Gå til innhold

Hvis man tisser mer enn man drikker, hva er tisset da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvor taes væsken fra?

Anonymous poster hash: f6221...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye vann i mat, men om du over tid tisser vesentlig mer enn du drikker blir du deklarert. Da turer du på det vannet som er lagret i kroppen.

Anonymous poster hash: a04f9...387

Skrevet

Det er mye vann i mat, men om du over tid tisser vesentlig mer enn du drikker blir du deklarert. Da turer du på det vannet som er lagret i kroppen.

Deklarert = dehydrert? Jeg har nok tisset endel mer i ganske lang tid. Hva skjer om det går fra vannet i kroppen?

Skrevet

Hvis du slanker deg så tisser du ut mye

Anonymous poster hash: ec412...947

Skrevet

Deklarert = dehydrert? Jeg har nok tisset endel mer i ganske lang tid. Hva skjer om det går fra vannet i kroppen?

Da dør du når du har mistet nok.

Skrevet

Det kan være alt fra nyresvikt til at du ikke aner hvor mye væske du får gjennom både mat og drikke.

Anonymous poster hash: 7388a...fd6
Skrevet

Mange kjemiske reaksjoner produserer vann som et biprodukt.

Anonymous poster hash: 7319e...124

Skrevet

Det kan være alt fra nyresvikt til at du ikke aner hvor mye væske du får gjennom både mat og drikke.

Anonymous poster hash: 7388a...fd6

Jeg har målt drikke i noen dager nå, og for hver dl jeg drikker, tisser jeg ut enda litt mer. Drikker jeg 3 dl, tisser jeg 3,5 en stund etterpå. Drikker jeg 5 dl, tisser jeg ut 6,5 dl neste gang jeg skal tisse. Drikker jeg 1 dl, tisser jeg ut 1,5. Det er et tydelig mønster.

Jeg får selvsagt i meg væske gjennom mat også, men det er ikke stort. Jeg har ikke spist suppe, grøt eller lignende disse dagene.

Skrevet

Jeg har målt drikke i noen dager nå, og for hver dl jeg drikker, tisser jeg ut enda litt mer. Drikker jeg 3 dl, tisser jeg 3,5 en stund etterpå. Drikker jeg 5 dl, tisser jeg ut 6,5 dl neste gang jeg skal tisse. Drikker jeg 1 dl, tisser jeg ut 1,5. Det er et tydelig mønster.

Jeg får selvsagt i meg væske gjennom mat også, men det er ikke stort. Jeg har ikke spist suppe, grøt eller lignende disse dagene.

Høres normalt ut spør du meg. Er mer væske i mat enn du tror. Det er væske i kjøtt, grønnsaker, ris, pasta, brød, pålegg osv. Ja, stort sett alt du spiser.

Hvorfor måler du urin?

Anonymous poster hash: 1ec55...c4d

Skrevet (endret)

Tror du har misforstått hvor mye veske det faktisk er i mat.. hvorfor måler du urin? Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Kroppen vår består av ca 60 prosent vann, så det er mye å ta av. Går du ned i vekt, uten å slanke deg, nå?

Skrevet

Høres normalt ut spør du meg. Er mer væske i mat enn du tror. Det er væske i kjøtt, grønnsaker, ris, pasta, brød, pålegg osv. Ja, stort sett alt du spiser.

Hvorfor måler du urin?

Fordi jeg tisser så vanvittig mye på et døgn. Er omtrent kontinuerlig tissetrengt. Jeg hadde et innlegg her igår om at jeg tisset 4 liter på ett døgn. Slik var det også igår. Da tisset jeg nesten 4 liter og drakk ca 2,5 liter. Det jeg leser er at man tisser ut ca 85% av inntaket. Men jeg kan da ikke få i meg 2-3 liter gjennom brød, saus, kjøttkaker og banan? Altså må det jo være noe som ikke stemmer?

Skrevet

Fordi jeg tisser så vanvittig mye på et døgn. Er omtrent kontinuerlig tissetrengt. Jeg hadde et innlegg her igår om at jeg tisset 4 liter på ett døgn. Slik var det også igår. Da tisset jeg nesten 4 liter og drakk ca 2,5 liter. Det jeg leser er at man tisser ut ca 85% av inntaket. Men jeg kan da ikke få i meg 2-3 liter gjennom brød, saus, kjøttkaker og banan? Altså må det jo være noe som ikke stemmer?

Du drikker jo veldig mye! Er du tørst når du drikker?

Jeg er på motsatt side av deg. Drikker for lite. Idag f.eks har jeg drukket et glass vann og en kopp te. Jeg har tissa fire ganger (ikke målt mengden, men regner med det vil være mer enn det jeg har drukket)

Da jeg tok opp med min lege at jeg synes jeg drikker lite sa hun at kroppen til friske mennesker gir beskjed hvis man drikker for lite, man blir jo tørst. Fikk omgangsyken noen uker ettwr og skjønte momentant hva hun mente. DA var jeg tørst da! Lovte meg selv blant annet å aldri drikke brus igjen fordi vann er så sinnsykt godt. Holdt forøvrig ikke det løftet...

Poenget er uansett at hvis du et veldig tørst hele tiden ville jeg vært mer bekymra for hva årsaken til det er.

Skrevet

Nedbrytningsprossesene av næringsstoffene danner vann. Selv de som ikke spiser og ikke drikker produserer urin (en stund), fordi så mange av kroppens kjemiske prosesser har vann som et av produktene.

Det er ikke slik at vann inn = vann ut.

Anonymous poster hash: 7319e...124

Skrevet

Hvorfor drikker du så ekstremt mye egentlig? Hvis du drikker så mye fordi du faktisk er tørst, er det heller det du bør bekymret deg for. Hvis det er slik at du er så mye tørst bør du faktisk gå til legen din for å få tatt en fastende blodsukkerprøve, og kanskje til og med en sukkerbelastningsprøve, for å utrede om du har diabetes. Unaturlig tørste er det vanligste tegnet på diabetes...

Anonymous poster hash: e45e7...587

Gjest Antarctica
Skrevet

Men hvis du får for lite væske, vil du også se at urinen blir svartere på farge...

Skrevet

Men hvis du får for lite væske, vil du også se at urinen blir svartere på farge...

Svartere på farge?? Altså, hvis du får svart urin, så bør du definitivt oppsøke lege... Det er IKKE normalt.

Skrevet

Hvorfor drikker du så ekstremt mye egentlig? Hvis du drikker så mye fordi du faktisk er tørst, er det heller det du bør bekymret deg for. Hvis det er slik at du er så mye tørst bør du faktisk gå til legen din for å få tatt en fastende blodsukkerprøve, og kanskje til og med en sukkerbelastningsprøve, for å utrede om du har diabetes. Unaturlig tørste er det vanligste tegnet på diabetes...

Du drikker jo altfor mye, ikke rart du tisser mye da....

http://www.abcnyheter.no/livet/helse/2015/09/15/194872135/nei-du-ma-ikke-drikke-liter-vann-om-dagen

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article740364.ece

Urologene sier at mange av de som blir henvist til dem med tisseproblemer rett og slett går med full blære hele tiden fordi de drikker altfor mye. Vi skal ikke drikke 2 liter vann om dagen!

Anonymous poster hash: a6219...950

Gjest Antarctica
Skrevet

Svartere på farge?? Altså, hvis du får svart urin, så bør du definitivt oppsøke lege... Det er IKKE normalt.

Normalt og normalt. Det betyr jo at du mangler væske. Å drikke nok vil si at urinen blir helt blank, mener noen. Så vil den bli gradvis mørkere på farge ettersom hvor lite vann du får i deg. (Han som fikk "svart" urin påstår selv at den lignet cola... Men han pådro seg i tillegg nyrestein.)

Skrevet

Normalt og normalt. Det betyr jo at du mangler væske. Å drikke nok vil si at urinen blir helt blank, mener noen. Så vil den bli gradvis mørkere på farge ettersom hvor lite vann du får i deg. (Han som fikk "svart" urin påstår selv at den lignet cola... Men han pådro seg i tillegg nyrestein.)

En urolog vil si at om tisset er blankt har du drukket for mye, det skal være gult

Anonymous poster hash: a6219...950

Skrevet

Svart urin er en ting, men urinen blir IKKE svart om msn drikker litt lite altså. Msn mangler væske dersom man føler seg tørst. Ellers kan man bare roe den bekymringen ned kraftig. Urinen blir noe mørk innimellom ja, men det er urinstoffet som skilles ut. Det er helt feil at urinen SKAL være blank, se også kommentaren lengre opp.

Jeg trodde du var lærer og mer opplyst enn som så, Pashla.

Skrevet

Jeg er tørst hele tiden og etter at jeg så at jeg faktisk drakk 2,5 liter prøver jeg å begrense inntaket. Men jeg er så tørst, så tørst.

Skrevet

Men samtidig, kl 9.30 idag hadde jeg allerede tisset nesten 1 liter, men bare drukket en normal kopp te.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal bry deg så mye mer om at det går mer ut enn inn. Det som bekymrer meg er jo at du går rundt og er konstant tørst og drikker over 2 liter med væske til daglig. Det skal ikke være nødvendig for et friskt menneske.

Skrevet

Jeg er tørst hele tiden og etter at jeg så at jeg faktisk drakk 2,5 liter prøver jeg å begrense inntaket. Men jeg er så tørst, så tørst.

Du må gå til lege og få testet blodsukkeret ditt, så raskt som mulig.

Anonymous poster hash: 65b47...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...