Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. Dette er sikkert feil plass å skrive på, men dette innlegget passer nok ingen plass..må barr få ut det jeg tenker på. Jeg er endelig blitt gravid igjen, etter og ha prøvd en stund. Er overlykkelig over at jeg endelig er gravid igjen, har hatt noen fryktelige mnd. Vi va gravide og babyen var ventet veldig snart, endelig var ventetida over og alle gledet seg sånn! Alt var kjøpt inn og vi var verdens lykkeligste❤️ Jeg var til kontroll på sykehuset og det ble oppdaget at det var tomt for fostervann. Jeg ble sendt med fly til et større sykehus og fikk beskjed om at babyen ville bli tatt ut. Det ble ikke som forventet og di sendte meg bare hjem igjen. 3 dager etter dette kjente jeg ikke liv og det ble konstatert at babyen desverre var død. Grusomt! Det eneste jeg tenkte var at jeg måtte bli gravid på nytt. Nå har det endelig skjedd, men inni meg så føles det slik at jeg må få det samme kjønnet som vi skulle fått forrige gang. Det sliter i meg at det er ikke sikkert det blir samme kjønnet. Jeg trenger ingen som sier jeg burde være glad uansett osv, jeg er voksen og er klar over dette. Jeg er glad bare jeg får et friskt barn såklart. Men samtidig så sliter det i meg at jeg må få samme kjønnet som vi mistet, det er mitt høyeste ønske. Er det noen her som klarer å sette seg inn i situasjonen og forstå tankene mine?

Anonymous poster hash: 310f8...d20

Fortsetter under...

Jeg tror at den følelsen du har nå kommer til å forsvinne temmelig fort. Enten på ultralyd når du ser barnet ditt, hvis ikke, så er den garantert borte når du får barnet ditt i armene.

Det er absolutt ikke en grusom tanke du har, du ønsker jo egentlig bare å erstatte noe du har mistet. Det er normalt, og jeg er sikker på at den følelsen vil forsvinne når babyen i magen blir en egen person for deg.

Jeg føler med deg!

Anonymous poster hash: b2af9...bab

• 2 uker senere...

Vil si du har en ganske vanlig reaksjon. Vet flere som mister barn gjerne ønsker seg det motsatte kjønn. Jeg tror dette vil gå over, men tror og det er viktig at du snakker med jordmor/lege om dette og får tettere oppfølging denne gang, ikke bare kontroller men og samtaler. Masse lykke til❤️

Anonymous poster hash: b7d7f...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...