Gå til innhold

Hvordan er leiekontrakten ved et dødsfall.Hva sier loven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min er død? Hvordan er loven ved et dødsfall? Han leier bolig .må vi etterlatte betale 3 mnd oppsigelse.?

Anonymous poster hash: 34639...bc0

Skrevet

Faren min er død? Hvordan er loven ved et dødsfall? Han leier bolig .må vi etterlatte betale 3 mnd oppsigelse.?

Jeg leier ut, jeg hadde krevd depositumet som er 3 mnd leie. Hvorfor skal jeg tape på det? Dere vil vel ha de pengene dere da? Skam deg

Anonymous poster hash: 878bf...9c0

Skrevet

Jeg leier ut, jeg hadde krevd depositumet som er 3 mnd leie. Hvorfor skal jeg tape på det? Dere vil vel ha de pengene dere da? Skam deg

Snu på det, hvor skal de lastes for en død fars husleie?

Anonymous poster hash: 24e28...572

Skrevet

Ikke dere etterlatte. Dødsboet må betale.

Anonymous poster hash: 1fd2f...4b4

Skrevet

Snu på det, hvor skal de lastes for en død fars husleie?

Anonymous poster hash: 24e28...572

Hvis utleier krever depositumet så taper vel ikke de etterlatte noe heller. Synes det med depositum virker helt rett.

Anonymous poster hash: 91bce...b9d

Skrevet

Når man tar over et dødsbo tar man både verdier og utgifter.

Oppsigelsestid er en av utgiftene.

Ser det er surt, men utleier skal ikke tape selv om det er trist hendelse.

Anonymous poster hash: 25000...790

Skrevet

Alle utestående utgifter og gjeld den døde har må betales fra dødsboet, inkludert husleien i oppsigelsestiden. En grei måte å ordne det på et å la huseier få depositumet

Vær forberedt på at det også kommer til å komme en del andre regninger i tiden som kommer, alt fra strøm og telefon til restskatt. Alt må betales.

Anonymous poster hash: c778b...1cd

Skrevet

Da mamma døde var dødsboet ansvarlig for husleien i oppsigelsen. Ettersom det ikke var midler i dødsboet ryddet vi ut og vasket ned så leiligheten ble disponibel for eieren.

Vi barna var ikke ansvarlig for verken husleie eller andre regninger.

Anonymous poster hash: 4040b...dd8

Skrevet

Trivelig svar!

Anonymous poster hash: 47c72...d6a

Skrevet

Det er ikke dere, men dødsboet som er ansvarlig for utgiftene, som flere snakker om her.  Førsteprioritet er "normale" begravelseskostnader, deretter gjeld, resten er arv.  Er det ikke penger i boet og er det ikke innbetalt depositum, taper utleier pengene sine.  Med et stort og viktig MEN. Velger dere privat skiftet, kan dere ende opp med å bli ansvarlig for gjeld, om husleie kommer inn som gjeld her, vet jeg ikke.

Skrevet

Det er forresten ikke sånn at et dødsfall i seg selv er en oppsigelse, det er dødsboet som må si opp leiligheten etter vanlige regler.

Skrevet

Hva?! Hvor gammel er du ? Eller,hvilken diagnose har du som ikke eier empati? Dette var et av de styggeste svar jeg har sett her inne!
Skrevet

Hvis dette er reellt og ikke en "tenk hvis-tråd" etter alle andre husleietråder her så snakk med utleier.

En ting er at utleier har krav på leie ut oppsigelsestiden, en annen sak er om utleier ønsker å hjelpe dere i en trist situasjon.

Jeg er utleier selv og ville sett på det som en selvfølge at jeg ville utlyst leiligheten omgående, og hvis den rette leietaker dukker opp og ville overta tidligere, så hadde jeg latt dere avslutte leieforholdet så raskt som mulig.

Men jeg ville ikke latt leiligheten stå tom gratis bare for å være grei, hadde jeg kunnet det så hadde jeg ikke hatt leietakere i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 83277...6ab

Skrevet

Hva?! Hvor gammel er du ? Eller,hvilken diagnose har du som ikke eier empati? Dette var et av de styggeste svar jeg har sett her inne!

Hva er det som er så stygt med det? Hvorfor skal man som utleier gi bort pengene man har rett på? 

Skrevet

Hva er det egentlig du mener hun skal skamme seg for? Å stille spørsmål?

Anonymous poster hash: 93bff...b37

Skrevet

Hva er det som er så stygt med det? Hvorfor skal man som utleier gi bort pengene man har rett på?

Så å insinuere at de vil ha pengene, og å slenge på skam deg til noen som har mistet sin far er akseptabelt i din verden? Ja ja...

Skrevet

Her er det noen som har et spørsmål om hvordan ting fungerer. Hvor står det at de vil ha pengene. Snakk om å være passiv aggressiv.

Anonymous poster hash: 745da...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...