Gå til innhold

Blitt ufør, utbetaling fra forsikringsselskap, er den skattepliktig?

Anbefalte innlegg

Hadde uføreforsikring, og siden jeg nå er erklært 100% ufør vil jeg jo få utbetalt forsikringspengene (som en engangssum)

Har prøvd å google, men synes det er vanskelig å finne et klart svar...

Noen som har vært gjennom dette og vet?

Så vidt jeg kan se så er det skattepliktig om du har en forsikring som gir månedlige utbetalinger for tapt inntekt, men at det er skattefritt når det er en engangsutbetaling. Stemmer det tro?

Anonymous poster hash: 90b1f...b5d

Fortsetter under...

Jeg skattet ikke. Fikk engang utbetaling fra forsikringsselskap og engansutbetaling fra fagforbund. Dette var i 05. Men jeg tror forsatt ikke du skatter av engangsutbetalinger. Men jeg skatter nå av måntlige utbetalinger fra KLP, der hvor arb.giver satte inn 2% til trygd..

Anonymous poster hash: 248fe...b5e

Hvor mye får du på denne ufør forsikringen? Lurer på om jeg burde få ordnet meg en slik selv om det akkurat nå ikke er noen fare eller tanker om at jeg noensinne kommer til å bli det

Anonymous poster hash: 1439d...2ae

Hvor mye får du på denne ufør forsikringen? Lurer på om jeg burde få ordnet meg en slik selv om det akkurat nå ikke er noen fare eller tanker om at jeg noensinne kommer til å bli det

Anonymous poster hash: 1439d...2ae

Det var det ikke for meg heller, frisk som en fisk og jobbet mer enn 100% i en lederstilling da jeg plutselig ble syk...

Har to uføreforsikringer, den ene gir 700.000 og den andre 200.000. Siden vi har nesten 3 mill i gjeld blir det greit å kunne betale ned noe av det.

Takk for svar forresten. Skal selvfølgelig ringe skatteetaten og spørre for sikkerhets skyld, men hadde jo vært greit å slippe skatte av de pengene

Annonse

Det var det ikke for meg heller, frisk som en fisk og jobbet mer enn 100% i en lederstilling da jeg plutselig ble syk...

Har to uføreforsikringer, den ene gir 700.000 og den andre 200.000. Siden vi har nesten 3 mill i gjeld blir det greit å kunne betale ned noe av det.

Dere har ikke gruppeliv gjennom jobben, da? Tror jeg får utbetaling på ca 2,5 mill ved fullt ufør avhengig av litt ymse.

Anonymous poster hash: 26199...edd

Dere har ikke gruppeliv gjennom jobben, da? Tror jeg får utbetaling på ca 2,5 mill ved fullt ufør avhengig av litt ymse.

Anonymous poster hash: 26199...edd

Privat bedrift og ingenting der dessverre.

Jeg må bare få si det, dere er utrolig heldige som har uføreforsikring og som fikk uføreforsikring 😊 Kjenner jeg er litt misunnelig 😛 Og ja, jeg er kronisk syk og kan nok mest sannsynlig ikke jobbe fullt resten av livet..

Anonymous poster hash: 82e8e...33f

Jeg må bare få si det, dere er utrolig heldige som har uføreforsikring og som fikk uføreforsikring 😊 Kjenner jeg er litt misunnelig 😛 Og ja, jeg er kronisk syk og kan nok mest sannsynlig ikke jobbe fullt resten av livet..

Håper folk tar til seg svar som ditt og ser viktigheten av å forsikre barna sine. Mine barn har uføreforsikring som kan overføres til voksenforsikring UTEN ny helseattest. Så uansett hva som måtte skje av ulykke eller sykdom i oppveksten vil de aldri bli nektet forsikring

Nå er jeg glad for at jeg også for noen år siden da jeg fremdeles jobbet, tegnet en uføreforsikring. Jeg er nå ufør og venter på svar angående utbetaling av uføreforsikring. Og min datter er selvfølgelig forsikret.

Annonse

Såvidt jeg har forstått så kan man ikke få utbetaling fra to forsikringsselskaper? Mel mulig du ikke mente du hadde to private forsikringer

Anonymous poster hash: b84b1...958

Jo, akkurat ufør og livsforsikring kan man det.

For alle andre typer forsikring kan man bare få fra ett sted, som innbo, bil o.l men livs og uføreforsikring kan man ha mange av og få fra alle.

Håper folk tar til seg svar som ditt og ser viktigheten av å forsikre barna sine. Mine barn har uføreforsikring som kan overføres til voksenforsikring UTEN ny helseattest. Så uansett hva som måtte skje av ulykke eller sykdom i oppveksten vil de aldri bli nektet forsikring

Er helt enig med deg. Men skal bytte forsikring på ungene mine da forsikringsselskapet vi bruker ikke ville forsikre den ene datteren min pga lav fødselsvekt (hun er født til termin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...