Gå til innhold

Hvordan stelle og ta vare på krøller til min baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 18 mnd. Håret floker seg offte i bakhodet, pga han griser med melk eller tar på håret mens han spiser.

Om vi klipper han vil krøllene forsvinne da? Vi har aldri klippet han!

Anonymous poster hash: 3e9fb...20e

Fortsetter under...

Skrevet

Min gutt er velsignet med blonde krøller.

Da han var liten skylte jeg håret hans med vann når vi badet ham. Aldri noe problem med tanke på mat og melk i håret.

Nå er han tre og vi vasker håret en til to ganger i uken. Bruker sjampo for barn. Skyller håret med bare vann i tillegg.

Om morgenen børster jeg håret hans med litt fuktig børste for å "få opp krøllene". Har noen ganger litt spraybalsam i.

Skrevet

Han er bare 18 mnd. Håret floker seg offte i bakhodet, pga han griser med melk eller tar på håret mens han spiser.

Om vi klipper han vil krøllene forsvinne da? Vi har aldri klippet han!

Nei krøller forsvinner ikke i den form av at de ikke vokser ut igjen dersom dere klipper han. På lik linje som om hvis han skulle hatt slett hår, så får han ikke krøller av å klippe seg :klaske:

Anonymous poster hash: 4f26a...fd8

Skrevet

Min gutt er velsignet med blonde krøller.

Da han var liten skylte jeg håret hans med vann når vi badet ham. Aldri noe problem med tanke på mat og melk i håret.

Nå er han tre og vi vasker håret en til to ganger i uken. Bruker sjampo for barn. Skyller håret med bare vann i tillegg.

Om morgenen børster jeg håret hans med litt fuktig børste for å "få opp krøllene". Har noen ganger litt spraybalsam i.

Min sønn også. Blond med krøller! Utrolig vakkert ❤️

Jeg vasker håret hans med bamse shampo og spraybalsam fra bamse.

Noen ganger ser han ut som karius og baktus på håret 😏

Klippet du han? vokste det krøller igjen?

Skrevet

Nei krøller forsvinner ikke i den form av at de ikke vokser ut igjen dersom dere klipper han. På lik linje som om hvis han skulle hatt slett hår, så får han ikke krøller av å klippe seg :klaske:

Jeg vet ikke om det er en myte eller ikke, men har hørt andre si at om man har krøller som baby og om man klipper så vokser det ikke krøller igjen(på noen)

Skrevet

Min sønn også. Blond med krøller! Utrolig vakkert ❤️

Jeg vasker håret hans med bamse shampo og spraybalsam fra bamse.

Noen ganger ser han ut som karius og baktus på håret 😏

Klippet du han? vokste det krøller igjen?

Vi bruker også Bamse-produktene.

Det er min mor som klipper ham. Jeg tør ikke å gjøre det selv og er redd han skal ende opp med "standard gutteklipp" hvis vi tar ham med til frisøren.

Når håret stusses blir krøllene mer "spenstige".

Annonse

Skrevet

Jeg vet ikke om det er en myte eller ikke, men har hørt andre si at om man har krøller som baby og om man klipper så vokser det ikke krøller igjen(på noen)

Stemmer for mine! Hatt nydelige babykrøller som ble glatt stritt hår etter første hårklipp.

Anonymous poster hash: da397...5c6

Skrevet

Spørs jo om det kun er de nederste lokkene som har krøller eller om det er krøllete over hele. Noen har babykrøller som blir borte når de klippes bort mens andre har varige krøller. Om det håret som kommer senere (det som er på toppen) også er krøllete er det større sjanse for at håret forblir krøllete.

Anonymous poster hash: 4ed36...c4c

Skrevet

Min gutt hadde masse krøller som liten. Jeg klippet ham da han var ca 18-20 måneder, og siden har håret vært stritt. Men det hadde selvsagt skjedd uansett om jeg hadde klippet ham eller ikke. Håret forandrer seg fra man er baby til man er smårolling - og også senere i livet. Hvis jeg ikke hadde klippet krøllene, ville det forsvunnet etter hvert som håret falt av, og det nye, rette håret under "overtok". 

Anonymous poster hash: d9692...064

Skrevet

Det kan nok skje ja. Sønnen min hadde nydelige krøllee i nakken. Etter klipp ble det helt rett. Men det vil det jo evnt bli etterhvert uansett.. :)

Skrevet

Stemmer for mine! Hatt nydelige babykrøller som ble glatt stritt hår etter første hårklipp.

Samme her. Mellomste gutten hadde nydelige blonde krøller til han var to, da klippet vi håret og det ble helt slett.

Skrevet

Da frister det faktisk ikke å klippe han! ❤️ Han er jo så fin med krøllene, men samtidig så burde han klippes hvertfall bitte litt

Men er skeptisk til hvordan det skal gå, han lar meg så vidt ta på håret hans :/

Skrevet

Her hadde han også ordentlig korketrekkere som baby, jeg har stusset det jevnlig uten at det har gjort håret stritt altså. Men jo større unga blir dess tykkere og tyngre blir håret, og da strekker jo krøllene seg litt også. Her krøller fortsatt tuppene seg og "babyhåret" i panna. snart 6 år gammel.

Anonymous poster hash: 4ff74...734

Annonse

Skrevet

Da frister det faktisk ikke å klippe han! ❤️ Han er jo så fin med krøllene, men samtidig så burde han klippes hvertfall bitte litt

Men er skeptisk til hvordan det skal gå, han lar meg så vidt ta på håret hans :/

Bruk en ordentlig saks, gi en noe godt å knaske på i tripp trappen foran favorittfilmen ;) Det fungerte fint på første klipp her i allefall.

Anonymous poster hash: 4ff74...734

Skrevet

Stemmer for min og 😑 han hadde de søteste babykrøllene og ved første hårklipp hos frisøren tok de mye mer av håret enn avtalt (han var helt kortklipt😣) og nå har det vokst ut igjen og ingen krøller å se😐😐

Anonymous poster hash: f6180...dc0

Gjest Antarctica
Skrevet

Men i den tiden da de fleste klipper seg for første gang, ca 2 år, er "babyhåret" på tilbakegang. Det skiftes ut etter ca 3-årsalderen med "barnehåret", som har en annen karakter og kvalitet. Så mange opplever faktisk at de klipper ungene og deretter ikke ser snurten av krøllene igjen. Det er ikke årsak/virkning, men sammenfall i tid. Husker det på min egen bror: han ble klippet som ca 3 år gammel, fikk glatt hår etterpå - og så kom krøllene tilbake ved 15-årsalderen!

Skrevet

Veninna mi klippet sin sønn og han fikk ikke krøller igjen når det vokset ut igjen.

/

Så det er ikke sikkert at krøllene vokser ut igjen om du klipper.

Men kjøp sånn balsam spray og spray for og greie håret 😊

Anonymous poster hash: 6b70e...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...