Gå til innhold

Er det snø i Bergen om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor er det mest barnevennlig boligområde? Som ikke er humpete/fjellete. 

Anonymous poster hash: 91c44...6b3
Skrevet

Humpete og fjellete er det stort sett i byen mellom de syv fjell... 

Det kan være masse snø i en dag eller to. Også er det gjerne slaps i en uke etterpå. 

Kan være vintre som nesten er helt bare, også kan det faktisk også komme skikkelig snø som ligger litt. 

Anonymous poster hash: 68808...0d3
Skrevet

Humpete og fjellete er det stort sett i byen mellom de syv fjell... 

Det kan være masse snø i en dag eller to. Også er det gjerne slaps i en uke etterpå. 

Kan være vintre som nesten er helt bare, også kan det faktisk også komme skikkelig snø som ligger litt. 

Anonymous poster hash: 68808...0d3

Det er greit med fjell rundt, men liker ikke å måtte gå opp og ned småhauger/småfjell for å komme til venner og butikk osv.

Skrevet

Men er Bergen sånn som Stavanger når det gjelder snø, for i stavanger vil jeg si at det aldri kommer snø.

Skrevet

Det er ikke vanlig med snø som ligger nei. Kan komme litt snø som ligger noen dager, kanskje opp til en uke, så smelter(regner bort) den. Så kan det gå en uke eller fire så kommer en ny runde snø og sånn kan det holde på.

Jeg bodde i Bergen i 3 vintre for noen år siden, første vinteren var det mye mildt og omtrent ikke snø, de to neste(2010 og 2011) var det mye snø og kaldt, lenge. Men det hører nok til unntaket.

Anonymous poster hash: a15e5...6f8
Skrevet

Men er Bergen sånn som Stavanger når det gjelder snø, for i stavanger vil jeg si at det aldri kommer snø.

Er fra Stavanger, bodd fire år i Bergen og bor nå i Kristiansand. Vil påstå at Stavanger og Bergen er ganske like når det kommer til snø.

Anonymous poster hash: 410e0...ffd

Skrevet

Det er som de andre skriver, sjeldent og lite snø i forhold til resten av landet. Det har hendt at det har lagt snø i noen uker, men det er svært sjeldent. Vanligvis ligger den i 1-4 dager før den regner bort. Det er mye slaps da, og glatt, men lite snø. Vi fra Bergen er liksom aldri helt med i diskusjonene rundt om alle barn burde ha ski, og skidager på skolen osv, for det er et noe ukjent problem her. Barna mine kan egentlig ikke gå på ski rett og slett fordi da må vi kjøre opp på et fjell.

Flate områder må du lete lenge etter i Bergen ;) Hvor andre anbefaler en å bo kommer an på hvor de har bodd før selv. I Bergen er det litt tendens til  snakke ned bydeler man selv ikke bor i, men har hørt rykter om da man selv var yngre. For eksempel er jeg fra Åsane og har hørt mye fælt om Fyllingsdalen, mens de som bor i Fyllingsdalen har akkurat samme syn på Åsane ;) Jeg liker Åsane godt, og om du bosetter deg nær Åsane Senter er det forholdsvist flatt.

Anonymous poster hash: 8e76d...968
Skrevet

Åsane er flott, barnevennlig og mye å finne på 👍🏻😄

Anonymous poster hash: 0001e...01e

Skrevet

Områder i Fana og landås og solsiden-minde er vel relativt flatt også. Unngå fjellsiden, eidsvåg, solheimsviken, lønborg og fyllingsdalen om du ikke liker opp-og-ned. Men som flere sier..dette er byen mellom syv fjell, så flatt er det INGEN steder. Det er forholdsvis lite snø, men store variasjoner. feks i 2015/2016 var det mange uker sammenhengende med nesten -10. Det opplevde jeg som uvanlig, og hadde det vært nedbør i forkant ville det vært en lang periode med snø, men det var heldigvis bart. Stort sett ligger snøen 1-3 dager og så vassser man i slaps i en uke, så beintøyet på vinterstid er forede støvler fra november og ut mars ;) 

Men det er en by med MYE sjarm og personlighet, og det skjer masse gøy som festspill, nattjazz og BIFF som noen få eksempler. Og ingenting slår mai i Bergen

Anonymous poster hash: 12a55...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...