Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Spiser ikke brød, men mesterbakerens knekkebrød med urter og havsalt. Dagen i går så slik ut Frokost: 1 knekkebrød med leverpostei og majones til pålegg. Vann. lunsj kl 11: 2 knekkebrød med leverpostei og makrell i tomat. Majones på begge. Vann. kl 2: 1 knekkebrød med makrell i tomat og majones. Middag kl 5: 1/2 potet med litt størrelse, gulerot og 3 fiskepinner. Litt vita lett hjertegod på poteten. 1 1/2 glass saft(solbærsirup) Kl 6: liten neve tørket frukt. kveldsmat: enda litt mer tørket frukt og 2 runde kanelknekkebrød med brunost og salami. 3 glass zero fordelt utover dagen/kvelden. Bruker ofte litt majones istede for smør. Er dette mye eller lite? Kunne kanskje byttet ut knekkebrødet til den uten havsalt og urter, men det smaker ikke noe godt😝 hva skal jeg gjøre?? Jobber i bhg, så sitter ikke bare i ro i løpet av dagen heller.. Har lagt på meg 13 kg siden jul😣 Anonymous poster hash: 585a0...65c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Og hvor mye har kommet ut andre veien de siste dagene? Vekt dag til dag er ikke noe poeng i (med mindre du har en eller annen medisinsk tilstand som gjør at du må passe på vannvekta). Uke til uke er bedre, gjerne i kombinasjon med et målebånd. Vekten avhenger av tid på døgnet, hvor mye du har i tarmen, når du er i syklus (jeg varierer med 2-3 kg ila en syklus, osv. For å legge på deg 600 gram må du ha gått ganske mange tusen kalorier i overskudd (det sies ca 7000 kalorier for å gå opp en kilo, uten at jeg vet hvor riktig det er). Legg bort vekta til neste onsdag,og vei deg igjen da. Anonymous poster hash: 4d57b...7a0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg er nok ikke den beste til å svare for jeg har aldri slanket meg da jeg er naturlig tynn. MEN... Majones? Jeg bruker veldig sjeldent majones, eller smør for den saks skyld. Omtrent halvparten av majonesen er fett. I tillegg er leverpostei full av fett selv om den er sunn. Salami? Full av fett. Solbærsirup? Er vel stappfull av sukker. Jeg ville aldri spist så mye fett og så usunt og jeg er ikke på slanker'n. Anonymous poster hash: 9ce87...38d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 En ting til... Er det sukker i den tørkede frukten? Det var på tv2 hjelper deg at det er ekstremt mye sukker i tørket frukt. Anonymous poster hash: 9ce87...38d
MammantilNurket Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Lite mat, men mye kalorier. Velg magert pålegg som kokt skinke, kalkun og egg, dropp tørket frukt (kaloribombe de luxe!), majones (er vel 100 kalorier i en skje, tror jeg) og saft med sukker drikker man bare ikke - enten man slanker seg eller ei. Fiskepinner er vel heller ikke noe særlig - velg ren fisk, kylling eller magert kjøtt som du grillet, baker i ovn eller damper. Endret 19. oktober 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Hvor er frukt og grønt? Du burde få i deg 1-2 never med frukt og grønt (mest grønt!) til hvert hovedmåltid. Jeg syns pålegget ditt ser greit ut. Middagen var litt lite syns jeg, og høres ikke ut som en bra middag heller. Tørket frukt er veldig kaloririkt, og ofte tilsatt sukker. Ville heller laget en frisk fruktsalat, eller tatt en rute med 70% sjokolade. Anonymous poster hash: ee065...588
the amazing spidermamma Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Man går jo litt opp og ned i løpet av en mnd uten at det har noen betydning. Det er meningsløst å veie seg fra dag til dag. Jeg hadde sultet hvis jeg skulle ha spist så lite mat. Noe av poenget må vel være å få opp forbrenningen, og da må man spise en del, samtidig som kostholdet vel ikke bør bestå av majones og saft.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 For meg synes eg det er lite og ensidig mat. Knekkebrødet inneheld mykje salt og det kan binde vatn i kroppen som igjen gir utslag på vekta. Majones har sunt fett, men eg vil tru den butikkjøpte inneheld mykje snusk (tek 1min å lage sjølv). Tilslutt, ikkje veg deg kvar dag. Ein dag i veka er nok og gjerne på same tidspkt på dagen. Og som andre har poengter, viktig å tenke på kva som har kome it av kroppen også, samt kvar ein er i syklusen Anonymous poster hash: 15085...249
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg synes det så litt lite ut kcalmessig jeg da. Hva med å få inn en frukt eller to(i stedet for tørket frukt) og kanskje en neve nøtter. men sier som de andre dropp den majonesen. Ta heller et knekkebrød ekstra, gjerne wasa sitt fiberbalance (inneholder kun 35 kcal) med noe godt på, skinke med paprika og agurk f.eks. Da har du mer næringsrikt som også metter mer. Og dropp å veie deg så mye, man går ikke opp 600 gram i fett på ei natt. Det er bare vann og bæsj. Vekten varierer jo ofte en del i løpet av en syklus også. Anonymous poster hash: 9130b...62a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Skrevet 19. oktober 2016 Det er vanlig at vekta svinger litt uten at det betyr at du har lagt på deg 600g fett på en dag! Du spiser veldig mye knekkebrød! Det gir ikke nødvendigvis for mange kalorier, men karbohydrater binder vann i kroppen. Majones er jo kjempekaloririkt! Men generelt ser det ut som litt lite mat. Få i deg mer grønnsaker og proteiner. Last ned en gratis kalori-app så du har oversikt. Anonymous poster hash: 793c8...fff
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #11 Skrevet 19. oktober 2016 For meg synes eg det er lite og ensidig mat. Knekkebrødet inneheld mykje salt og det kan binde vatn i kroppen som igjen gir utslag på vekta. Majones har sunt fett, men eg vil tru den butikkjøpte inneheld mykje snusk (tek 1min å lage sjølv). Tilslutt, ikkje veg deg kvar dag. Ein dag i veka er nok og gjerne på same tidspkt på dagen. Og som andre har poengter, viktig å tenke på kva som har kome it av kroppen også, samt kvar ein er i syklusen Anonymous poster hash: 15085...249 Forresten; mykje sukker og zeroprodukter er for meg no-no. Eg har lest at kunstig søtning kan trigge søt- og fetthunger. Anonymous poster hash: 15085...249
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #12 Skrevet 19. oktober 2016 Brunost og salami på kanelknekkebrød er vel mer en dessert. Du må spise mer. Men dropp majones, solbærsaft, brunost og salami. Høyt innhold av sukker og/eller fett. Kokt gulrot har også høy glykemisk indeks. Fiskepinner er vel ikke spesielt sunt, spiser det ikke selv. Ville valgt noe renere, filet av fisk eller kylling. Nøtter og tørket frukt ville jeg droppet. Spis heller frukt/grønt rått. Liker du noen yoghurtliknende produkter som er magre? Liker du salat? Det er litt i overkant med fire knekkebrødmåltider. Selv om du beveger deg mye i løpet av en dag, hadde det vært bra med en gåtur/løpetur i tillegg. Ville ikke veid meg hver dag. Anonymous poster hash: 7cc30...d80
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #13 Skrevet 19. oktober 2016 Gode innspill fra de andre her. By the way er kanelknekkebrød på linje med kjeks. Og hvor er grønnsakene? Spis 700-1000 gr grønnsaker daglig, så får du ikke plass til så mye mer. 😉 Anonymous poster hash: 388b3...506
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #14 Skrevet 19. oktober 2016 Majones, salami, brunost, tørket frukt og majones igjen. Du spiser jo fett og sukker hele dagen lang. Det er vel ikke å slanke seg? Mye mat kan jeg være enig i at du ikke spiser. Men det kan man jo si hvis man spiser en pose potetgull i løpet av dagen også. Les om kalorier og slanking du så har du bedre forutsetninger for å lykkes. Anonymous poster hash: 3a82a...9dd
Luksusdyret Skrevet 19. oktober 2016 #16 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg er nok ikke den beste til å svare for jeg har aldri slanket meg da jeg er naturlig tynn. MEN... Majones? Jeg bruker veldig sjeldent majones, eller smør for den saks skyld. Omtrent halvparten av majonesen er fett. I tillegg er leverpostei full av fett selv om den er sunn. Salami? Full av fett. Solbærsirup? Er vel stappfull av sukker. Jeg ville aldri spist så mye fett og så usunt og jeg er ikke på slanker'n. Anonymous poster hash: 9ce87...38d Fett er ikke farlig. Til og med de som går på ekstrem lavkarbo og slanker seg, spiser fett.
