Gå til innhold

Når slutte med adventskalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere år forskjell mellom spesielt to av barna - eldste er 13år. Tenker egentlig at det snart er slutt på pakkekalender mtp alderen, men det blir jo veldig stusselig siden de to små er for små til å slutte med det.. Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: ad733...b04

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor skal du slutte med det da?

Min 15-åring synes fremdeles det er kjempekoselig med kalender ihvertfall.

Blir jo ikke så spennende gaver lenger da, et flaxlodd til 10 kr, en pakke tyggis, en 20-kroning til å kjøpe en baguett i kantina på skolen, en lite sjokoladenisse osv (er gutt dette så neglelakk og hårstrikker utgår). Men han synes fremdeles det er så koselig med den hjemmelagede pakkekalenderen på veggen på rommet sitt, med 24 små pakker hengende fra. 

Anonymous poster hash: 3c025...79b
Skrevet

Mine som nå er 11 og 12 har ikke hatt pakkekalender på flere år. Nå har de bare sjokkiskalender.

Anonymous poster hash: 7ebb2...1ab

Skrevet

Her er eldste ti, men hun har sagt at hun er fornøyd med flaxkalender, så da blir det det. Mens 7-åringen nok vil ha legokalender. Har alltid hatt pakkekalender laget av besteforeldre, men de har etterhvert slitt med å fylle dem, kjøper lett litt for barnslige ting, så barna synes selv det er ok å slutte.

Anonymous poster hash: 02c41...c3d

Skrevet

Hva vil eldste selv da?

Her ville de eldste slutte, så vi avviklet hele pakkekalenderen. De takket fint hver dag, men som de sa så er det faktisk ikke så spennende å få en visk, refleks eller tikroning osv. De vet jo de får det som trengs uansett.

Som 14 åringen sa her så mente han at det nok var mer spennende når vi foreldre var små fordi da var det ikke vanlig å ha så mye ting og folk nok hadde dårligere råd. De har pc, mobil og sportsutstyr og ønsker ikke masse småting.

Anonymous poster hash: e455f...c28

Skrevet

Hvorfor skal du slutte med det da?

Min 15-åring synes fremdeles det er kjempekoselig med kalender ihvertfall.

Blir jo ikke så spennende gaver lenger da, et flaxlodd til 10 kr, en pakke tyggis, en 20-kroning til å kjøpe en baguett i kantina på skolen, en lite sjokoladenisse osv (er gutt dette så neglelakk og hårstrikker utgår). Men han synes fremdeles det er så koselig med den hjemmelagede pakkekalenderen på veggen på rommet sitt, med 24 små pakker hengende fra.

Får han ikke dette selv om det ikke pakkes inn?

Annonse

Skrevet

Jeg er 41 og får fortsatt kalender av mamma 😜

Anonymous poster hash: 25f3a...cdd

Skrevet

Får han ikke dette selv om det ikke pakkes inn?

Nei, han får ikke noe hver dag nei.

Han får månedslønn og kjøper selv det han trenger av tyggis, sjokolade og kantinemat, men han får ikke så mye at han kan unne seg sånt hver dag.

Dessuten er det noe med tradisjonen, at vi henger opp kalenderen han selv lagde med pappaen sin da han var liten (en malt hobbyplate med 24 gullkroker, pyntet med nisser og juletrær), å våkne 1.desember og det henger 24 små pakker der som "nissen" har hengt opp i løpet av natta, åpne den lille pakken hver morgen.... Det er tradisjon, gode minner og kos rett og slett.

Skrevet

Jeg er 41 og får fortsatt kalender av mamma

Min tante på 77 får kalender av sin sønn (min fetter) som er 47. Jeg aner ikke når han begynte med det, men det er mange år siden, og jeg synes det er så koselig :)

Anonymous poster hash: 961d5...5cd

Skrevet

Mine på 21 og 22 ønsker seg fortsatt pakkekalender, og det får de :) Ser ingen grunn til å slutte. 

Anonymous poster hash: e4dad...bed
Skrevet

Jeg synes det var kjempekjekt og fikk kalender helt til jeg flyttet hjemmefra som 20-åring.

Har laget til mamma noen år. I år skal en venninne få i tillegg til barna mine.

Anonymous poster hash: 400a1...b7f

Skrevet

Jeg er 41 og får fortsatt kalender av mamma 😜

Jeg fikk også kalender av mamma helt til jeg ble 39. Da fikk jeg barn og det ble slutt på det.

Så jeg skjønner ikke spørsmålet kjenner jeg. 😆

Anonymous poster hash: 4b044...d38

Skrevet

Jeg fekk pakkekalender av mamma helt til jeg flyttet hjemmefra. Syns det var kjempekoselig. Kjekt jeg meg selv rett kommer mini barn til å få minsta like lenge om det fortsatt er takknemlige for det. Om det begynner å blir misfornøyde gidde jeg ikke.

Anonymous poster hash: 76c57...52f

Annonse

Skrevet

Slutte? Jeg lager kalender til min mormor på 90 år.

Anonymous poster hash: 20d82...5ec
Skrevet

Min eldste sa da hun var 13 at jeg kunne fortsette hvis jeg hadde veldig lyst til det, men at hun egentlig syntes det var greit å slutte nå. Hun ba ikke om det, men fikk 500 kroner i stedet. De siste årene har hun fått pakker noen dager, men ingenting de fleste dagene.  Mannen min får også enkelte gaver, men ikke hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...