Gå til innhold

Hund med diare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så lenge siden jeg har hatt en hund med dårlig mage, og må spørre om litt råd.

Jeg våknet i natt av at hun stod foran døren. Var ute med henne et par ganger i natt, og flere ganger på morgenen og formiddagen. Jeg kjøpte probiotika (Zoolac) hos vetrinæren i stad, og ga det til hunden rundt kl 15. Hun har ikke vært på do etter den tid.

Det jeg er usikker på er ang mat. Jeg vurderer å la henne gå uten mat resten av dagen, og heller gi litt ris og kokt fisk i små porsjoner i morgen. Så unngår jeg nok en slitsom natt med turer ut. Men jeg får så dårlig samvittighet når jeg ser på det sultne matvraket ved siden av meg.

What to do?

Anonymous poster hash: 71b55...38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår hadde diare (og fikk så klart tilbakefall mens vi var på jobb). Han ville ikke spise kokt ris og fisk, så ga små porsjoner med tørrfor og fulgte anvisningen på den kremen vi kjøpte hos veterinæren. Ga seg etter et døgn ca. Pass på å gi mye vann også så hun ikke blir dehydret

Anonymous poster hash: fe824...c7d
Skrevet

Du kan la ham gå uten mat et døgn, så prøve forsiktig med ris, fiskeboller (min ville ikke ha fisk), og vanlig for igjen når det virker som magen stabiliserer seg.

Anonymous poster hash: fb65c...a01
Skrevet

La bikkja gå uten mat?

Jeg har alltid bare gitt bikkja ris å spise og mange små  turer. Det går ganske fort over som regel.

Anonymous poster hash: e454b...c25
Skrevet

Vår hund var en del plaget med diaré før og første døgnet tilbydde vi ikke mat. Det hadde bare negativ innvirking på magen hennes. Men rikelig med drikke selvfølgelig. Etter et døgn tilbydde vi forsiktig ris og kokt kyllingfilet eller fiskeboller evt. Dette har hvertfall fungert her i heimen.

Anonymous poster hash: 86ccb...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...