Luksusdyret Skrevet 19. oktober 2016 #17 Skrevet 19. oktober 2016 Lite mat, men mye kalorier. Velg magert pålegg som kokt skinke, kalkun og egg, dropp tørket frukt (kaloribombe de luxe!), majones (er vel 100 kalorier i en skje, tror jeg) og saft med sukker drikker man bare ikke - enten man slanker seg eller ei. Fiskepinner er vel heller ikke noe særlig - velg ren fisk, kylling eller magert kjøtt som du grillet, baker i ovn eller damper. Hvorfor drikker man ikke saft med sukker hvis man ikke slanker seg? Er aspartam bedre, eller mener du at kun saft laget fra bunn av en selv uten tilsatt sukker er OK? Bare generelt nysgjerrig.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #18 Skrevet 19. oktober 2016 Vekten kan gå opp og ned bare i væske. Jeg kan glatt gå opp en kilo eller to over natten om jeg har spist for mye karbohydrater ift. hva kroppen min fungerer best på. Jeg måtte slutte å dra på helgebesøk hos en bestemt venninne fordi jeg la på meg fire kilo på to dager hver eneste gang. Prøvde å ta med mat selv, men det var ikke populært (eller de spiste det opp før jeg fikk det selv). De spiser knekkebrød og/eller brød flere ganger om dagen, lite pålegg på og middager med lite fett og proteiner og grønnsaker, men dessto mer karbohydrater. Vekten jeg la på meg var selvfølgelig bare vann, så det gikk jo av igjen etter en stund, men det ble faktisk så slitsomt for kroppen min (ikke hodet) å gå så mye opp og ned at jeg bare ga opp til slutt. Forteller dette bare for å vise hvor mye noen kan gå opp av for mye karbohydrater. Har jeg hatt en dag/kveld med mye karbohydrater, kanskje et selskap med dessert/kaker og ut på byen og alkohol i tillegg så går jeg fint opp 1-3 kilo til dagen etter. Det er ganske sprøtt. Hi - det virker på meg som om du egentlig spiser for lite, men feil for din kropp. Det blir mange måltider med knekkebrød, og videre så spiser du tørket frukt også et par ganger i tillegg til kanelknekkebrød på ettermiddag kveld. Jeg vil tro du får dette søtsuget fordi du ikke har spist nok og riktig tidligere på dagen. Tørket frukt, til og med den uten ekstra tilsatt sukker, er det lett å få i seg mye fruktsukker gjennom. Det metter dårlig, er fort gjort å spise en neve - og dermed har du fått i deg masse fruktsukker. Hadde jeg spist som deg en dag, Hi, så hadde jeg trolig gått opp mer enn 600 gr i væske. Og på sikt ville jeg også lagt på meg fett av det. Og hadde jeg i tillegg gjort slik noen her sier - å kutte ut majones og fett - da hadde det blitt enda verre. Om du har gått opp 13 kilo siden jul så spiser du feil, fortsetter du å legge på deg med måten du spiser på nå så er også det et tydelig tegn på at det er feil for kroppen din. Mest trolig så trenger du å spise anderledes for å holde blodsukkeret ditt mer stabilt slik at du også slipper det søtsuget ettermiddag/kveld. Holder du blodsukkeret ditt jevnt, så er det lettere å gå ned. Anonymous poster hash: 6d91b...285
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 600 g fra dag til dag er helt normalt! Sier som flere andre; vei deg max 1 gang per uke. Da får du et mye riktigere bilde av vektutviklingen din. Samme dag og tidspunkt hver uke. Anonymous poster hash: 6fa71...946
