Gå til innhold

Tisser når jeg hoster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare knipeøvelser som hjelper? Vært skikkelig forkjøla lenge nå med mye hoste, siste uka nå så tisser jeg, gjerne en skvett ikke bare et par dråper når jeg hoster. Såå ekkelt. Redd for lukt evt at det skal gå gjennom buksa. Føles så umotiverende når det står på nett: prøv å gjør knipeøvelser noen måneder og se om det blir bedre, noen MÅNEDER. Vet man sikkert burde gjøre det jevnlig men hvem klarer å huske på det da, må jo det nå....uff tidlig å få slike problemer synes jeg. Tena lady next..

Anonymous poster hash: cb6a1...410

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er operert. Kan både nyse, hoste og ta splitthopp samtidig. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før...

Skrevet

Knip, knip og knip. 10 gode knip 3 ganger per dag.

Skrevet

ALL trening er ferskvare. Du får heller ikke drømmekroppen, eller en halvveis trent kropp bare ved å trene noen få uker og så ikke gjøre det igjen.... samme med bekkenbunnmuskulaturen!

Det tar det ytterst få minutter daglig, du kan gjøre det i senga, mens du ser på tv, lager mat, sitter på bussen eller i et møte for den saks skyld (bare pass på at du ikke er en av dem som lager grimaser når du konsentrerer deg :P ).... så det vil ikke ta noe ekstra av tiden din. Bare pass på at du er sikker på at du får riktig kontakt med riktige muskler, hvis du ikke gjør det må du sette av 5-10 minutter daglig inntil du har kontroll på det. Men etter det kan du gjøre knipeøvelser hvor som helst.

Anonymous poster hash: 8e09a...bcd
Skrevet

Jeg var også plaget med såkalt stressinkontinens tidligere. Jeg ble operert og er i dag skvettfri.

Jeg hadde aldri klart å løse dette uten operasjon, selv med all verdens knipeøvelser. <--- Legens ord.

Anonymous poster hash: ca818...1fd

Skrevet

Du skal ikke være redd for å bruke tena lady. Det er mange av oss. Gjør knipeøvelser og snakk med legen hvis det plager deg voldsomt.

Anonymous poster hash: a19c2...ac2

Annonse

Skrevet

Dere som var hos lege, undersøkte de for å sjekke om det kan løses med knipeøvelser el om det må operasjon til? Hvordan undersøker legen?Hva opereres egentlig? :P har vært noen ganger på trening også da jeg bare lakk og lakk mens jeg jogget, ble skikkelig våt, heldigvis sort bukse..men er ikke hver gang da..virket som det var de gangene jeg var ekstra sliten, da ble det sånn helt fra begynnelsen.

HI

Skrevet

Dere som var hos lege, undersøkte de for å sjekke om det kan løses med knipeøvelser el om det må operasjon til? Hvordan undersøker legen?Hva opereres egentlig? :P har vært noen ganger på trening også da jeg bare lakk og lakk mens jeg jogget, ble skikkelig våt, heldigvis sort bukse..men er ikke hver gang da..virket som det var de gangene jeg var ekstra sliten, da ble det sånn helt fra begynnelsen.

HI

De legger inn kateter, fyller blæra med 300 ml. Så tar du 20 splitthopp, så veier de bindet. Jeg lakk ikke under stresstesten, men fikk operasjon. Var veldig tydelig på at jeg ville ha. Lakk ofte under trening og jeg trener masse. I tillegg må du måle urin 1 døgn. Dvs mengde urin ved hver vannlating.

Skrevet

Hæ er det sant? 20 splitthopp? Haha hørtes ut som en spøk, vet ikke om jeg klarer det en gang :P var det vondt med kateter? Narkose under operasjon eller annet smerter sykemelding knyttet til det? Måtte du dekke det selv ettersom du ikke lakk nok? Håper det går greit at jeg spør så mye. Synes det er litt rart at jeg ikke hatt vært så plaget før, men nå når minste er 3 år så kommer det, tenkte kanskje det hadde sammenheng med at jeg har født to barn..

Skrevet

Har samme problem, har fått henvisning til gynekolog fra legen og venter på time. Jeg har gått til fysioterapeut etter begge fødslene for å lære å knipe riktig, kniper i vei men det hjelper ikke nok mot inkontinensen. Kan ikke jogge uten tena :/ Dere med erfaring, er det operasjon som må til? Eller er det noe annet som også kan hjelpe?

Anonymous poster hash: a0745...422

Skrevet

Jeg et også operert! Fått et nytt liv!!

Anonymous poster hash: 619c2...2fc

Skrevet

hvor vondt var det etter opr? Når kan man jobbe igjen? jeg er på do heeeele tiden. sikkert 15 ganger iløpet av dagen

Anonymous poster hash: 5dc39...65c
Skrevet

Hæ er det sant? 20 splitthopp? Haha hørtes ut som en spøk, vet ikke om jeg klarer det en gang :P var det vondt med kateter? Narkose under operasjon eller annet smerter sykemelding knyttet til det? Måtte du dekke det selv ettersom du ikke lakk nok? Håper det går greit at jeg spør så mye. Synes det er litt rart at jeg ikke hatt vært så plaget før, men nå når minste er 3 år så kommer det, tenkte kanskje det hadde sammenheng med at jeg har født to barn..

Litt ubehagelig med kateter, men det tar bare ett halvt minutt ca før de tar det ut igjen. Jeg gjorde ajust, fikk narkose. Litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Her jeg jobber gjør vi TVT i lokal og litt å slappe av på. Jeg spiste 2 Paracet samme kveld ellers ingenting. Betalte det ikke selv. Bare spør du😃

Anonymous poster hash: 85a26...159

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...