Gå til innhold

Jeg er så lei av å sitte i senga å hoste hver kveld/natt

Anbefalte innlegg

Hoster på 4.uka nå. Litt bedre siden jeg ikke hoster så mye på dagen. Men hver eneste kveld rundt kl 21 tiden begynner jeg å hoste,det tetter seg i brystet og det piper og gurgler fra hele meg. Når kl er rundt 02-03 pleier jeg å sittende halvveis i koma.

Ingenting å Gjøre i følge legen. Må bare ta tiden til hjelp da det er er virus som herjer i kroppen. Føler det er feil å bruke egenmelding å siden jeg ikke hoster på dagen men er i ok form, bortsett fra at jeg går rundt som en zombie pga søvnmangel. Er i tillegg gravid så kjenner at den hosten river og sliter i hele kroppen.

Andre her som sliter med det samme eller har hatt det? Hvor lenge satt den fordømrede hosten i?

Anonymous poster hash: b4387...9a3

Fortsetter under...

Har du prøvd slimløsende. Jeg har astma og blir veldig fort tett, da hjelper Bisolvon godt for meg.

Anonymous poster hash: 757be...d32

Det er bare tørrhoste så det er det kanskje ikke så mye hjelp i slimløsende? Har astma jeg også men ventoline som går på nå har ingen effekt :(

H.i

Det er bare tørrhoste så det er det kanskje ikke så mye hjelp i slimløsende? Har astma jeg også men ventoline som går på nå har ingen effekt :(

H.i

Tar du noe annet enn ventoline, noe forebyggende og langtidsvirkende?

Anonymous poster hash: 1899c...46b

H.i

Nei, det hjelper nok ikke på tørrhoste. Jeg regnet med at du var slimete, siden du skrev at det gurglet

Annonse

Tar du noe annet enn ventoline, noe forebyggende og langtidsvirkende?

Nei fikk beskjed om at jeg kun fikk bruke ventoline i svangerskapet. Men vet ikke om det er astmaen som er forverret eller viruset. Lå en uke med feber,hoste og sår hals så noe virus har det vært. Men hosten har liksom ikke gitt seg.

H.i

Nei, det hjelper nok ikke på tørrhoste. Jeg regnet med at du var slimete, siden du skrev at det gurglet

Altså det gurgler i brystet mitt som om det er masse i veien i pusterøret. Datteren min sier jeg høres ut som en sulten zombie på natten 😄 men det kommer ikke noe slim. Er bare tørrhoste selv om jeg håper hver gang jeg hoster at det skal løsne siden det føles ut som jeg puster gjennom et sugerør.

H.i

Altså det gurgler i brystet mitt som om det er masse i veien i pusterøret. Datteren min sier jeg høres ut som en sulten zombie på natten men det kommer ikke noe slim. Er bare tørrhoste selv om jeg håper hver gang jeg hoster at det skal løsne siden det føles ut som jeg puster gjennom et sugerør.

H.i

Sulten zombie :legrine: Det var litt av en beskrivelse.

Altså det gurgler i brystet mitt som om det er masse i veien i pusterøret. Datteren min sier jeg høres ut som en sulten zombie på natten 😄 men det kommer ikke noe slim. Er bare tørrhoste selv om jeg håper hver gang jeg hoster at det skal løsne siden det føles ut som jeg puster gjennom et sugerør.

H.i

Kan det være atypisk lungebetennelse? Mykoplasma?

Anonymous poster hash: 6f352...b20

Fribol hjalp meg da jeg var gravid og hostet mye om natten. Det er sukkerfri halsdrops som du får kjøpt på apotek. Veldig lindrende og overraskende god effekt.

Anonymous poster hash: 84e15...08b

De sa hos legen at det bare var et virus. Ble ikke tatt røntgen fordi jeg er gravid.

H.i

Annonse

Fribol hjalp meg da jeg var gravid og hostet mye om natten. Det er sukkerfri halsdrops som du får kjøpt på apotek. Veldig lindrende og overraskende god effekt.

Anonymous poster hash: 84e15...08b

Skal stikke innom å kjøpe de så håper jeg de har like god effekt på meg 😊

Takk for tips.

H.i

De sa hos legen at det bare var et virus. Ble ikke tatt røntgen fordi jeg er gravid.

H.i

Jeg hadde mykoplasma, var til legen sikkert fire ganger på to måneder, fant ingenting. Ble til slutt sykmeldt i to uker og ble mye bedre. Fikk røntgen etter det igjen og de så da at jeg hadde hatt lungebetennelse.

Du bør ta opp med legen din om du bør sykmeldes, spesielt ettersom du er gravid.

Anonymous poster hash: f9823...eda

Nei fikk beskjed om at jeg kun fikk bruke ventoline i svangerskapet. Men vet ikke om det er astmaen som er forverret eller viruset. Lå en uke med feber,hoste og sår hals så noe virus har det vært. Men hosten har liksom ikke gitt seg.

H.i

Men før du ble gravid brukte du noen annen medisin? Har astma selv og tar medisin langtidsvirkende morgen og kveld og ventoline ved behov, er gravid jeg og. Astmaen kan bli forverret ved graviditet. Og jeg begynner å hoste hvis jeg glemmer medisin om morgenen eller kvelden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...