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #20 Skrevet 19. oktober 2016 Bruker faktisk å veie med en gang i uka, men har gått opp 2 kg på to uker. Ble majones på knekkebrødene i går da jeg hadde den med på jobb. Spiser som regel med agurk på, men ikke denne gangen. Tørket frukt er ikke en vane, men noe jeg kjøpte i helga i håp om at barna ville ha det. Bruker ikke ha det ellers. Samme med kanelknekkebrødene. Egentlig for barna sin del, men var tom for de andre knekkebrødene. Drikker som regel vann til middag, men mannen sto for alt i går. Måtte bare spise det han serverte for å unngå sure miner. Spiste derfor kun 3 fiskepinner, litt potet og det dobbelte med gulerot. ja, det er kanskje i overkant med knekkebrødene, men joghurt o.l liker jeg ikke pga konsistensen. Salat er helt ok, men siden det er bare jeg som spiser det er det så mye som går i søpla.. Skal ta til meg det om majonesen, men bare så det er sagt, spiser det ikke mange ganger for dag til vanlig😉 skal bli flinkere til å spise rå grønnsaker, selv om det ikke smaker godt😂 Anonymous poster hash: 585a0...65c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #21 Skrevet 19. oktober 2016 Vei hver morgen men logg det i lifesum el og se på kurven ikke fra dag til dag. Da ser du om du går jevnt opp, ned eller ligger flatt. Variasjon på 1-2 kg er normalt selv om vekta er "stabil". Du må se på trenden. Anonymous poster hash: a9861...dc5
MammantilNurket Skrevet 19. oktober 2016 #22 Skrevet 19. oktober 2016 Hvorfor drikker man ikke saft med sukker hvis man ikke slanker seg? Er aspartam bedre, eller mener du at kun saft laget fra bunn av en selv uten tilsatt sukker er OK? Bare generelt nysgjerrig. Vel. Saft er ikke bra for tennene og uavhengig om man slanker seg eller ikke er jo ikke sukker veldig bra for kroppen ... også er jo vann den beste tørstedrikken 😊
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #23 Skrevet 19. oktober 2016 Fett er ikke farlig. Til og med de som går på ekstrem lavkarbo og slanker seg, spiser fett. Jeg har ikke skrevet at det er farlig. Men hun slanker seg og spiser masse fett og sukker OG karbohydrater. Anonymous poster hash: 9ce87...38d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #24 Skrevet 19. oktober 2016 Tror du trenger et kostholdskurs. Nesten alt det du spiser er sånt jeg kaller snacks... Anonymous poster hash: e3181...786
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #25 Skrevet 19. oktober 2016 Om det er mye eller lite er vanskelig for oss å si, siden vi ikke vet noe om mengdene. Hvis du tenker deg ned i vekt må du selv skaffe deg et forhold til hvor mye mat som er "mye" på det området som betyr noe, nemlig kalorier. 1 spiseskje ekte majones kan inneholde opp mot 200 kalorier. Hvis jeg spiser 4 skiver med 2 gode striper majones kan jeg dermed dekke omtrent hele dagsbehovet mitt KUN med majonesen. Så du må gjøre den innsatsen det er å lese på pakken! Anonymous poster hash: 4d57b...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå