Gå til innhold

Matias eller Mathias ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har bestemt at gutten som vi venter i desember skal hete dette,men blir ikke enig om hvordan navnet skal skrives, han mener Mathias fordi da slipper han og stave navnet hele livet og jeg mener Matias da det er mest norsk.

Hva tenker dere ?

Anonymous poster hash: 65fab...79b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med H.

Det er slik man sier det, det er en h i det navnet. Ser ut som skrivefeil uten.

Anonymous poster hash: a720f...e22

Skrevet

Med h. Din mann har rett, han kommer til å presentere seg som Mathias uten H til enhver tid. Snakker av erfaring. Vi har en Matilde uten H.. Allerede i barnehagen begynte hun å rette på skrivemåten i navnet...

Anonymous poster hash: 107b2...9dc

Skrevet

Enig mwd din mann. "Alle" kommer til å forvente den skrivemåten, og han må stadig si "Matias uten h" og ofte få navnet skrevet feil.

Skrevet

Jeg foretrekker med H i alle navn som kan skrives både med og uten ☺

Anonymous poster hash: 15b4f...2ec

Skrevet

Ville skrevet med henne. Ser ut som en skrivefeil uten😊

Anonymous poster hash: da50b...4da

Skrevet

Jeg er ikke fan av navn hvor det puttes inn unødige bokstaver. Men Mathias skrives med h hos de fleste, og det er lurt å velge den vanligste skrivemåten. Jeg har selv et navn hvor h er vanligst å ha med.

Anonymous poster hash: 7343c...12b

Skrevet

Matias er finest

Anonymous poster hash: 14d67...b62
Skrevet

Mathias

Anonymous poster hash: d7ad8...563

Skrevet

Mathias både ser og lyder "riktigst" ut.

Anonymous poster hash: 78f75...f8c
Skrevet

Takk for svar, er ikke så lett, men er jo i grunn samme navnet,men jeg er også en sånn person som ikke liker H i navnet, mine foreldre kalte meg hannah,men har tatt vekk H i voksen alder

Skrevet

Ville tenkt meg om en ekstra gang før jeg brukte det navnet. Det er så utrolig mange som heter det! I klassen til min datter (3. trinn) er det fire Mathiaser (!), og to i parallellklassen. Vet om tre på 4. trinn og en på 1. trinn. Vet ikke om noe annet navn jeg kjenner så mange som har.

Anonymous poster hash: 9600e...d42
Skrevet

Ville tenkt meg om en ekstra gang før jeg brukte det navnet. Det er så utrolig mange som heter det! I klassen til min datter (3. trinn) er det fire Mathiaser (!), og to i parallellklassen. Vet om tre på 4. trinn og en på 1. trinn. Vet ikke om noe annet navn jeg kjenner så mange som har.

det bryr vi oss ikke om

Skrevet

Jeg er innbitt motstander av unødvendige bokstaver. Men, det er jo alltid et men, navn som Mathias og Mathilde er navn som nesten må ha denne h-en. Begge disse ser veldig snaue ut, uten h.

Anonymous poster hash: 7ac27...0f2

Skrevet

det bryr vi oss ikke om

Nei, men det kan jo være at barnet deres vil bry seg om det?

Skrevet

Nei, men det kan jo være at barnet deres vil bry seg om det?

her jeg bor er ikke Mathias/Matias populært. er tante til 5 stk på skolen og 2 i bhg ingen av de har gått med noen som heter det,så er ikke populært overalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...