Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Mannen min kjenner en som kjenner en osv, samboeren til kollegaen min. Samboeren hennes er typen som aldri er hjemme, farter rundt og holder på med ting hele tiden. Gjør som han vil. Nå er han blitt avslørt med ei annen jente. Kollegaen min vet ikke dette. Bør jeg si noe? De har ikke felles barn, kun hennes sønn. De er en kompisgjeng som vet om dette, og de er også i tvil om de skal si noe eller bare la han holde på... Kjenner jeg er skikkelig forbanna på hennes vegne! Samboeren vet foresten ikke at de vet om denne andre jenta. Anonymous poster hash: 717d3...2cd
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg hadde sagt fra. Så slipper hun å ev. plutselig bli gravid med en fyr som ikke forplikter seg til henne. Hun fortjener å få vite uansett slik at hun kan ta et valg. Anonymous poster hash: 55136...22b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg hadde sagt fra. Så slipper hun å ev. plutselig bli gravid med en fyr som ikke forplikter seg til henne. Hun fortjener å få vite uansett slik at hun kan ta et valg. Anonymous poster hash: 55136...22b Jeg er helt enig. Barn er visst uaktuelt, men syns hun fortjener å vite uansett. Anonymous poster hash: 717d3...2cd
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #5 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg er helt enig. Barn er visst uaktuelt, men syns hun fortjener å vite uansett. Anonymous poster hash: 717d3...2cd Ja, hun fortjener å få vite uansett. En annen god grunn mener jeg er at så veldig mange vet om hans utroskap. Jo lengre tid som går, jo flere får trolig vite, og jo verre for henne blir det når hun til slutt får vite. Om du sier det til henne så vil du være en fortrolig. Får hun i etterkant vite (av f.eks. noen andre) at du også visste vil det kunne ødelegge det kollegiale forholdet dere har og også gjøre det veldig vanskelig for henne å komme på jobb. Be henne møte deg etter jobb en dag og fortell henne. Ikke fortell henne det på jobb. Anonymous poster hash: 55136...22b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #6 Skrevet 23. oktober 2016 Selvfølgelig skal du si noe! Tenk om det var du som gikk å ikke visste at din mann var utro. Siden de heller ikke har barn sammen bør hun absolutt vite og få muligheten til å komme seg langt vekk fra denne mannen. Anonymous poster hash: 0e66d...0e2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 Ikke si fra. De fleste er utro. Spesielt menn med et ok utseende. De er ofte mest glad i kona si uansett. Kjenner mange som er utro. Tror vi er litt naive som sitter å tror noe annet om mennene våre Anonymous poster hash: e8ed2...42f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 Send en sms eller brev til han hvor du skriver at du vet han er utro. Det er noen kolleger jeg absolutt ville fortalt om utroskap. Noen ville jeg ikke fortalt direkte. Anonymous poster hash: d45aa...ab7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 Mange par har sine spesielle interesser om vi kan kalle det det også. Der de "låner" bort partneren sin til andre, har sex med andre mens de ser på, at begge får ha sex med ukjente osv. Det er mye som foregår i et forhold som ingen andre har noe med å blande seg inn i. Om dine interesser er at mannen skal ta deg bakfra, er da vel ingen andre sin greie f.eks. Utroskap isolert sett er som mange sier, veldig vanlig. Kanskje har hun en mistanke, og kanskje er hun utro selv. Du sier selvfølgelig ingenting, dette har du ikke noe med. Anonymous poster hash: fe1a3...5fd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #11 Skrevet 24. oktober 2016 Si det! Anonymous poster hash: a36f3...e13
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #12 Skrevet 24. oktober 2016 Ikke si fra. De fleste er utro. Spesielt menn med et ok utseende. De er ofte mest glad i kona si uansett. Kjenner mange som er utro. Tror vi er litt naive som sitter å tror noe annet om mennene våre Anonymous poster hash: e8ed2...42f Og da er det liksom ikke så farlig, når de er mest glad i kona si...?Hvor glad er du egentlig i kona di når du er villig til å ofre henne for et ligg? Anonymous poster hash: 3cc96...3b6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #13 Skrevet 24. oktober 2016 Ikke si fra. De fleste er utro. Spesielt menn med et ok utseende. De er ofte mest glad i kona si uansett. Kjenner mange som er utro. Tror vi er litt naive som sitter å tror noe annet om mennene våre Anonymous poster hash: e8ed2...42f Ektefellene til disse utro har likevel rett til å vite slik at de kan ta en beslutning om de ønsker å leve med en utro partner eller ikke. Andre skal ikke bestemme at noen skal leve med utroskap, det må den enkelte få avgjøre selv! Og til dere som sier at kanskje hun vet, kanskje de har avtaler om åpent forhold e.l. - i så fall vil det ikke være noen krise å fortelle det uansett, for da er det jo ikke noen overraskelse for henne. Anonymous poster hash: 55136...22b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Hva ble det til HI? Anonymous poster hash: fe1a3...5fd
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Kan du kanskje få det fram anonymt? Sende et godt gammeldags brev til henne som er maskinskrevet f.eks? Uten å avsløre hvem det er fra, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 Ektefellene til disse utro har likevel rett til å vite slik at de kan ta en beslutning om de ønsker å leve med en utro partner eller ikke. Andre skal ikke bestemme at noen skal leve med utroskap, det må den enkelte få avgjøre selv! Og til dere som sier at kanskje hun vet, kanskje de har avtaler om åpent forhold e.l. - i så fall vil det ikke være noen krise å fortelle det uansett, for da er det jo ikke noen overraskelse for henne. Anonymous poster hash: 55136...22b Må signere dette. De som har åpent forhold og ikke skjuler det må jo regne med at folk spør. Og da er det ikke noe problem for noen av partene. Og du som sier at alle er utro og det ikke er så nøye - ja, mange er utro en eller flere ganger i sitt liv. Men det er ikke mange som har FORHOLD på si helt åpent slik at alle kompisene vet. Det er faen meg ikke mange. Og det er forskjell på forhold og ONS, engangstabbe - HI skriver at kompisene til denne mannen lurer på om de LAR DEM FORTSETTE - altså forholdet på si vedvarer. Synes dere virkelig det er greit å være den eneste som ikke vet? Jeg har vært den eneste som ikke visste, alle andre, inkludert mine venninner, visste. Men flere mente at utroskap ikke er noe big deal, flere skjulte det for meg i tilfelle jeg skulle gå fra mannen hvis jeg visste, jeg fikk vite til slutt. Jeg synes det var bedrag fra våre felles venner, mine kollegaer og andre som visste og sa ingenting. De vet hva jeg mener om utroskap, og at jeg ikke ønsker å leve med en partner som har et FORHOLD med en annen (ONS i fylla en eller to ganger i livet kan tilgis, men at han har to kjærester samtidig ønsker jeg ikke være med på). Jeg mener at man har et moralsk plikt til å si fra. Særlig hvis det er snakk om venner eller kollegaer. Hvilket samarbeid vil HI og kollegaen få hvis kollegaen finner ut at HI visste og ikke sa noe? Anonymous poster hash: 13ca5...007
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 Hadde du selv ville visst? Anonymous poster hash: 96766...50f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 "Ektefellene til disse utro har likevel rett til å vite slik at de kan ta en beslutning om de ønsker å leve med en utro partner eller ikke. Andre skal ikke bestemme at noen skal leve med utroskap, det må den enkelte få avgjøre selv! Og til dere som sier at kanskje hun vet, kanskje de har avtaler om åpent forhold e.l. - i så fall vil det ikke være noen krise å fortelle det uansett, for da er det jo ikke noen overraskelse for henne." Hvem er du som skal fortelle hva andre har rett til? Det er ikke din sak. Du velger å bestemmer over andre ved å late som om det er din plikt å informere. Det er mulig hun synes det er pinlig at en kollega vet om andre avtalte partnere. Mulig hun synes det er pinlig å bli bedratt og ønsker å skifte arbeidsplass pga at hun blir fortalt av en kollega at mannen er utro. Hvilket ansvar som informant tar du for slike eventuelle konsekvenser? Anonymous poster hash: 9ab11...63e
Mamma til 2 søte Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Sier man ikke ifra er man en bedriften og dårlig venninne. Eller, man er ikke noen venninne. Hvorfor skal han få velge når ikke hun får? Enda en ting, når det er barn i bildet sier det mye om den personen som er utro. Vedkommende har verken respekt for barna sine eller samboeren/ektefellen. Selvfølgelig skal den som blir bedratt også få valget om å bli eller ikke bli.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 "Ektefellene til disse utro har likevel rett til å vite slik at de kan ta en beslutning om de ønsker å leve med en utro partner eller ikke. Andre skal ikke bestemme at noen skal leve med utroskap, det må den enkelte få avgjøre selv! Og til dere som sier at kanskje hun vet, kanskje de har avtaler om åpent forhold e.l. - i så fall vil det ikke være noen krise å fortelle det uansett, for da er det jo ikke noen overraskelse for henne." Hvem er du som skal fortelle hva andre har rett til? Det er ikke din sak. Du velger å bestemmer over andre ved å late som om det er din plikt å informere. Det er mulig hun synes det er pinlig at en kollega vet om andre avtalte partnere. Mulig hun synes det er pinlig å bli bedratt og ønsker å skifte arbeidsplass pga at hun blir fortalt av en kollega at mannen er utro. Hvilket ansvar som informant tar du for slike eventuelle konsekvenser? Anonymous poster hash: 9ab11...63e Det har større konsekvens hvis hun får STD eller elskerinnen plutselig dukker opp på døra som gravid, og alle andre visste om det og klarte ikke si fra, enn at hvis hun blir flau over å bli avslørt med åpent forhold. Man har ikke juridisk ansvar overfor venner, men man sier fra hvis man ser at venninnes mann er psykopat eller driver fysisk/psykisk mishandling, hvis han tar narkotika og venninna har små barn i hus, hvis han har svæææær gjeld som kan gjøre at venninna blir kjørt konkurs og så videre. Man hjelper venner og gode bekjente. Anonymous poster hash: 13ca5...007
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #21 Skrevet 12. januar 2017 Sier man ikke ifra er man en bedriften og dårlig venninne. Eller, man er ikke noen venninne. Hvorfor skal han få velge når ikke hun får? Enda en ting, når det er barn i bildet sier det mye om den personen som er utro. Vedkommende har verken respekt for barna sine eller samboeren/ektefellen. Selvfølgelig skal den som blir bedratt også få valget om å bli eller ikke bli. Den største indikasjonen på manglende respekt er jo at han har helt "offentlig" forhold på si som så å si alle vet om. Da driter han egentlig i om kona finner det ut. Anonymous poster hash: 13ca5...007
Elina Skrevet 12. januar 2017 #22 Skrevet 12. januar 2017 Jeg hadde sagt det. Det er da mye verre at folk snakker bak ryggen din enn at de snakker til ansiktet ditt. Så da slipper hun den nedvergelsen at alle andre vet dette untatt henne. Kanskje hun da kan dompe han og finne lykken med en som hun kan satse på.
Superdolly Skrevet 12. januar 2017 #23 Skrevet 12. januar 2017 Kan du kanskje få det fram anonymt? Sende et godt gammeldags brev til henne som er maskinskrevet f.eks? Uten å avsløre hvem det er fra, mener jeg. Verdens dårligste råd! Et anonymt brev vil mest sannsynlig skremme henne, og få henne til å lure på om noen er ute etter å "ta" henne, ødelegge for henne og skremme henne. Det vil gjøre henne usikker på absolutt alle rundt seg. Hun vil gå og kikke seg over skulderen, og lure på hvem som hater henne så mye at de skriver anonyme brev og beskylder samboeren hennes for å være utro. Nei, straff ikke henne mer enn hun alt er straffet da, vær så snill! Enten får hi si fra og stå for det, eller så får hun la det ligge. Anonyme brev er lavmål!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. januar 2017 #24 Skrevet 12. januar 2017 Verdens dårligste råd! Et anonymt brev vil mest sannsynlig skremme henne, og få henne til å lure på om noen er ute etter å "ta" henne, ødelegge for henne og skremme henne. Det vil gjøre henne usikker på absolutt alle rundt seg. Hun vil gå og kikke seg over skulderen, og lure på hvem som hater henne så mye at de skriver anonyme brev og beskylder samboeren hennes for å være utro. Nei, straff ikke henne mer enn hun alt er straffet da, vær så snill! Enten får hi si fra og stå for det, eller så får hun la det ligge. Anonyme brev er lavmål! Ok, det kan godt være det er lavmål. Men jeg tenkte litt at det kom helt an på hvordan man skriver brevet. Ser hva du mener, det kan også fort bli dumt.
Mamma til 2 søte Skrevet 12. januar 2017 #25 Skrevet 12. januar 2017 Den største indikasjonen på manglende respekt er jo at han har helt "offentlig" forhold på si som så å si alle vet om. Da driter han egentlig i om kona finner det ut. Anonymous poster hash: 13ca5...007 Jeg synes sånt er totalt forkastelig! De fleste finner ut av sånt om alle andre vet det. Mulog hun "ikke vil vite" og fortrenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå