Gå til innhold

Gravid etter 2 MA...stresset....

Anbefalte innlegg

Hadde MA uke 9+3 (oppdaget 9+4) i september 2016 og MA uke 6+2 Juni 2016 (oppdaget 9+5)...

Var til Gyn for 2 uker siden for celleprøver og han ga meg henvisning for og ta blodprøver 1 eller 2 mensen dag for å starte utredningen,så da har jeg gått og ventet på mensen...mange symptomer på at den kommer men 5 dager over ikm i dag og tenkte hmmm....kansje ta en test...? Å tror dere ikke den var positivt!!! 🤔🤗 vi har kun har sammleie 1 gang ved eggløsning denne måneden pga sykdom og satset på å ikke være gravid så jeg kan få utredningen... nå er jeg bekymret for og miste denne også...klarer ikke glede meg på en måte... fått time til legen neste uke da så blir vel tidlig ultralyd!

Ps.er jo selfølgelig også veldig gla for å være gravid men bekymrelsen veie tyngre...😔❤

Noen som har en gla historie?🙂

Ps.ingen barn fra før😞

Endret av Tankefullelille
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144296669-gravid-etter-2-mastresset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Gratulerer :babysmokk: 
​Har selv mistet 8 ganger i MA/SA. Forstår godt at du nå er nervøs!!
​Men vil råde deg å begynne på progrestoronstøtte (for eksempel Crinone eller Lutinus), og kanskje også blodfortynnende sprøyter (f.eks Klexane eller Fragmin), eller pillene Abyl-E.

​Dette må du selvfølgelig få utskrevet på resept fra legen din etter at han/hun har vurdert deg/din graviditet.

​Min kropp nekter å holde på fostere - sies at den er fiendtlig mot fremmedlegemer. Men har klart å få 3 barn nå, og er gravid med 4.mann. Denne gangen går jeg på 3 vaginale Lutinus-piller i døgnet + 1 Klexane-sprøyte (settes i magen).

​Uansett, ønsker jeg deg lykke til :)

Ah, ja, nei, da var du ikke sååååå superfruktbar som det virket som :P  Jeg trodde du ble gravid bare mannen så på deg, og at du kun hadde vansker med å holde på embryoet.

​Men håper denne spiren klorer seg fast :)  Noen mener det er hysteri, men mitt ene råd er å unngå koffein nå de første ukene, så kun en kopp kaffe/cola om dagen om du er avhengig. Det står skrevet i papirene jeg får fra ivf-klinikken. ALT for å holde på den lille :eeeh: 

Annonse

Jeg mistet tre ganger i vår, en MA som ble oppdaget i uke 9, men nok hadde skjedd senest i uke 6, og to SA i uke 6. Mensen var litt skrudd i den perioden, så de to siste oppdaget jeg kun ved ekstremt med oppkast og tretthet.

Jeg gjorde ingenting etter tredje gangen, tenkte kun at jeg var statistisk uheldig (har to barn fra før, og ingen aborter før disse tre).

Nå er jeg gravid i uke 15. 😊 så det ser virkelig ut til å gå rett vei denne gangen.

Jeg krysser fingrene for deg. 😊

Anonymous poster hash: e6903...2ed

Jeg mistet 2 ganger i fjor, og da jeg ble gravid igjen før jul var jeg kjemperedd og engstelig... Blødde i tillegg et par ganger i første trimester, og var på tuppa hele tiden. Senket ikke skuldrene før i uke 25-26, så det var laaaange måneder! Men det gikk bra og vesla ligger nå å sover i sengen sin, 2 mnd gammel <3

Lykke til!

Annonse

På ultralyd i dag sa legen alt var som det skulle for 5+ men at det var for tidlig og se hjerte aktivitet enda,noe han advarte om før ul også😊

Fikk ny time om 2 uker og om at er som det skal så blir det ul hver uke etter dette fram til uke 13😊

Krysser fingrene for ♡ om 2 uker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...