Gå til innhold

Hvor mye er normalt å ha i matbudsjett til en familie på 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 voksne og 1 barn og 1 hund.

Hva er normalt og hva bør man klare seg på?

Skal prøve å spare inn en del da jeg føler vi sløser mye.

Gjerne kom med råd og tips :)

Anonymous poster hash: b787a...180

Skrevet

Kommer helt ann på vanene deres.

Vi er 4 (to voksne og to barn) og hadde ett budsjett på 12000 i mnd.

Nå hr mannen blitt student, og vi måtte virkelig skjerpe oss!

Så vi er nede i 4500-5000 kr. Kjøper inne noe mindre mat, velger bare de billigere alternativene. Kjøper ikke noe mer usunn mat heller 😉

Anonymous poster hash: 9fe9b...d85

Skrevet

Vi er to voksne og et barn, og vi bruker ca. 2000 kroner per uke på mat. Da handler vi hverdagsmiddagene på nett og helgemiddager (fredag, lørdag og søndag) på Jakobs. Og da koser vi oss mye, og sløser nok en del. Dette er inkludert vaskemidler, bleier og annet som ikke er mat som man kjøper på matvarebutikk. 

Anonymous poster hash: b0323...83e
Skrevet

Vi brukte +/- 3000 dengang vi var 3. Men vi hadde bare en inntekt en periode da, så var nødt å være bevisst på hva vi brukte.

Hadde middagsplaner og storhandlet en gang i uken, da gikk det veldig greit å klare seg med lite.

Anonymous poster hash: 2369f...b7c
Skrevet

Vi er 4, og en hund.

Bruker nok 6000 på mat. Søsteren min er tre stk og bruker "svimlende" 8-9000 i mnd :)

Anonymous poster hash: 7e6ef...492

Skrevet

Ca 6000 kr kanskje? Vi er dobbelt så mange og bruker rundt 13 000-14 000 kr, men da er to av barna tenåringsgutter som spiser myyye! ;) Da er det husholdning, altså det inkluderer tannkoster, toalettpapir, vaskemidler osv også. Litt mindre om det bare er mat.

Gode sparetips er å planlegge middager og så må du ukeshandle om mulig. Sørg for å planlegge middagene slik at dere ikke trenger å kaste noe mat, og kjøp ekstra når ting er på tilbud og frys ned.

Anonymous poster hash: 5fec5...7bc
Skrevet

Vi er to voksne, en toåring og en baby. Bruker mellom 5 og 6 tusen i måneden. Som regel rundt 1200 i uka.

Skrevet

Jeg tenker at 3000 - 4000 bør holde

Anonymous poster hash: 3ef6c...42c
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn og bruker 6500 i mnd. Da går det akkurat. Da koser vi oss litt i helgene. Vi kjøper ikke mye unødvendig, men litt kos må en ha.

Hadde aldri klart oss på 3-4000 som jeg ser noen her skriver 😬

Anonymous poster hash: fd84f...fe8

Skrevet

Vi er 3 (4 annenhver helg) og bruker minst 1500 i uka på mat. Har prøvd å kutte ned, men det funker aldri. Storhandler en gang i uka og kjøper lørdagsgodt på lørdager. Sjekker kundeaviser og handler på tilbud, likevel blir det mye penger. 

Skrevet

Supersparsommelig: 3000

Medium med litt utskeielser: 5500

Sløsing: 8000

Vi er 2+3 (1 baby) og bruker nok 10 000. Men vi unner oss det vi vil, inkl øl og snacks i helgene.

Anonymous poster hash: a1efa...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...