Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Det er ikke vondt, men jeg blir gal. Så forferdelig slitsomt og ubehagelig. Hva kn det skyldes? Vært sånn noen dager, men spesielt ille i dag. Siste timen har jeg hatt halsbrannfølelse fra halsen og opp mot ørene. Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 . Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Aner ikke, det virker jo som noe «akutt», type betennelse eller noe. Når jeg leste kun overskriften trodde jeg du mente kronisk, og da finnes det gode øvelser å gjøre - spør tannlege eller fysioterapeut om øvelser. Anonymous poster hash: 11789...a71
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 Ja, overskriften var kanskje litt overdreven. Men det har altså vært konstant nå noen dager. Jeg skal til tannlegen i morgen, så jeg skal høre med han da. Jeg prøvde noen øvelser jeg leste om, og da føltes kjeven helt rar, mesten bedøvd. Aldri vært borti lignende. HI Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har omtrent kronisk anspent kjevemuskulatur. Det kommer mest sannsynlig av stress og at jeg har feilbitt. Kjenner at jeg spenner kjeven veldig mye. Fikk Naproxen av tannlegen, for å løsne det litt opp. Det funka greit. Nå trenger jeg Naproxen ca 2-4 ganger i måneden bare, ikke hver dag. Anonymous poster hash: df6f4...d88
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har samme problem og får ofte hodepine pga av det! Jeg anspenner kjeven uten å tenke over det, men det er verst på natten når jeg ligger med hodet på puten! Tannlegen min anbefalte kjeveplate eller noe liknende, sånn i gummi vet du, men det takket jeg pent nei til for da hadde jeg iallefall ikke fått sove! Prøv å massere kjeven, kan være utrolig smertefullt men det hjelper! Anonymous poster hash: 1c148...356
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Tusen takk for svar og råd. Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 Spenninger. Kanskje skjærer du tenner om natta? Jeg hadde mye av det for noen år siden. Jeg levde i et forhold og i en jobb som ikke var bra for meg, og skar tenner hver natt. Våknet utslitt og stiv i kjeven. Søk logoped, tannlege, manuelterapeut eller kranio-sakralterapeut (eller alle 4). Tannlegen kan tilpasse ei bittskinne som hindrer gnaging om natta. Hos stemmepedagog kan du også få gode øvelser til avspenning. Anonymous poster hash: e8f73...4ef
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har en nakkeskade, så dette er et kjent problem. For det første: Gjennom dagen - sjekk at du slapper av i kjeven og ikke strammer. For å løse opp har jeg to øvelser: "jogge" med kjeven. (det ser drit-teit ut, så gjør det for deg selv) Deretter setter du tunga godt plantet opp i gummen og spenner i fra - og slapper av. Gjesp Anonymous poster hash: b64a1...be2
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 Spenninger. Kanskje skjærer du tenner om natta? Jeg hadde mye av det for noen år siden. Jeg levde i et forhold og i en jobb som ikke var bra for meg, og skar tenner hver natt. Våknet utslitt og stiv i kjeven. Søk logoped, tannlege, manuelterapeut eller kranio-sakralterapeut (eller alle 4). Tannlegen kan tilpasse ei bittskinne som hindrer gnaging om natta. Hos stemmepedagog kan du også få gode øvelser til avspenning. Anonymous poster hash: e8f73...4ef Jeg tror ikke jeg skjærer tenner, da har jeg i såfall begynt med det nå. Skjønner virkelig ikke hva det kan komme av, det kom jo så plutselig. Er jo såklart umulig for noen her inne å vite også, men fint å høre litt erfaringer. Tar til meg alt av råd Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #11 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har en nakkeskade, så dette er et kjent problem. For det første: Gjennom dagen - sjekk at du slapper av i kjeven og ikke strammer. For å løse opp har jeg to øvelser: "jogge" med kjeven. (det ser drit-teit ut, så gjør det for deg selv) Deretter setter du tunga godt plantet opp i gummen og spenner i fra - og slapper av. Gjesp Anonymous poster hash: b64a1...be2 Takk for svar, skal prøve litt "jogging". 🙊 Anonymous poster hash: dceda...563
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #12 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg tror ikke jeg skjærer tenner, da har jeg i såfall begynt med det nå. Skjønner virkelig ikke hva det kan komme av, det kom jo så plutselig. Er jo såklart umulig for noen her inne å vite også, men fint å høre litt erfaringer. Tar til meg alt av råd Anonymous poster hash: dceda...563 Man skjærer ikke nødvendigvis tenner med lyd, altså. Men biter hardt sammen og "låser" kjeven. Anonymous poster hash: e8f73...4ef
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #13 Skrevet 17. oktober 2016 Det skjønner jeg, bare så rart at jeg i såfall merker dette først nå, så plutselig. Men for alt jeg vet så er det jo nettopp det. Anonymous poster hash: dceda...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå