Gå til innhold

har jeg rett på fri med lønn når jeg skal i praksis, som med eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 3 år studert mens jeg jobber. (Jobber på skole, studerer lærer) jeg har fått fri med lønn til alle eksamener, i tillegg til lesedager (med lønn) fordi det er relevant til jobben. Men nå slo det meg plutselig, har jeg rett til fri med lønn i praksis også?

jeg har jo til sammen disse årene hatt fri UTEN lønn i 16 uker.. greit, det er sikkert for sent å få tilbake disse pengene uansett men om jeg har rett på det vil jeg vite det før jeg går ut i praksis nå siste året.

Jeg har dette året fått jobb som lærer (fordi jeg går siste året) så jeg jobber som lærer nå, fordi de vet jeg snart er ferdig og kommer til å fortsette der etterpå. noen som vet om har det noe å si?

Anonymous poster hash: 4f73a...35e
Skrevet

Hos oss får man ikke det (sykehus). Det står heller ikke skrevet noe sted at man har krav på det, så det må du spørre arbeidsgiver om. Det finnes ingen fasit

Anonymous poster hash: af9a8...dc8

Skrevet

Hos oss får man ikke det (sykehus). Det står heller ikke skrevet noe sted at man har krav på det, så det må du spørre arbeidsgiver om. Det finnes ingen fasit

Anonymous poster hash: af9a8...dc8

OK takk for svar. Kom bare opp i en annen samtale at noen andre hadde fått med lønn men jeg er usikker på hvilke ordning hun hadde da hun studerte :) hadde knakende vært verdt det å søke med lønn og heller få uten lønn til svar. Da har jeg i hvert fall prøvd ;)

Anonymous poster hash: 4f73a...35e

Skrevet

Jeg jobber i bhg, kommunalt. Har en assistent på gruppa som studerer deltid til barnehagelærer. Hun har som deg, fri med lønn til eksamen og lesedager og fri uten lønn til praksis.

Skrevet

Du kan søke. Noen får det dekket andre ikke. Jeg fikk ikke dekket noen av mine praksisperioder. Det var 6 stk over 4 år. ( sykepleier). Jeg jobbet i tillegg i helsesektoren. Svarer jeg fikk var at min sjef hadde ikke bedt meg ta utdanningen, så da dekket de heller ikke...

Men de har god nytte av meg nå som ferdig utdannet, så synes egentlig det er litt dårlig gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...