Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Jenter i 6 trinn synes farmen er kult. Men jeg synes det går seint.....22.40..... tengte egentlig å lage rutine på å se det tirsdager og torsdager i steden, på opptak eller ukesarkiv. For da kan vi se det tidligere. Men når vennene sier-skryter-snakker om-snapper omhvor de gledervseg til ikveld det er farm sv, og de skal se det.....ja da synes jeg det er fanskelig. Jenta mi var skikkelig lei seg på mandag når vennina sier "åååh, nå skal jeg og mamma kose oss med farmen i kveld....lurer på hvem som blir storbonde" mens hun står i gangen å kler på seg for å dra hjem kl 21. "Mamma, kan ikke vi også kose oss med farmen"??? Så da smelter mamma hjertet da, deilig med en 11åring i armskroken en liten time...... Går fint å få ho opp dagen etter, er oppe kl 07 hver morgen. Går hjemmefrakl 07.55, eller blir kjørt 08.10. Ser deres 11 åringer farmen? Mi liker også koth og kidsa, vårt lille land, osv. Noen i kassen snakker om instagram, ei ar fått, ei anna skal kanskje få neste uke...... er det ok?? Er det ikke 13 års grense? Selv har jeg, en bruker det lite. Aldrig egentlig. Hva med face? En gutt i klasen har egen side....... Anonymous poster hash: 63084...6d3
Mandala Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Ingen av barna mine har enn så lenge vist noen interesse for verken fb eller insta, så der satser jeg på å holde meg til aldersgrensene. Ang farmen må jeg bare si 😮😮! Aldri om mine barn hadde fått se delvis det slutter kl 22.40, men forstår selvsagt at det er vanskelig når det er en snakkis. Men er det virkelig flesteparten som får se det eller er det én som snakker veldig høyt om det og lett høres ut som "alle andre"? (Jeg syns forøvrig til og med at kl 21 var sent å gå hjem en hverdag🙊).
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Hvorfor ikke? Du kjenner barnet ditt best og vet hvordan hun blir med mindre søvn.. barnet mitt hadde taklet det fint. Og her kan besøket være til klokken 21 selv Om det er absolutt senest:) har en datter på 11 uten Facebook, Men har Instagram. Anonymous poster hash: e4c89...5e8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Kan du ikke ta det opp så hun kan se det dagen etter?jenta mi er 11år og hun får ikke insta eller fb,det er 13 års grense. Hun maser heller ikke om å få det,hun har snap da. Ikke noe interesse av farmen her. Anonymous poster hash: ef0db...8d3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 min 11 åring får se farmen, da er han ordet ferdig, og legger seg etterpå, han er ikke intressert i Insta eller Face ennå Anonymous poster hash: 74fb7...332
Iiiiik Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Har også en 6. klassing. Han er ikke interessert i Farmen, skjønner ikke helt at unger skal ha interesse for det i det hele tatt. Og om han hadde vært interessert, hadde han ikke fått se. Hvis favorittlaget spiller kamp i Champions Leage, kan han få se første omgang. Typisk ferdig kl 22. Han trenger mye søvn, så det er egentlig for sent for ham. Facebook og Instagram er uaktuelt før han er 13, akkurat på samme måte som vi gjorde det med søsteren.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Mulig jeg er streng men min 11 åring får ikke sitte oppe å se på tv til kl 23 en ukedag. Vi legger oss tidlig her i hus (21.30). Jeg må opp 5.30 hver dag. Samboer kan sove litt lenger. 11 åring er da i seng til kl 21 og får lese litt på sengen. Ikke får hun ha insta,face eller noe av det der. Synes ikke hun er moden nok til å bruke det. Vet at flere av vennene hennes har det men det påvirker ikke mine valg i det hele tatt. Anonymous poster hash: 75d0f...ac7
Husbygger Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Har 6, 8 og 10 klassing, ingen av de ser farmen. De får rett og slett ikke lov til å være så lenge oppe 2-3 kvelder i uka (unntak når det gjelder treninger). Eldstemann trener til kl. 22 to kvelder i uka. Da er han ikke i seng før nærmere 23, er ikke aktuelt at han sitter oppe så lenoe resten av ukedagene. 6 klassingen er i seng mellom 20.30 og 21. Midterste mellom 21 og 21.30 og eldstemann ca 22 når han ikke har seine treninger eller kamper. Alle 3 har snap og insta, bruker der lite. De to eldste har Facebook også.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 Vår 12 åring vil se farmen. Vi løser det med at hun legger seg senest 9.00 de dagene og står opp litt tidligere neste dag for å se det på opptak før skolen mens hun ordner seg og spiser. Anonymous poster hash: ec322...83e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Skrevet 19. oktober 2016 På vår skole, i de klassetrinnene vi har barn samarbeider faktisk de fleste om og la barn være barn. Det kjenner jeg at jeg setter pris på når jeg leser ting som dette. Men du, en må starte og kanskje tørre gå litt mot strømmen og oppfordre andre til å gjøre det samme (y) Anonymous poster hash: c69df...082
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #11 Skrevet 19. oktober 2016 Min 11-åring er ikke interessert i Farmen, men det hadde vært uaktuelt. Det er altfor seint, og hun er på ingen måte i målgruppen for programmet. Jeg må si at mitt mammahjerte ikke smelter når mine barn ikke får lov til noe jeg ikke mener er bra for dem - uansett hva venninnene gjør. Hun har heller ikke verken insta eller FB. Det er 13-årsgrense og med god grunn. De er verken modne nok til å vurdere hva en bør og ikke bør legge ut eller til å takle negative kommentarer eller manglende likes. Anonymous poster hash: 57be1...4e9
ma(G)ma med to små :) Skrevet 19. oktober 2016 #12 Skrevet 19. oktober 2016 Datteren min blir 11 i januar, så er jo et trinn lavere på skolen, men her er det leggetid klokken 21.30. Farmen hadde vært uaktuelt når det går så seint. Men sett bort fra tidspunktet; er ikke det et voksenprogram? Jeg ser det ikke selv, men er det ikke taktikk og spill og å gå bak ryggen på hverandre som er store deler av handlingen? Da forstår jeg ikke hvorfor barn ser det? Og nei, instagram, Facebook, snap o.l. er helt uaktuelt før hun er gammel nok. Kunne ha strukket meg til å gi henne det til etter sommerferien det året hun ble gammel nok dersom hun var født sent på året.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #13 Skrevet 19. oktober 2016 Kan du ikke ta det opp så hun kan se det dagen etter?jenta mi er 11år og hun får ikke insta eller fb,det er 13 års grense. Hun maser heller ikke om å få det,hun har snap da. Ikke noe interesse av farmen her. Anonymous poster hash: ef0db...8d3 Det er 13-års aldersgrense på snap også da....... Hun får altså ikke insta gram eller Facebook fordi det er 13-års aldersgrense, men hun får Snapchat til tross for 13-års aldersgrense?? Anonymous poster hash: 7bdbf...7bf
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #14 Skrevet 19. oktober 2016 Har en 11 åring her, og det hadde ikke vært aktuelt engang. Her er det natta senest 21:30. Har ikke hørt at farmen er populært i hennes vennekrets. Er jo ikke alltid våken selv på den tiden jeg. Skal opp tidlig mange morgener. Så her er det tidlig i seng. Anonymous poster hash: 72c35...1ee
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #15 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde ikke latt min på snart 11 være oppe så sent flere dager i uka over lengre tid. Hadde det vært et engangstilfelle så hadde det vært greit. Greit nok at datteren din takler fint å sove mindre i et par uker, men blir det et par mnd er det fort en annen belastning. Anonymous poster hash: d73c7...228
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #16 Skrevet 19. oktober 2016 Ta opp farmen,la henne se reprisen. Symtes det er langt verre at jentene hr snap! Anonymous poster hash: 9c514...c46
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #17 Skrevet 19. oktober 2016 Er det en serie ungene vil se som går seint setter vi det på serieopptak. Er det veldig viktig å se før de skal på skolen mp d heller stå opp tidlig for å se. Det blir bare kluss med legging når det er unger i ulike aldere her. Så skal de se det før skolen så må de våkne tidlig, og når det er superviktig som de sier så spretter de ut av senga også. De ser på mens de spiser og ordner seg. Her i huset så kan den som står opp først og skrur på tv velge kanal om morran, så det sier seg selv de ikke kan dra seg fem ekstra da... Dette er gulrotten for å få to av de ut av senga. Anonymous poster hash: d1597...f36
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #18 Skrevet 19. oktober 2016 Det er 13 års aldersgrense på sosiale medier Anonymous poster hash: acaaf...c71
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 22.40?? Som i nå? Jeg legger meg jo nå... så nei, det er ikke aktuelt. Hun går i 7.ende, men å sitte oppe så lenge utgår! På mange år! Anonymous poster hash: 8b81b...ff4
sug lut Skrevet 19. oktober 2016 #20 Skrevet 19. oktober 2016 Ingen av mine har fått se søppeltv om så alle andre i hele verden ser. Farmen er søppel-reality.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #21 Skrevet 19. oktober 2016 Å vurdere insta og face til små barn er i mine øyne galskap. Der er aldersgrense for en grunn. Og barna er nokk utsatt sånn som det er den dag i dag. Anonymous poster hash: aa7fd...335
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #22 Skrevet 20. oktober 2016 Her er det tydelig bare fantastiske foreldre som ikke tilater søppeltv eller å være oppe seint. Så flotte barn dere må ha...... Bare her hos meg da at jentene synes farmen, men ku fødsel, og snekring av hus, og fisking og kattunger, og konkuranser er stas.... Jaja, det blir nok fine folk både av mine og deres unger Anonymous poster hash: 63084...6d3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #23 Skrevet 20. oktober 2016 Hadde ikke vært aktuelt her, men så hadde jeg aldri orket å sitte å se på Farmen eller tilsvarende program selv. Du kjenner ditt barn best, og må avgjøre om det er ok med tanke på søvn, innhold i programmet, gruppepress etc. Den store snakkisen da jeg var på samme alder var Dynastiet. Jeg følte selv at alle andre fikk se det (det stemte sikkert ikke), mens mine kjipe foreldre ikke gav meg lov. Har kommet over det nå😜 Anonymous poster hash: 5dd62...36a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #24 Skrevet 20. oktober 2016 Vi holder oss til aldersgrense på sosiale medier og de har fast leggetid.. Er det noe de vil se tar vi det opp. Anonymous poster hash: 4d49e...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #25 Skrevet 20. oktober 2016 Vi ser også farmen med 11 åringen. Går helt fint det. Anonymous poster hash: 40d0b...3a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå