Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Håper noen kan svare. Jeg jobber på en plass med brukere som noen ganger tester positivt på mrsa. Nå får vi en bruker neste uke som har fått påvist mrsa, lederen min vil jeg skal hente denne personen. Problemet er at jeg er gravid. Er det "farlig" for meg å omgås med denne personen? Er 13 uker på vei. Anonymous poster hash: 2a4db...cce
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Dytt Anonymous poster hash: 2a4db...cce
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #3 Skrevet 21. oktober 2016 Hva skal du gjøre med denne brukeren,bare hente han/hun eller noe mer? Generelt synes jeg ikke det er noe problem,så langt du er en frisk person og ikke har noen åpne sår,nedsatt immunitet osv. Likevel ville jeg tatt forholdsregler og desinfisert hendene feks. Bare henting bør ikke være noe stort problem uansett. Anonymous poster hash: d3fe9...4e3
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 Det er mange som går rundt med MRSA uten å vite om det. Anonymous poster hash: 70fad...8bc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #5 Skrevet 21. oktober 2016 Han skal bo i huset jeg jobber i. Anonymous poster hash: 2a4db...cce
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Det hadde jeg ikke gjort. Går sikkert bra,men risikoen er der. Vet sjefen at du er gravid? Anonymous poster hash: e8946...699
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #7 Skrevet 21. oktober 2016 Sjefen vet om det og jeg fikk ikveld melding om å ikke dra eller ha kontakt med den e personen inntil han var gjennom nye blodprøver. Hun hadde snakket med helsesøster som sa jeg ikke skulle opp i denne personen som gravid. Mest fordi sykehusene er så strenge på dette og da blir det problemer om jeg må inn dit. Anonymous poster hash: 2a4db...cce
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #8 Skrevet 21. oktober 2016 Sjefen vet om det og jeg fikk ikveld melding om å ikke dra eller ha kontakt med den e personen inntil han var gjennom nye blodprøver. Hun hadde snakket med helsesøster som sa jeg ikke skulle opp i denne personen som gravid. Mest fordi sykehusene er så strenge på dette og da blir det problemer om jeg må inn dit. Anonymous poster hash: 2a4db...cce Mm...du Bør holde deg unna en kjent smittet person pga muligheten for sykehusinnlegelse for deg selv Anonymous poster hash: 8702e...a57
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #9 Skrevet 21. oktober 2016 Hvorfor skal han ta blodprøver? Er du sikker på at det er MRSA han har? Anonymous poster hash: 70fad...8bc
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #10 Skrevet 21. oktober 2016 Ville unngått det. Kontakt fhi. Anonymous poster hash: df382...4b0
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #11 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg ville kontaktet FHI/smittevernlegen/sykehuset der du skal føde. Og ikke høre på råd herfra. Anonymous poster hash: 35bbf...232
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg jobber selv på sykehus og er i kontakt med smittepasienter stadig vekk. Jeg er nå 22 uker på vei og har vært borti mange MRSA pasienter samt mye annet smitte. Jeg har fått beskjed fra ledelsen om at jeg skal jobbe som normalt og at så lenge jeg er riktig tildekket så er jeg godt nok beskyttet. Jeg har to ganger det siste året måttet teste meg for MRSA fordi jeg har vært i kontakt med pasienter som ikke visste at de var smittet og vi fikk derfor heller ingen beskjed. Jeg var heldigvis ikke blitt smittet. Det skal nok litt til å for å bli smittet. Du får høre etter der du jobber hva de velger å tilrettelegge for gravide. På min arbeidsplass får jeg ansvar for MRSA, HIV, hepatitt og andre infeksjoner på lik linje som alle andre ansatte selv om jeg er gravid. Anonymous poster hash: 0a0c7...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå