jeg vet han ikke klarer å la være.

Anonymous poster hash: 701fa...5d6

Annonse

Skrevet

Ja, de med kontrollerende partner er aldri utro.

Anonymous poster hash: 774bf...ec8

Skrevet

Det der er bare en skikkelig nedvurdering av menn, altså. Mener du virkelig at alle/de fleste menn ikke kan styre lystene og impulsene sine? Da må vel det være et strålende forsvar for voldtekt også? Stakkars mannen som bare må nedlegge de kvinner han kommer over.

Vil man være utro finner man nok alltid en måte, uansett hvor godt man blir passet på. Jeg syns at det er de som tror at om man setter strikken stram nok så forhindrer man utroskap som er naive.

Skrevet

Så konas jobb er å tøyle mannens drifter og sørge for at han ikke utsettes for fristelser? Disse damene er vel i mange tilfeller gift de også... eller?

For et sørgelig syn du har på menn:(

Anonymous poster hash: 5f937...e2c

Skrevet

Åh ja svært mange naive damer der ute, til stor glede for mannfolka dems. De rekker noen runder i halmen med andre damer før den naive endelig får opp øynene 😉

Anonymous poster hash: a2b7c...f8d

Skrevet

Om mannen min og en kvinnelig kollega reiser på jobbreise, har de hvert sitt rom. Det er jo imidlertid ikke til hinder for at de kan ha så mye sex de orker, er det vel?

Vil de være utro, så er de det.

Anonymous poster hash: 6516c...1ae

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Om mannen min og en kvinnelig kollega reiser på jobbreise, har de hvert sitt rom. Det er jo imidlertid ikke til hinder for at de kan ha så mye sex de orker, er det vel?

Tenker det samme.

Og en liten ting til: hva om de gjør det, da? Hva kan liksom jeg gjøre for å forebygge eller forhindre? Kle på mannen en heldekkende burkha og sørge for at kun familiemedlemmer får se ansiktet hans? (Nei, vent, det har jo vært prøvd flere steder uten hell.)

Livet mitt sirkler ikke rundt "mulig utroskap i framtida og hvordan den kan stoppes før den er påtenkt." Det sirkler heller ikke rundt eksklusiv sex som eneste kjerne i forholdet.

For hvis sex er det eneste jeg må kontrollere, holde følge med, og dokumentere fraværet av, da sier jeg jo samtidig at samlivet mellom to mennesker kun dreier seg om kjønnsorganene deres. Og det stemmer jo ikke!

Endret av Pashla
Skrevet

Nei, nei... det er alt for slitsomt å åpne og lukke dører. Med hvert sitt rom er man garantert at det ikke blir utroskap.

For øvrig enig i at man ikke deler rom, men ikke på grunn av utroskap.

Anonymous poster hash: 5f937...e2c

Annonse

Skrevet

Det har da ingenting med naivitet å gjøre - det har med tillit å gjøre, for de som står hakket over deg på evolusjonsstigen er det nemlig slik at tillit er viktig i et forhold, i tillegg til at vi ikke er i forhold med folk som ligger med alt fra fostervann til varme lik. Vil man ligge med andre er det dessuten utrolig enkelt å gjøre i alle andre settinger også, kvelende nei-liv er ikke veien å gå. Anonymous poster hash: da212...307

Haha! Dagens! Ja, bare man har full tillit til noen så skjer jo aldri noe galt. Tror du på det selv? Hehe... Tillit er bare en følelse man selv sitter med, trygghet, sier null og nada om hva partner kan finne på. Det er bare at du TROR han ikke gjør noe galt. Tror du alle de som er utro har partnere de ikke hadde tillit til?? Sorry, mer naivt enn dette får du det jo ikke..

Anonymous poster hash: 27d31...1b9

Skrevet

Haha! Dagens! Ja, bare man har full tillit til noen så skjer jo aldri noe galt. Tror du på det selv? Hehe... Tillit er bare en følelse man selv sitter med, trygghet, sier null og nada om hva partner kan finne på. Det er bare at du TROR han ikke gjør noe galt. Tror du alle de som er utro har partnere de ikke hadde tillit til?? Sorry, mer naivt enn dette får du det jo ikke..

Men utroskap skjer jo både i kvelende forhold og i forhold med tillit, kanskje til og medmest i førstnevnte. En får ikke gardert seg. Da må man bare velge hvordan en skal leve, og det og gå å skule på hverandre og stramme til tvangstrøyen noen hakk for hver gang en blir mistroisk er utrolig slitsomt. For begge parter.

Anonymous poster hash: 774bf...ec8

Skrevet

En ting er reise ifb med jobb hvor de har med seg beboere etc, men hvorfor skal mannen min dele hotellrom/lugar med en annen kvinne på en heisatur med jobben?

Dersom eksempelvis ungene/foreldre/søsken skulle ringt dere (som mener det er legitimt å dele rom med motsatte kjønn), hadde det vært helt uproblematisk for dere å være åpne om det?

-Mamma må snakke litt lavt nå, Morten ligger ved siden av meg og sover enda! Hilse pappa!

Vi har et forhold basert på tillit med etiske prinsipper til grunn.

Skrevet

Oj, tråkka jeg på ei tå? Det høres ut som du er på grensen til å tippe over. Du har tydeligvis fått tillit misbrukt - men vet du hva, den muligheten er jeg jo helt åpen for, det er bare at hvordan jeg lever livet fra til det eventuelt skjer er et av de viktigste valgene jeg tar noensinne: jeg kan velge mistenksomhet og mistillit og trange rammer, eller jeg kan være lykkelig og bruke tiden på noe mer konstruktivt med partner. Og skulle det skje at han hadde et sidesprang - noe som like gjerne kan skje på kontoret hans, må jeg få lov å påpeke - så kan jeg også velge hvor mye vekt jeg tillegger det i vårt videre liv.

Anonymous poster hash: da212...307

Skrevet

Ja, jeg er så naiv at jeg vet at hvis mannen vil være utro så får han det til uansett. Jeg kan ikke hindre ham, så det er bare ødeleggende å bruke energi på å prøve.

Anonymous poster hash: 63e78...475
Skrevet

Men utroskap skjer jo både i kvelende forhold og i forhold med tillit, kanskje til og medmest i førstnevnte. En får ikke gardert seg. Da må man bare velge hvordan en skal leve, og det og gå å skule på hverandre og stramme til tvangstrøyen noen hakk for hver gang en blir mistroisk er utrolig slitsomt. For begge parter. Anonymous poster hash: 774bf...ec8

Jo, men trenger jo ikke legge opp til det heller da som å dele lugar på fylletur. Sier seg selv at sjansen for at det skjer noe er større da enn om man ikke deler. Da går man hver til sitt og sovner. Deler man lugar så kler man av seg, fortsetter kanskje å drikke og skravle og tøyse på lugaren. Havner i samme seng osv. Mye enklere at ting utarter seg da.

Skrevet

Oj, tråkka jeg på ei tå? Det høres ut som du er på grensen til å tippe over. Du har tydeligvis fått tillit misbrukt - men vet du hva, den muligheten er jeg jo helt åpen for, det er bare at hvordan jeg lever livet fra til det eventuelt skjer er et av de viktigste valgene jeg tar noensinne: jeg kan velge mistenksomhet og mistillit og trange rammer, eller jeg kan være lykkelig og bruke tiden på noe mer konstruktivt med partner. Og skulle det skje at han hadde et sidesprang - noe som like gjerne kan skje på kontoret hans, må jeg få lov å påpeke - så kan jeg også velge hvor mye vekt jeg tillegger det i vårt videre liv. Anonymous poster hash: da212...307

Jeg har ingen ømme tær, men har da vært på turer og sett hva andre gjør. Det er jo de naive med full tillit som får seg en voldsom øyeåpner etterhvert og oppdager at de er siste til å vite hva som skjer. Tillit betyr ikke at en skal akseptere alt. Og man trenger ikke gå rundt å være mistroisk heller, vi snakker om å være realistisk. Dele seng og rom er jo helt unødvendig!

Du ser ting veldig sort hvitt? Enten er man sykelig sjalu og nekter alt eller så har man full tillit og brer dyna over mannen og den lekre nakne kollegaen og sier sov godt liksom? Hva med normalområdet mellom hvor de fleste lever??

Skrevet

Jeg har ingen ømme tær, men har da vært på turer og sett hva andre gjør. Det er jo de naive med full tillit som får seg en voldsom øyeåpner etterhvert og oppdager at de er siste til å vite hva som skjer. Tillit betyr ikke at en skal akseptere alt. Og man trenger ikke gå rundt å være mistroisk heller, vi snakker om å være realistisk. Dele seng og rom er jo helt unødvendig!

Du ser ting veldig sort hvitt? Enten er man sykelig sjalu og nekter alt eller så har man full tillit og brer dyna over mannen og den lekre nakne kollegaen og sier sov godt liksom? Hva med normalområdet mellom hvor de fleste lever??

Og på disse turene har du også ligget med alle kollegene etter tur? eller er det mulig å faktisk la det være? og i så fall, har også menn den muligheten, tro?

Skrevet

Ja, jeg er så naiv at jeg vet at hvis mannen vil være utro så får han det til uansett. Jeg kan ikke hindre ham, så det er bare ødeleggende å bruke energi på å prøve. Anonymous poster hash: 63e78...475

Poenget er vel at mange i slike tilfeller ikke hverken planlegger eller hadde lyst til å være utro i utgangspunktet. Men situasjonen gjør at det blir "vanskelig" å unngå. Og så skjer det. Ville ikke skjedd om de ikke delte rom. De som planlegger utroskap får det jo til uansett, poenget er at slik rom og seng deling nok får flere enn dem som vil være utro til å bli det.

Skrevet

Og på disse turene har du også ligget med alle kollegene etter tur? eller er det mulig å faktisk la det være? og i så fall, har også menn den muligheten, tro? Anonymous poster hash: da212...307

Jeg har ikke ligget med kollegaer, slutt med den barnslige hersketeknikken din da. Ser jo mange som er utro på turer. Og det er jo nødvendigvis både damer og menn involvert da. Du greier jo overhodet ikke se poenget her du, lurer hvem som har ømme tær?

Skrevet

Jeg har ikke ligget med kollegaer, slutt med den barnslige hersketeknikken din da. Ser jo mange som er utro på turer. Og det er jo nødvendigvis både damer og menn involvert da. Du greier jo overhodet ikke se poenget her du, lurer hvem som har ømme tær?

Men da er du jo helt enig med meg i at man ikke trenger ligge med kolleger på jobbtur. Jeg antar at det for din del er utelukket og at det er derfor du blir så snurt. Mitt neste spørsmål er da hvorfor du gidder å dele livet ditt med en mann du vil mistenke for å tilhøre gruppen som ligger rundt på jobbtur? Eller er det slik at du hadde velta deg i kollegasex bare du hadde fått sjansen?

Skrevet

Men da er du jo helt enig med meg i at man ikke trenger ligge med kolleger på jobbtur. Jeg antar at det for din del er utelukket og at det er derfor du blir så snurt. Mitt neste spørsmål er da hvorfor du gidder å dele livet ditt med en mann du vil mistenke for å tilhøre gruppen som ligger rundt på jobbtur? Eller er det slik at du hadde velta deg i kollegasex bare du hadde fått sjansen?

Problemet er jo den norske drikkekulturen på slike turer. Ingen av dere kan nekte for at svært mange mister hemninger i fylla, og hemningene blir færre jo mer man drikker. På samme måte som mange mødre her ikke vil la sine sekstenåringer ha overnatting fra kjæresten for å ikke legge opp til sex, selv om de vet at tenåringene har sex uansett, er det unødvendig å legge opp til utroskap. Enig med henne som tror at antall utroskap som ikke er planlagt er høyere når man deler seng og rom, enn når man slokner i fylla på hvert sitt rom. Har ingenting med tillit å gjøre, og jeg tviler på at mange gifte menn ville ha akseptert at deres kone lå i samme seng som hennes mannlige kollega på fylletur. Men vi kvinner må liksom akseptere alt fra menn...

Anonymous poster hash: 586d4...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...