Gå til innhold

Saksbehandler kommunalt, hva er din lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er registrert som saksbehandler med stillingskode 7531. Gikk denne mnd fra 4 års ansiennitet til 6 år. Lønnsøkning? 3500 kr i året. Jeg har da altså nå en lønn på 339 400,- i året med 6 års ansiennitet og fagbrev i kontorfag. Er det bare meg eller er dette veldig lav lønn?

Anonymous poster hash: 4bcf1...8db
Skrevet

I helsikke! Det var ekstremt lavt. Jeg har 360 000kr i året og ligger laaaangt under gjennomsnittet

Anonymous poster hash: 18f8b...3d9

Skrevet

Men, fagbrev i kontorfag - det er vel litt det du må se på?

Da kan du sammenligne deg med andre med vgs-utdannelse (og ingen studielån), og ikke en saksbehandler med f.eks 3 års høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: ba092...c24
Skrevet

Ingen studielån? Det var 2 års vgs samt 2 års læretid, så jeg var pent nødt å ta opp lån og stipend for å forsørge meg og ungene da jeg var enslig forsørger for begge under hele denne perioden :) jeg skjønner jo at jeg ikke vil ha like bra lønn som en med bachelor, men jeg mener vel at lønna jeg har nå er ganske dårlig med tanke på hvor mye jeg egentlig gjør og hvilke ansvar jeg har i min jobb. 

HI

Anonymous poster hash: 4bcf1...8db
Skrevet

Fagbrev i kommunen lønnes vanligvis fra 326 300-392 100. Med seks års ansiennitet vil det være 339 400.

Jeg har 469 700, men jeg har mastergrad.

Anonymous poster hash: 3af48...1f0

Skrevet

Fagbrev i kommunen lønnes vanligvis fra 326 300-392 100. Med seks års ansiennitet vil det være 339 400.

Jeg har 469 700, men jeg har mastergrad.

Har to års ansiennitet.

Skrevet

550.000 jobber på byggesak

Anonymous poster hash: f2011...a08
Skrevet

550.000 jobber på byggesak

Anonymous poster hash: f2011...a08

Ansiennitet og utdanning da?

Skrevet

Saksbehandler som kontorist?

Jeg er koordinator med bachelor og fire års ansiennitet i kommunen, i tillegg har jeg ansinitet som fagarbeider i 6 år utover de fire i kommunen.

Jeg har også spesialkompetanse og har vist meg å være "uerstattelig" for min arbeidsplass. Min sjef ga meg lønnspålegg utenom forhandlinger og uten at jeg ba om det. Jeg tjener nå 430 000 i året. Jeg har blitt fortalt at jeg tjener mer enn andre i min stilling, men for å være helt ærlig så har jeg ikke sjekket dette ut

Anonymous poster hash: 8411c...aa5

Skrevet

Jeg jobber i det private. Har mastergrad. Tjener 440 000kr

Anonymous poster hash: ae440...0ca

Skrevet

Kontorfagbrev, 10 års anns. - 415 000 i årslønn.

Anonymous poster hash: 08e1c...edb

Skrevet

Synes ikke 340' er så dårlig, manglende utdanning tatt i betraktning. Du får skaffe deg en høyskoleutdanning, så kan du begynne å tenke på lønninger opp mot 500'.

Anonymous poster hash: e0c69...eb5

Skrevet

Synes ikke 340' er så dårlig, manglende utdanning tatt i betraktning. Du får skaffe deg en høyskoleutdanning, så kan du begynne å tenke på lønninger opp mot 500'.

Hun har jo fagbrev!

Skrevet

Hun har utdannelse, men ikke høyere utdannelse folkens!

Jeg har 25 års arbeidserfaring etter at jeg tok første høyere utdanning. Jeg har nå over 6 års høyere utdanning og tjener 540.000 i året.

Jeg har en svært selvstendig stilling. Det er jeg som må drive fagfeltet frem og det er så og si ingen andre som har kompetanse på området. Jeg har en sjef, men det er bare med tanke på ferie og sånt. Forøvrig jobber jeg helt selvstendig overfor hele organisasjonen og overfor toppledelsen.

Anonymous poster hash: 6fefb...9fa
Skrevet

Da jeg jobbet i kommunen tjente jeg ca 500,000, men jeg har master, og flere års ansiennitet. Forstår faktisk ikke helt at du "måtte" ta studielån for fagbrev og læretid. Alle har rett på 4 års videregånde opplæring, gratis, og man får lønn under læretiden? I tillegg fikk du vel tilleggene som overgangsstønad, ekstra barnetrygd, bidrag og tillegg til barnepass om du tjente dårlig? 

Enig i at lønna di var lav, men så har du heller ikke høyere utdanning......beklager men dette lukter litt dårlig økonomistyring

Anonymous poster hash: 397f7...608
Skrevet

Sykepleier med videreutdanning, full annsienitet, 523 000 i året.

Anonymous poster hash: 512cf...7ad
Skrevet

Hun har jo fagbrev!

Joda, fagbrev i et lavtlønnsyrke. Men fagbrev er ikke direkte høy utdanning, slik sett er jo dette en type utdanning alle kan ta.

Skrevet

Joda, fagbrev i et lavtlønnsyrke. Men fagbrev er ikke direkte høy utdanning, slik sett er jo dette en type utdanning alle kan ta. Anonymous poster hash: e0c69...eb5

Unnskyld meg, men fagbrev er ikke noe "alle" kan gjennomføre. Det krever faktisk praktiske skills for å bli f. eks tømrer.

Og fagbrev er ikke noe typisk "lavtlønnsyrke", gode håndverkere tjener meget godt.

Anonymous poster hash: aef41...ebc

Skrevet

Unnskyld meg, men fagbrev er ikke noe "alle" kan gjennomføre. Det krever faktisk praktiske skills for å bli f. eks tømrer.

Og fagbrev er ikke noe typisk "lavtlønnsyrke", gode håndverkere tjener meget godt.

Unnskyld meg, men skrev jeg noe sted om håndverksyrkene? Fagbrev i kontorfaget kan hvem som helst klare.

Skrevet

Unnskyld meg, men skrev jeg noe sted om håndverksyrkene? Fagbrev i kontorfaget kan hvem som helst klare.

ikke jeg. kontorfag er virkelig ikke noe jeg hadde klart å fatte interesse for eller hatt hode til å henge med på. jeg klarer ikke opparbeide selvdisiplin nok til å lære meg ting som ikke engasjerer.

all respekt til de som klarer slikt.

Anonymous poster hash: bfa71...b6a

Skrevet

407 900,- med delvis høyskole.

Anonymous poster hash: 124e7...c7d

Skrevet

Unnskyld meg, men skrev jeg noe sted om håndverksyrkene? Fagbrev i kontorfaget kan hvem som helst klare. Anonymous poster hash: e0c69...eb5

Du skrev "men fagbrev er ikke en direkte høy utdannelse, slik sett er det en type utdanning alle kan ta". For det første spesifiserte du ikke noe bestemt form for fagbrev, det gjorde du først nå i ditt minst like frekke svar "fagbrev i kontorfag kan hvem som helst klare".

Videre spør du nå "skrev jeg noe sted om håndverksyrkene?", vel ikke direkte, men indirekte i din første kommenter hvor du tråkker på gruppen mennesker som har fagbrev. Jeg regner med du vet at de fleste retninger innen håndverkere nettopp har fagbrev.

Skrevet

482.000.- 10 års ans og har flere års høyere utd. 

Anonymous poster hash: 3657e...39e
Skrevet

468000,- Bachelor og videreutdanning

Anonymous poster hash: 0de00...7e3

Skrevet

Jobber som veileder i kommunen.

Har akkurat begynt, tjener 446 000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...