Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Hunden vår er 7 måneder og bjeffer veldig på andre hunder og mennesker. Han er ikke aggresiv, vil kun hilse på, men han gjør det jo på feil måte. Vi har gått på valpekurs, men det hjalp ikke. Har også hatt mye sosialisering. Har forsøkt å gå andre veien når han har begynt å bjeffe, være streng, lokke med godbiter osv. uten hell. Folk tror jo jeg kommer med en drapsmaskin der han kommer ruslende med sin grove røst og 20 kilo Når han en sjelden gang får hilse på selvom han bjeffer er han SÅ glad! Han elsker kos og er snill som dagen er lang, han gjør det bare på feil måte! Anonymous poster hash: 39c2b...514
Superdolly Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Det kan være vanskelig. Den metoden jeg har hatt hell med, er å først lære hunden å bjeffe på kommando. Deretter legger du inn en kommando for å stoppe bjeffingen. Og da kan du bruke den når du vil han skal slutte. Men det tar lang tid og mye tålmodighet. Det er mulig det finnes enklere måter. Jeg har gjort det en gang, på en hund. og dette var det som virket for oss.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 Det er jo noen raser som er nærmest "programmert" til å bjeffe mye, og da kan det være vanskelig, for da ligger det i hundens natur å bruke stemmen sin. Men rådet du fikk pver her, kan jo være verd å prøve. Og å gå på flere valpekurs og omgås hunder og mennesker mye (og menneskene dere treffer må instrueres til å snu ryggen til hunden hver ang den bjeffer, så den ikke opplever at bjeffingen gir positiv repons). Anonymous poster hash: fc06a...e76
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 Takk for svar. Hvordan lærer man bjeffing på kommando da? Det er en Norsk Elgund og de bjeffer jo en del, men skulle så gjerne fått han til å ikke bjeffe på andre hunder og mennesker Anonymous poster hash: 39c2b...514
Superdolly Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 Takk for svar. Hvordan lærer man bjeffing på kommando da? Det er en Norsk Elgund og de bjeffer jo en del, men skulle så gjerne fått han til å ikke bjeffe på andre hunder og mennesker Anonymous poster hash: 39c2b...514 På samme måte som du lærer inn all annen atferd. Jeg har brukt klikker, men konvensjonelle metoder kan sikkert funke like bra. Klikk når hunden bjeffer, gi godbit og ros. Legg etter hvert på kommandoord, klikk, ros og godbit. Det tar ikke lang tid før bikkja skjønner poenget . Så tar du samme prosess med å lære inn kommandoord for å stoppe bjeffingen. Kommando, klikk, ros og godbit når bikkja slutter å bjeffe. Er du konsekvent og jobber mye med det, kan det gå ganske fort .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå