Gå til innhold

skabb? veggdyr? hjelp meg å finne ut hva vi klør så innmari av!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi på 7 begynte å klø og få et rødprikkete utslett den 22 september. Etter en uke med dette utslettet som ikke ble bedre dro jeg til legen med henne. Hun konkluderte med virus-utslett og sendte oss hjem med hvitvask. En uke seinere dro vi tilbake, utslettet hadde forverret seg og hun hadde utviklet typisk eksem-hender, litt betente og rødprikkete hele overkropp og noe nedover. Skabb ble nevnt, men etter en annen lege tok en kikk ble det konkludert med atopisk allergisk eksem. Hun smøres fra da med kortisonkrem, fuktighet og allergitablett. Utslettet har blitt noe bedre og stabilisert seg, men hun klør fortsatt veldig.

Forrige uke begynte jeg med noen prikker som klødde veldig. Nå har jeg de litt spredd rundt på kroppen, små "stikk" som er enten en og en eller noen få rundt hverandre. Det klør noe inderlig. Lindrer litt når jeg smører på kortison.. Men bahh altså, hindrer nattesøvn og irriterer!

Har også to barn til, di to klør ikke og har ikke utslett.

Hva kan dette være? Og hvordan kan det finnes ut av?

Hilsen veldig lei kløer!

Anonymous poster hash: fed05...691
Skrevet

Google fuglelopper og se om det ligner på utslettet.

Fuglelopper bor i senga og biter på naken hud om natta.

Kan holde seg til enkelte rom, så derfor kan nien oppleve dette skikkelig ille, mens resten av huset ikke merker noen ting.

Er det fuglelopper skifter du på sengene til de det gjelder, fryser dyna noen timer og støvsuger madrass og resten av rommet godt.

Det aller beste er å sove i et annet rom to netter, da dør de av seg selv pga mangel på blod.

Anonymous poster hash: dc071...cbf

Skrevet

Hvis det er veggedyr, må du se om du kan finne noen insekter. Sjekk under madrassen, langs sengerammen. Se etter sorte prikker. Det er ofte også bittesmå blodflekker på lakenet hvis det er veggedyr.

Skrevet

Har du vært på ferie den siste tiden? Ofte da man drar med seg veggdyr. De er vanskelige p få øye på, nesten umulig om det ikke er svært mange. De gjemmer seg bak lister og liknende. Du bør ikke vente og se an, ring skadedyrkontroll i morgen så de kan gjøre en befaring. Jeg har hatt dette i hus og det er omfattende å bli kvitt. Best å ta det så tidlig som mulig.

Skrevet

Foresten, ikke alle får utslett. Veggedyrene biter alle, men ikke alle får prikker og kløe.

Skrevet

nei, men vesentlig, vi har nettopp mer eller mindre flyttet inn til min kjæreste. Han reiste mye tidligere, men ikke nå siste halvår.

Han har en fuglekasse på utsiden av døren som det var fulgeunger i vår, men det kan vel ikke komme fuglelopper av det nå?

Tusen takk for gode tips dere!

Så forresten på kjæresten min i går, og han har også flere prikker, men kan ikke si om de er nylig kommet eller om han har hatt de lenge :/

hi

Skrevet

Fuglelopper får man helst om det er et tre med fuglerede utenfor soveromsvinduet. Befaring av mange skadedyrfirmaer er gratis, så jeg ville prøvd det.

Skrevet

Fuglelopper får man helst om det er et tre med fuglerede utenfor soveromsvinduet. Befaring av mange skadedyrfirmaer er gratis, så jeg ville prøvd det.

Flere andre måter å få inn lopper.

Gjennom husdyr som jatt og hund er vanlig, eller gjennom mus og fugler som husdyr drar inn.

Nå på høsten trekker også mus lett inn på egenhånd hvis døra står oppe...

Anonymous poster hash: dc071...cbf

Skrevet

hvis jeg finner ut hva dette er skal jeg oppdatere dere! Skal snakke med kjæresten om befaring!!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...