Gå til innhold

Oppskrift på tykk, luftig pizzabunn? Også andre tips til å få en god pizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på en pizzabunn til en langpanne? 😃 Vil helst ha en litt myk bunn, ikke helt sprø liksom.

Aner tips til fyll/smak? :)

Anonymous poster hash: c22db...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizzabunn til trines matblogg

Anonymous poster hash: 6a335...e6f

Skrevet

Pizzabunn til trines matblogg

Anonymous poster hash: 6a335...e6f

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på en pizzabunn til en langpanne? 😃 Vil helst ha en litt myk bunn, ikke helt sprø liksom.

Aner tips til fyll/smak? :)

Anonymous poster hash: c22db...c58

Bruk min du, en slager!

Ca 3 dl lunkent vann

En Ts salt

En pk gjær

Ca 6 dl mel (noen ganger litt mer)

Deigen skal ikke være klissete.

La den heve i ca 20-30 min. Stekes midt i ovnen på ca 200 grader i ca 15 min. Jeg pleier å se når osten begynner å bli gylden i kanten, da er bunnen ferdig.

Anonymous poster hash: b6e1b...be5

Skrevet

Jeg tar ca 3-dl lunken vann, en pakke med pizzagjær, 1 Ts salt, en-to gode ss med tørket oregano. Heller oppi på slump hvetemel til den er litt fast. 3-4 dl olje jobber jeg inn i den på slutten. Jeg liker at deigen er veldig løs for da blir den veldig luftig og den er lett å jobbe ut i langpanna. Og jobber lite med deigen.

Anonymous poster hash: f28c5...282

Skrevet

Har også lurt på hva for eksempel pizzabakeren, dolly osv gjør for å få den deilige bunnen. Har de mye salt i? 

Anonymous poster hash: 73cc1...068
Skrevet

Heve deigen er det som skal til,mange dropper det og det fungerer ikke.jeg bruker mye av samme oppskriften som de over har nevnt.har alltid i liten dæsj sukker sammen gjæra så den får noe å heve seg på

Skrevet

For luftig bunn er det viktig å elte lenge, gjerne 10-15 min. i eltemaskin. Da blir glutenet skikkelig elastisk og deigen kan heve seg uten å bli 'holdt tilbake'.

Anonymous poster hash: 52c88...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...