Livmor Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Noen som kan dele sine erfaringer? Har fått dette til ettåringen min siden hun er kraftig forstoppet. Syns det er vanskelig å få i henne, så tar gjerne i mot tips til matvarer som skjuler smaken best. Hun har nå fått en pose i to dager, men ikke noe avføring enda. Hvilke doser må dere andre bruke? Og stemmer det at urinen skal lukte vondt (nesten som om hun går på antibiotika)? Trodde hun skulle få avføring ganske kjapt, men den gang ei:-(
TinaK 1990 Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Movicol junior til 8 åringen. Rører det ut i saft. Aldri vært problem, men nå er han litt eldre enn din og lettere "å samarbeide" med. Men han er sær i både mat- og drikkevarer. Har aldri sagt noe på blandingen (pulver som røres ut i et lite glass saft eller eplejuice)
Livmor Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2016 Movicol junior til 8 åringen. Rører det ut i saft. Aldri vært problem, men nå er han litt eldre enn din og lettere "å samarbeide" med. Men han er sær i både mat- og drikkevarer. Har aldri sagt noe på blandingen (pulver som røres ut i et lite glass saft eller eplejuice) Tror muligens den juniorvarianten smaker mindre. Kanskje vi bare må få den isteden... Hvor stor dose må til på din gutt?
TinaK 1990 Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Han brukte en pose på morgen og en pose kveld i 2 uker, nå bruker han en pose kun om kveld.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Junior her. Blandes i juice og vann blanding. Når det gjelder å få i medisin synes jeg favorittdrikken er lov. Nå går vi på vedlikeholdsdoser. En pose morgen og kveld. Ved full forstoppelse er det ganske høye doser som må til. Det står dosering på pakningsvedlegget. Om det er full stopp får hun to poser morgen og kveld her. Reaksjonen kan bli eksplosiv når det først kommer. Om barnet ikke har noe avføring i løpet av et døgn ville jeg satt en microlax. Tarmen suger hele tiden opp væske og den kan bli veldig harde propper i endetarm som "sitter fast" microlax hjelper barnet å få ut proppene. Ville også lagt et håndkle under laken/ha på tisselaken i senga det kan bli veldig grisete når det løsner. Anonymous poster hash: dc858...72d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Nå bruker min 3-åring det pga. hemorroide, ikke forstoppelse, så jeg kan ikke si noe om dosering. Men vi blander ut en pose i et glass med litt eplejuice, og da merker hun ikke smaken. Bruker movicol junior. Anonymous poster hash: 5e2df...fbb
Salvador Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 Min startet med det som ett-åring. Det er ingen forskjell på junior og vanlig movicol, bortsett fra mengden pr pose og prisen. 1stk vanlig pose er det samme som 2stk junior og også mye billigere. Sønnen min fikk en ganske intens oppstarts-kur, og deretter gikk han over til fast tre poser om dagen (brukte da junior, var ikke klar over prisforskjellen da), og så regulerte vi mengden etter som hvordan konsistensen var på avføringen. Nå bruker han 1/4 pose (vanlig movicol) annenhver dag. Det er ikke så mye, men vi har prøvd å kutte ut men da ble han bare forstoppet igjen. Han er blitt 3,5 år nå, og blir fulgt opp jevnlig hos barnelege. Det er ingenting som indikerer at han har noe allergier eller intoleranser, han er bare kronisk forstoppet. Vi blander ut i husholdningssaft eller eplejuice, og det har aldri vært noe problem å få i han det. Jeg fikk beskjed om at vi kunne bruke saft eller juice, bare ikke appelsinjuice.
&KJ& Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Junior smaker lite, anbefales! Vær obs på mulig "propp" i endetarmen som hindrer det å komme ut. Da kan det være nødvendig med klyster for å løsne det hvis ingenting skjer.
Salvador Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 Junior smaker lite, anbefales! Vær obs på mulig "propp" i endetarmen som hindrer det å komme ut. Da kan det være nødvendig med klyster for å løsne det hvis ingenting skjer. Jeg spurte de på apoteket om det var noe forskjell i smak, og de sa at begge inneholder akkurat det samme bare junior i mindre mengde. Det finnes også movicol meg sjokoladesmak, men tviler på at den smaker noe godt.
Livmor Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2016 Tror vi rett og slett må få juniorvarianten, dette er helt håpløst. Har ringt legevakten for å høre om de kan hjelpe oss, skulle så inderlig gjerne sluppet å sette klyster på henne igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Movicol junior har nøytral smak og selges kun med resept. Vi blander det ut i smoothie. Barnet kjenner godt at det er movicol oppi men det smaker ikke vondt. Anonymous poster hash: e9c74...3f3
Regina Phalange Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Som noen over her nevner, Movicol Junior smaker ingenting og fåes kun på resept. Vær oppmerksom på at ikke alle apotek har den inne, så når du får resept på den ville jeg ringt apoteket først og fått de til å bestille om de ikke har den inne. Vi brukte 1 pose morgen og 1 kveld i mange år. Blandet i Biola eller yoghurt. Det tar noen dager før du får noen virkning.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Min 3-åring bruker også movicol junior, og har gjort det i et år. Dere som sier den ikke smaker noe - har dere smakt selv? Det har nemlig jeg, og det smaker VONDT!! Vi rører den ut i ganske sterk saft for å få den i henne. Har gått på 1 dose om dagen, men nå bruker hun det kun ved behov. Løsner da gjerne etter et par dager. Anonymous poster hash: ecea7...898
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 Vi fant ut at appelsinjus funker best til movicol junior. Det smaker rart, men appelsinjusen kamuflerer det meste. Ettåringen godtok det uten problem på 3. dagen. Anonymous poster hash: c3280...e01
Livmor Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2016 Vi fikk resept fra legevakten, og rakk akkurat apoteket. Kjenner absolutt smaken av juniorvarianten også, men ikke sånn som den andre. Har fått i tuppa ca en pose i dag, og håper vi får ut noe i løpet av helga.
peek-a-boo Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg synes det er mer smak på Movicol enn Movicol junior. Vi blander Movicol junior ut med biola, 3-åringen drikker det helt fint
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Bruker til babyen på 9 mnd. Blander i mindre vann enn det som står, så lite som mulig, og blander i middagen (glass/hjemmelaget) gir god saltsmak til maten. Funker fint selv om jeg bruker undre væske, evt drikke ved siden av. Jevner med litt grøtpulver hvis d blir for tynt. Men hvis hun er veldig forstoppet bør du gi et microlax miniklyx for å få ut proppa, movicol er mer forebyggende og holder væske i avføringa så den ikke blir for hard. Anonymous poster hash: dcdb1...02a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 Movicol junior smaker ikke VONDT, men litt salt. Samme som movicol vanlig, bare annen dose i posen. Anonymous poster hash: dcdb1...02a
Salvador Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 Vi fikk resept fra legevakten, og rakk akkurat apoteket. Kjenner absolutt smaken av juniorvarianten også, men ikke sånn som den andre. Har fått i tuppa ca en pose i dag, og håper vi får ut noe i løpet av helga. Bare husk på dosen, 1 pose movicol junior er akkurat det samme som en halv pose vanlig movicol, både smak og innhold. Håper det løsner! Har forferdelige minner fra da min slet med forstoppelse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå