Gå til innhold

Kvalm og sykemelding

Anbefalte innlegg

Hei. Spørr her for å få høre litt meninger. Jeg er nå 7+1. Er kvalm hele døgnet. Får vann i munnen flere ganger i døgnet men ikke oppkast. Får i meg mat, men mer på tvang. Er svimmel og skikkelig trøtt/sliten hele døgnet. Føler meg på gråten til tider fordi jeg føler meg så alene. Jobber 100% tredelt turnus (sykepleier på sykehus) og har to små fra før. Har ikke hatt det slik som dette med de to andre graviditetene mine så dette er nytt for meg. Jobbet da til jeg gikk ut i fødselspermisjon. Får/bør jeg sykemelde meg eller ville dere holdt ut til det evt blit bedre? Føler jo selv at jeg ikke er meg selv for tiden og ikke duger verken på jobb eller hjemme. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 4f4fc...e74

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144295896-kvalm-og-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det som deg fra uke 6. I uke 8 var jeg hos legen og fikk 60% sykemelding. Jeg kastet heller aldri opp, men det var flere ganger på jobb (og ellers) at kvalmen skyldte over meg og jeg tenkte at nå spyr jeg. Dette var helt fælt når jeg var på jobb. Jeg jobber på en høyskole og var ofte redd jeg skulle kaste opp mens jeg sto å snakket med studentene. Gradert sykemelding har hjulpet meg veldig. Nå får jeg hvile mer og da er jeg også mindre kvalm. Jeg er nå 60% sykemeldt ut neste uke, og så satser jeg på å begynne fullt igjen, da jeg nå er begynt å føle kvalmen er i ferd med å slippe taket:)

Jeg har det som deg og ble sykemeldt i den tiden. Nå har jeg vært sykemeldt i fire uker 100%. Kvalme, svimmelhet, muskelsmerter, tungpust ved bevegelse og noe oppkast. Fælt. Du har jo også en veldig aktiv jobb så det hjelper ikke akkurat på. Er sykepleier selv og spydde bare av tanken på å hjelpe noen med avf og oppkast. Dra på legen hvertfall!

Jeg har det som deg og ble sykemeldt i den tiden. Nå har jeg vært sykemeldt i fire uker 100%. Kvalme, svimmelhet, muskelsmerter, tungpust ved bevegelse og noe oppkast. Fælt. Du har jo også en veldig aktiv jobb så det hjelper ikke akkurat på. Er sykepleier selv og spydde bare av tanken på å hjelpe noen med avf og oppkast. Dra på legen hvertfall!

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg gikk til legen i dag og fikk 100% sykemelding i to uker. Hun var heldigvis veldig forståelsesfull og hun så på meg at jeg ikke hadde det godt sånn som det er nå. Håper disse to ukene hjelper på og at kvalmen gir seg litt etterhvert.

Anonymous poster hash: 4f4fc...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...