Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Vi pleier tømme i do. Men nå har vi flyttet og det er et stykke å gå fra kjøkkenet. Tømte i vasken før, men det klogget seg til og ble tett og vannskade. Anonymous poster hash: 71f91...e3d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Går i søpla her Anonymous poster hash: f33a3...af1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Går i søpla her Anonymous poster hash: f33a3...af1 Takk for svar! Men, den er jo ganske våt, er det ikke sølete? Bruker du grønn gjenvinningspose da? Anonymous poster hash: 71f91...e3d
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Ut i vasken. Gruten tar med seg fett og rensker opp! Hvis du har rhododendron, så liker de grut i molda. Endret 18. oktober 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Ut i vasken. Gruten tar med seg fett og rensker opp! Hvis du har rhododendron, så liker de grut i molda. Takk for svar. Men, er du sikker på det? Vi hadde som sagt vannskade her. Rørleggerne sa at det er såpass mye fett i kaffegruten at det kan avleire seg og klogge til vasken. Det var det som skjedde her en gang vi ikke var hjemme, at vannet ikke kom forbi denne kaffeproppen..... Anonymous poster hash: 71f91...e3d
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Takk for svar. Men, er du sikker på det? Vi hadde som sagt vannskade her. Rørleggerne sa at det er såpass mye fett i kaffegruten at det kan avleire seg og klogge til vasken. Det var det som skjedde her en gang vi ikke var hjemme, at vannet ikke kom forbi denne kaffeproppen..... Anonymous poster hash: 71f91...e3d Hmm. Jeg må jo sjekke det, når du sier det, men jeg hadde rørlegger her for 5 år siden pga noe annet, og hørte ingen ting om gjenklogging. Har hevet ut grut hver dag siden den gang. Tikkende bombe kanskje?!?!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Masse fett i kaffebønner, så grut går aldri i vasken her. Kastet det i matsøpla. Anonymous poster hash: b197a...769
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 Kaster det ut i buskene. Katter hater kaffegrut så det er vinn vinn. Anonymous poster hash: a8be2...658
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 Kaster det ut i buskene. Katter hater kaffegrut så det er vinn vinn. Anonymous poster hash: a8be2...658 Dæsken, her må det endringer til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Skrevet 19. oktober 2016 Hmm. Jeg må jo sjekke det, når du sier det, men jeg hadde rørlegger her for 5 år siden pga noe annet, og hørte ingen ting om gjenklogging. Har hevet ut grut hver dag siden den gang. Tikkende bombe kanskje?!?! Jeg har også hørt at kaffegrut ikke skal verken i vasken eller i do, men i matsøppel. Den er for øvrig konge å lage kroppsskrubb av. Bland kaffegrut med feks litt honning, og skrubb i vei. Anonymous poster hash: c394e...01b
Mamma_til_2 Skrevet 19. oktober 2016 #11 Skrevet 19. oktober 2016 Vi sorterer ikke søppel her så gluten går i en tom melkekartong og kastes med resten. Grunt i avløp gjorde jeg en gang og fikk kjeft av min far pga av fettet, men vet ikke om det er pga at vi maler bønner selv så det er mer fett i den gruten.
prekæs Skrevet 19. oktober 2016 #12 Skrevet 19. oktober 2016 Bør legges i kompost eller rett i bed. Fjerner brunsniler
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #13 Skrevet 19. oktober 2016 Bor med en rørlegger, og han ble rasende da jeg tømte gruten i vasken!🙈😄 Det skal visst hverken der eller i do...så da går det i matavfallet her. Anonymous poster hash: ae2bc...ceb
the amazing spidermamma Skrevet 19. oktober 2016 #14 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg har også hørt at kaffegrut ikke skal verken i vasken eller i do, men i matsøppel. Den er for øvrig konge å lage kroppsskrubb av. Bland kaffegrut med feks litt honning, og skrubb i vei. Anonymous poster hash: c394e...01b Kjempegod ide å lage skrubb, tenkte jeg først. Men hvordan får du da unngått at det havner i sluket etterpå?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #15 Skrevet 19. oktober 2016 Før helte jeg det i et kaffefilter. Innimellom i vasken (men det skal jeg slutte med nå). Nå har vi fått brune matavfallsposer og de er vanntette, så nå går grutet rett i søpla. Anonymous poster hash: 056f3...3be
tante grusom master of law Skrevet 19. oktober 2016 #16 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg har også hørt at kaffegrut ikke skal verken i vasken eller i do, men i matsøppel. Den er for øvrig konge å lage kroppsskrubb av. Bland kaffegrut med feks litt honning, og skrubb i vei. Anonymous poster hash: c394e...01b Da kommer den jo i sluken i dusjen da...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #17 Skrevet 19. oktober 2016 Kaster det ut i bed og busker. Katter hater det, snegler hater det 😊 Og blomster og busker liker det 😅 Anonymous poster hash: e3e99...24f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #18 Skrevet 19. oktober 2016 Vi sorterer ikke søppel her så gluten går i en tom melkekartong og kastes med resten. Grunt i avløp gjorde jeg en gang og fikk kjeft av min far pga av fettet, men vet ikke om det er pga at vi maler bønner selv så det er mer fett i den gruten. Digresjon men, sorterer ikke søppel? Er det frivillig å ikke sortere? Anonymous poster hash: d7971...8c4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 Kaster det i matsøppelet. Det er visst ypperlig for kompost, hvis man driver med det. Anonymous poster hash: 12686...7b6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #20 Skrevet 19. oktober 2016 Digresjon men, sorterer ikke søppel? Er det frivillig å ikke sortere? Anonymous poster hash: d7971...8c4 Det er ikke alle kommuner som legger til rette for det. Vet om noen steder det er kun papir og restavfall. Her går matsøppel og restavfall i samme bøtte ute, så hvis jeg ikke gidder å sortere, har jeg plass til like mye søppel. Anonymous poster hash: 44773...8c1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #21 Skrevet 19. oktober 2016 Det er ikke alle kommuner som legger til rette for det. Vet om noen steder det er kun papir og restavfall. Her går matsøppel og restavfall i samme bøtte ute, så hvis jeg ikke gidder å sortere, har jeg plass til like mye søppel. Anonymous poster hash: 44773...8c1 Her skal også alt i samme bøtte, men det skal sorteres i ulike poser. Hvit er rest, grønn er mat og rød er papir.. hvis ikke det er sortert korrekt så blir ikke søpla tømt den uka. Anonymous poster hash: d7971...8c4
Yellow Brick Road Skrevet 19. oktober 2016 #22 Skrevet 19. oktober 2016 I søpla, og av og til litt på planter. Gruten er da ikke så våt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #23 Skrevet 19. oktober 2016 Søpla Det skal overhodet ikke i vasken eller i do Anonymous poster hash: 2911b...e87
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #24 Skrevet 19. oktober 2016 Kjempegod ide å lage skrubb, tenkte jeg først. Men hvordan får du da unngått at det havner i sluket etterpå? Da kommer den jo i sluken i dusjen da... Man bruker ikke så mye grut til å lage skrubb av altså. En stor teskje grut holder i massevis til å massere hele kroppen med, så det er en helt annen problemstilling enn å kaste et helt filter/kanne full av grut i sluket. Man drar med seg gruten rundt på kroppen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Når det er sagt så bruker jeg å gjøre dette, og når jeg er ferdig skyller jeg kroppen med hånddusjen slik at grut og slikt havner på gulvet i motsatt hjørne av sluken (litt vanskelig å forklare, men det er ikke så komplisert som det kanskje høres ut). På den måten er det ikke så mye som havner ned i sluket og når vannet har rent bort/ned i sluket tar jeg vekk resten med litt toalettpapir og kaster i søpla. Anonymous poster hash: c394e...01b
Gjest Skrevet 19. oktober 2016 #25 Skrevet 19. oktober 2016 Snur kanna opp ned og lar kaffe restene renne ut. Tar ut pressdelen og bruker en skje for å få alt ut i søppla 😃👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå