Gå til innhold

Får ikke forsikret barnet med ADHD !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Har barn som av ulik grunn ikke får forsikring på barna sine? Viktigst av alt, har dere fått avslag ett sted og napp ett annet?

Fortsetter under...

Skrevet

Derfor forsikrer man allerede på babystadiet.

Anonymous poster hash: 9c0ea...8f8

Skrevet

Min nevø ble utredet for ADHD med klart resultat på at han ikke har det. Bare det at han er utredet gjorde at han ikke får forsikring. Vi har forsikret barna få dager etter fødsel.

Anonymous poster hash: 722fc...d26

Skrevet

Jeg får forsikring på henne, men pga en medfødt skade gjelder ikke forsikringen om hun skulle bli ufør pga følger av den

Anonymous poster hash: 85f71...1e6

Skrevet

Det skal dessverre lite til for å ikke få forsikring eller for å få forbehold i forsikringen. Vi har mye bokstavdiagnoser i familien og passet derfor på å forsikre tidlig.

Anonymous poster hash: db07d...523
Skrevet

Du får vel ikke tegnet forsikring på et barn med diagnose? Det er jo derfor man tegner forsikringen så fort som mulig. Nytter ikke å forsikre bilen etter at du har vraka den heller liksom...

Anonymous poster hash: 194f1...676

Annonse

Skrevet

Du får vel ikke tegnet forsikring på et barn med diagnose? Det er jo derfor man tegner forsikringen så fort som mulig. Nytter ikke å forsikre bilen etter at du har vraka den heller liksom...

Håper det ikke var så stygt ment som du sa det. HI har vel ikke vraket ungen sin. Og barneforsikringer er dyrt, vi hadde ikke råd da de to eldste var små, og yngste er født 12 uker prematur så der gadd vi ikke prøve engang.

Skrevet

Dette så bare veldig feil ut.  En bil som er vraka er ubrukelig ja, men dette er et barn HI snakker om. Og ADHD er jo ikke akkurat verdens undergang.  

Skrevet

HI dette kan jeg ikke noe om, men er dere medlem i en forening / gruppe for foreldre med bokstavbarn ? Tipper du får mer konstruktive svar der. 

Skrevet

Vi fikk forsikret eldste selv om han forskjellige diagnoser. Men han får ikke full forsikring, kun dødsfall og invalid. Ufør får han ikke. Han er født med hjertefeil og litt annet så ville aldri fått full forsikring uansett.

Husker vi ble ringt opp av forsikringselskapet fordi de stusset over at vi hadde fullforsikret de to andre barna våre, og de lurte på hvorfor vi ikke hadde gjort det med eldste. Sa da at vi gjerne skulle gjort det, men at pga diagnose mente de at han ikke var verdt like mye og derfor avslo full forsikring. Ble ganske stille i andre enden da...

Men noe forsikring må dere kunne få selv med adhd. Ville ringt rundt til de forskjellige selskapene og hørt. Vi har IF, og selv om de ikke ga full forsikring så var det ikke noe problem å få delforsikring.

Skrevet

Det er jo mye større fare for at forsikringsselskapet skal måtte utbetale forsikring ved ulykke, uførhet, ansvar osv hvis barnet har en zlike diagnose enn for andre barn. Forsikringen skulle da kanskje vært 20 ganger så dyr (nå tok jeg bare etctall). Så mye er det ikke mange som er villige til å betale.

Anonymous poster hash: 658b0...47e

Skrevet

Vi forsikret barna fra de var babyer, og glad er jeg for det. Det viste seg at eldste har mild grad av CP, fikk diagnosen når hun var 3. Hun kan aldri bytte forsikringsselskap, da, men det er jo greit nok.

Skrevet

Mener du barnet som ikke har ADHD eller barnet med diagnosen? Du får selvfølgelig ikke forsikret barnet som har ADHD mot ADHD. Diagnosen er allerede der.

Jeg har en datter som ble hjerteoperert i en alder av 2 uker. Hun har fått forsikring men all hjerterelaterte sykdommer er ekskludert fra forsikringsvilkårene.

Annonse

Skrevet

Barnet med ADHD har fått avslag på all forsikring.. Kan forstå ufør men også død..

Skrevet

Barnet med ADHD har fått avslag på all forsikring.. Kan forstå ufør men også død..

Faren for at han gjør farlige ting som kan ende med at han dør er veldig mye høyere enn for dem uten ADHD, mer uvøren i trafikken, større fare for å klatre på noe uten å sjekke afc det er trygt, mye større fare for å ende uten utdanningg og jobb med alt det fører med seg osv.

Skrevet

Faren for at han gjør farlige ting som kan ende med at han dør er veldig mye høyere enn for dem uten ADHD, mer uvøren i trafikken, større fare for å klatre på noe uten å sjekke afc det er trygt, mye større fare for å ende uten utdanningg og jobb med alt det fører med seg osv.

Og prisen for minst taktfulle innlegg går til deg🏆

Skrevet

Derfor forsikrer man allerede på babystadiet.

Anonymous poster hash: 9c0ea...8f8

Unødvendig...

Anonymous poster hash: 2a6c8...c09

Skrevet

Det er ikke så mange fornuftege måter å pakke inn statistikken på. Jeg regner med at hi er oppegående nok til å forstå at folk med denne diagnosen har en del trekk som gruppe, men at ikke alle er like eller får de samme problemene.

Skrevet

Greit nok at hun skrev dette veldig direkte, men det er jo faktisk den statistikken som gjør at hi ikke får forsikret barnet sitt.

Skrevet

Mener du barnet som ikke har ADHD eller barnet med diagnosen? Du får selvfølgelig ikke forsikret barnet som har ADHD mot ADHD. Diagnosen er allerede der.

Jeg har en datter som ble hjerteoperert i en alder av 2 uker. Hun har fått forsikring men all hjerterelaterte sykdommer er ekskludert fra forsikringsvilkårene.

Mens søsteren min som ble utredet pga rytmeforstyrrelser på hjertet da hun var tenåring ble nektet all form for forsikring da hun ville tegne livsforsikring med ufør som 20-åring. Selv om konklusjonen av utredningen var at hun ikke hadde noe feil på hjertet, bare en ufarlig rytmeforstyrrelse som gir hjertebank, høy puls og ubehag som visst ikke er så uvanlig ble hun nektet forsikring i tre forskjellige selskaper....

Det var da jeg skjønte at jeg måtte skynde meg å tegne forsikring som kan videreføres som voksen uten ny helseattest for mine barn. 

Anonymous poster hash: 85f71...1e6

Skrevet

Vi fikk også avslag overalt. Vi fikk også avslag da hun var baby, men da på grunn av komplikasjoner i svangerskapet og fødsel.

Anonymous poster hash: 4ba0d...35e

Skrevet

Får bare fortsette å ringe/søke hos de andre selskapene😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...