Gå til innhold

hvor mange kaker til barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Jeg skal en barnebursdag med sju barn på 5 år.

Småen vil absolutt ha gradiosa til mat,men hvor mange pizza trenger jeg?

Jeg skal lage en langpanne sjokoladekake og muffins,holder det?

Eller bør jeg ha noe mer?

Anonymous poster hash: 72d15...523

Anonymous poster hash: 28947...260

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144296449-hvor-mange-kaker-til-barnebursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer rett fra en fireårsdag med 8 gjester og der var det to kaker pluss boller og muffins. Det var MYE mat igjen, hver unge spiste nok ikke mer enn ett kakestykke og enten en muffins eller en bolle.

Jeg hadde regnet et lite pizzastykke til hver, og en kake pluss enten muffins eller boller. Det er ikke maten som er viktig i den alderen :)

Anonymous poster hash: 02055...f8e

2 pizza Er nok. Det holder med sjokoladekake og muffins. Er jo det de fleste liker og spiser. Har selv prøvd å lage alt mulig, flere sorter, men det blir ikke spist. Det enkle er ofte det beste ;)

Anonymous poster hash: c1b86...43a

Jeg skal en barnebursdag med sju barn på 5 år.

Småen vil absolutt ha gradiosa til mat,men hvor mange pizza trenger jeg?

Jeg skal lage en langpanne sjokoladekake og muffins,holder det?

Eller bør jeg ha noe mer?

Anonymous poster hash: 72d15...523

Anonymous poster hash: 28947...260

Jeg hadde akkurat 7 4-åringer her. Hadde minimuffins, langpanne sjokoladekake som jeg hadde skjært ut til en figur, saltstenger og oreokjeks.

Ble en del rester, så hadde restefest med besteforeldre osv etterpå.

Anonymous poster hash: 14eac...dbf

Annonse

Vi skal ha bursdag for opptil 11 barn snart. Kommer til å bake en langpannekake og en haug med muffins, så skal vi ha varmmat, salt snack og smågodt i tillegg. Tror det er nok. 

Da vi feiret bursdag i fjor hadde vi en rundkake og det var det utenom varmmaten. Ungene fikk et kakesykke hver, men vi måtte kaste ca alt som ble lagt på fatene deres når de var ferdige. Omtrent alle bare spiste pynten. Var over en halv kake igjen. Var da 8 barn om jeg ikke husker feilt.

Anonymous poster hash: eacfa...016

Nettopp hatt to barnebursdager her nå, en for 6-åring og en for 8-åring, begge med 13 gjester. Bakte bare én kake- sjokkiskake langpanne, og hadde isbar i tillegg. Veldig populært, barna fikk velge seg type is (tress-is) og hva de ville ha på toppen (non-stop, oboy, div sauser og strøssel). I tillegg hadde vi litt frukt/ bær på fat i små muffinsformer, samt popcorn. Og godtepose på slutten, ikke minst. Har i årenes løp lært meg at det enkle er ofte det beste, og har droppet store mektige cupcakes, cakepops og fancy kaker. Ungene er like fornøyde nå, som da ;) Til siste bursdagen nå serverte jeg Grandiosa som "forrett", og skal si den fikk bein å gå på!! Fire pizzaer rett ned, ikke en smule igjen! Ingen vits å stresse med hjemmelaga pizza da nei ;)

Anonymous poster hash: 1f00b...2fb

Har 4 barn og hatt mange bursdager etterhvert, min erfaring er at muffins er mest populært.

Alle tar et lite stykke sjokoladekake, men ikke alle spiser opp, og det er sjelden de spør etter en bit til. Men muffins vil alle ha, gjerne flere stykker.

Det mest populære er vanlig melis, gjerne med konditorfarge i, og forskjellig typer kakestrøssel og nonstop som pynt. Kjøper du små paraplyer, flagg e.l. og setter på toppen (sjekk søstrene grene) er lykken total :)

Tenker på sånt som dette, det er utrolig populært og de passer på sine som smeder og vil ha de med hjem

http://www.temashop.no/categories/flagg-og-dekorpinner

Anonymous poster hash: a21ca...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...