Gå til innhold

Noen som er maler her? Eller har pusset opp mye? Ang. grunning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å grunne en trapp som skal males.

Trappen har brunbeisede trinn, og er resten kremfarget. Alt skal males.

Holder på å grunne, og selv etter to strøk med grunning er det ikke helt jevnt.

Jeg mener at grunning ikke trenger være helt jevnt, mens mannen insiterer på at det må være helt jevnt ( at det ser helt malt ut).

Skal male med malingen som heter tre stjerners gulvmaling. Noen som har vært borte i den?

Takk for hjelpen, blir sprø her snart!!

Anonymous poster hash: 6c1c1...519

Fortsetter under...

Skrevet

Grunning er jo for å behandle treverket, det er malingen som skal se jevn ut..

Anonymous poster hash: d92a8...f8d
Skrevet

Grunningen trenger ikke å dekke helt nei, det er jo bare en forbehandling. To strøk med grunning og to strøk med maling:)

Anonymous poster hash: 157ef...d2c

Skrevet

Grunning er jo bare et basestrøk for at malingen skal sitte bedre og treverket skal forsegles. Har aldri malt mer enn ett strøk med grunning på noe, og malingen sitter fast på både trapper og vegger her. 

Skrevet

Takk, da er dere enige med meg.

Malingen skal visstnok også være veldig bra.

Hilsen HI

Skrevet

Heftgrunning?

Anonymous poster hash: 7b2ba...861

Annonse

Skrevet

Mannen er på bærtur, godt du gjør jobben. Et strøk grunning holder, evt dropp grunningen og mal tre strøk.

Jeg kjenner godt til trestjerners gulvmaling. Eller at du har rørt i malingen må den hvile i ca 20 minutter før du begynner å male med den, ellers er den altfor rennende. Jeg har brukt malingen både på gulv og lister. Jeg synes den var super på gulv, men mer vanskelig på lister, på lister synes jeg dekkevnen var mye dårligere.

Anonymous poster hash: a3736...098

Skrevet

Mannen er på bærtur, godt du gjør jobben. Et strøk grunning holder, evt dropp grunningen og mal tre strøk.

Jeg kjenner godt til trestjerners gulvmaling. Eller at du har rørt i malingen må den hvile i ca 20 minutter før du begynner å male med den, ellers er den altfor rennende. Jeg har brukt malingen både på gulv og lister. Jeg synes den var super på gulv, men mer vanskelig på lister, på lister synes jeg dekkevnen var mye dårligere. Anonymous poster hash: a3736...098

Hi her.

Takk for godt tips ang tre stjerners malingen.

Blir spennende å se hvordan det blir, er ikke malings ekspert, og trapp er ikke akkurat det letteste å male....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...