Gå til innhold

Hvor mange ord leser din 4. klassing i minuttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor flink er din 4. Klassing? Og hvor mye leser dere hver dag?

Anonymous poster hash: dac61...af3

Fortsetter under...

Skrevet

Var visst mer enn bra nok til å følge med på underteksten på TV, mener å huske det var rundt 120 (?).

5.klassingen leser mye senere. Var det 90?

Anonymous poster hash: 279bf...60f

Skrevet

Jeg leser med 5.klassingen, hn er ikke spesielt entusuastisk. 4.klassingen leser det hn kommer over uansett så der gar jeg overlatt hn til seg selv, leser ca 1 time før lyset slukkes.

Anonymous poster hash: 279bf...60f

Skrevet

3.klassingen her i huset har lest etter lærerens oppfatning lest flytende og med innlevelse fra etter påske i 2. klasse.

Har ikke målt farten.

Anonymous poster hash: 3767b...8f3
Skrevet

120

Anonymous poster hash: 1cbf7...cd3
Skrevet

Hurtighet er ikke viktig. Det som er viktig er å lese med flyt og samtidig faktisk forstå innholdet. Og det er forskjell på tekster - jeg leser fagtekst saktere enn en barneskolebok. Vet ikke hvor mange ord i minuttet min fjerdeklassing leser, men han er 'flink' til å lese flytende, men stopper opp med ord han ikke har lest før da disse ordene ikke er automatiserte enda. Det gjør jeg også. Så det at din leser x antall ord i minuttet, betyr at han leser akkurat den teksten så raskt. Han kunne fått et annet resultat på en annen tekst, det som er viktig er leseflyten, og den kan en ha selv om en leser 70 eller 100 ord i minuttet.

Anonymous poster hash: 3b241...02b

Annonse

Skrevet

Ingen aning! Hun hater å lese, men oppfatter greit slikt osv når vi kjører bil feks. Har en i 5. som elsker å lese, leser masse, hele tiden. "Problemet" er bare at endel leseresting går på høytlesning og det er ikke tungen til 5. klassinger helt trent for har vi oppdaget 🙈 Så, det må leses mer der også 😊

Anonymous poster hash: 76b1c...6fe

Skrevet

79 ord og feilfritt på forståelse (spørsmål og diktat fra teksten etterpå). Ingen reserleser, men får ihvertfall med seg alt

Underteksten på tv er ca 80 ord i minuttet og det er det som regnes som flytende lesing

Har akkurat vært på konferansetimer, og de har jo kartleggingsprøver hver høst så vi får resultatet

7.klassingen min leste 126 ord i minutter og hadde null feil på leseforståelse. Ingen reserleser han heller, når han skal over på ungdomsskolen neste år er målet at alle skal lese minst 180 ord i minuttet, helst 200-250 som er vanlig lesehastighet for voksne

Anonymous poster hash: 5eb95...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...